
Buick LaCrosse Super - reaktywacja
Jesteśmy świadkami tego o czym wcześniej wspominaliśmy - powrótu Buicka do linii Super, którą zarzucono w 1958 roku. Dla przypomnienia - taką nazwą określano szczególnie ekskluzywne odmiany aut produkowanych przez firmę.
Pierwszy z tej linii zostanie zaprezentowany Buick LaCrosse. Specyfikacja nowego auta budzi szacunek. Producent wpakował pod maskę silnik ze słynnej serii small block w układzie V8 i pojemności 5.3L. Dzięki temu dyspnuje on mocą 300KM.
Zmiana naprawdę duża, zważywszy do tej pory największy silnik oferowany z modelem LaCrosse to V6 o pojemności 3.8L. Nowy silnik zapewnia osiągi godne auta sportowego: 100km/h Buick LaCrosse Super osiąga po zaledwie 5.3 sekundy !
Producent w trosce o bezpieczne przeniesienie tak dużej mocy, poprawił w modelu LaCrosse Super precyzję układu kierowniczego oraz usztywnił zawieszenie - czyniąc jego charakterystykę bardziej sportową.
Zmiany nie ominęły także układu hamulcowego. Zostały zamontowane większe tarcze hamulcowe, które powinny pomóc zatrzymać krewkiego emeryta (największa grupa klientów Buicka) w swoim 300 konnym LaCrosse.
Od dawna Buick przywiązują dużą uwagę wyciszeniu wnętrza. Nie inaczej jest w LaCrosse Super. Producent poszedł nawet krok dalej. W celu zmniejszenia hałasu w kabinie, boczne szyby są laminowane. Silnik jest zamontowany na siłownikach hydraulicznych. Zmniejsza to wibracje przenoszone na nadwozie.
Właściwie w obrębie całej strukturze nadwozia odnajdziemy materiały wyciszające. Nawet układ wydechowy został zestrojony pod kątem jak największej ciszy w kabinie.
Buick LaCrosse Super wyróżnia się na tle bardziej "plebejskich odmian", wykończeniem wnętrzna i detalami zewnętrzymi. Pierwsze co rzuca się w oczy, to ogromne 18 calowe aluminiowe felgi (także w chromie). Sportowy charakter podkreślają chromowane wloty powietrza na błotnikach i potężne końcówki rur wydechowych.
Mniej sportu znajdziemy w kabinie. No... chyba że akcentem sportowym nazwiemy konsolę środkową w kolorze srebrnym. Generalnie, wnętrze ma charakter typowy dla Buick'a.
Skórzana tapicerka, wstawki drewniane i elementy chromowane, budują atmosferę luksusu. Z aspektów bardziej praktycznych - LaCross Super ma znacznie lepsze fotele niż standardowa wersja.
Trzeba przyznać, że GM zapowiadając lepsze czasy dla Buick'a, nie rzucał słów na wiart. Reaktywowana seria Super to naprawdę duży skok jakościowy i przypomnienie świetlanych czasów, gdy Buick był jedną z wiodących marek.
Co więcej, LaCrosse Super to tylko początek. Wkrótce kolejne modele przejdą podobną kurację, a wtedy Buick naprawdę zacznie ponownie się liczyć w klasie premium.
Premiera auta będzie miała miejsce już w kwietniu, na wystawie w Nowym Jorku.

Dodaj komentarz
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.