Auta amerykańskie » Aktualności » Ford Explorer - czeka go rewolucja

Lubicie Forda Explorera? My lubimy. To SUV w starym, dobrym stylu. Zbudowany na solidnej ramie, mający spore możliwości holowniczne z porządnym silnikiem pod maską. Po prostu klasyk zbudowany według recepty, która była kluczem do sukcesu 10 lat temu.
Niestety, kolejna generacja Forda Explorera będzie to auto zbudowane zgodnie z duchem czasów. A więc pierwsze skrzypce zagra oszczędność. W efekcie, nowy model będzie osobówką pod płaszczykiem SUV. Jak inaczej to określić, skoro ma być zbudowany na płycie podłogowej odchodzącego już do lamusa Taurusa X? Z mniejszych aut nowy Ford Explorer przejmie również silnik V6 3.5 litra z serii EcoBoost. I to akurat jest dobra wiadomość. Nowy Explorer powienien pojawić się na rynku jako model 2011. Ciekawi jesteśmy, ile jeszcze klasycznych aut SUV zniknie do tego czasu zastąpione przez filigranowe auta, które z solidnymi poprzednikami łączyć będzie tylko nazwa...
Niestety, kolejna generacja Forda Explorera będzie to auto zbudowane zgodnie z duchem czasów. A więc pierwsze skrzypce zagra oszczędność. W efekcie, nowy model będzie osobówką pod płaszczykiem SUV. Jak inaczej to określić, skoro ma być zbudowany na płycie podłogowej odchodzącego już do lamusa Taurusa X? Z mniejszych aut nowy Ford Explorer przejmie również silnik V6 3.5 litra z serii EcoBoost. I to akurat jest dobra wiadomość. Nowy Explorer powienien pojawić się na rynku jako model 2011. Ciekawi jesteśmy, ile jeszcze klasycznych aut SUV zniknie do tego czasu zastąpione przez filigranowe auta, które z solidnymi poprzednikami łączyć będzie tylko nazwa...
źródło: Jalopnik
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
11
Komentarze do:
Ford Explorer - czeka go rewolucja

Ford Explorer - czeka go rewolucja
ARON 2009-04-01 10:55
No i znowu straszna wiadomość z MoTown, więc przyszło mi/nam, się cieszyć tylko jeden dzień... Po paru latach nieciekawego designu (2002-05) Explorer znów mi się cholernie podoba - bardzo udany, wg. klasycznej recepty, po prostu taki mniejszy amerykanin z krwi i kości! A tu bęc następca ma być jakimś pseudo terenowym nie wiadomo czym pokroju Caddy'ego SRX i innych mieszanek i trochę kuriozalnie znakomity V6 EcoBoost to jest tu chyba jedyna dobrą wiadomością... Może chociaż Tahoe/Suburban ew. Escalade przetrwają lipne czasy, ponieważ wydaja się być mimo wszystko jakoś nietknięte biegiem czasu...ale jak długo?

Ford Explorer - czeka go rewolucja
Chevy Suburban 2009-04-01 23:21
A mówiłeś Aron, że Ci się nie podobają te najnowsze Fordy-ohydny przód... :-)
Jeżeli będzie podobny do konceptu nie mam nic przeciwko. Płyta podłogowa nie narzuca wcale wyglądu... Ważne, żeby poprawili jakość i ekonomię, a prawdziwe SUV-y na ramie i tak pozostaną. Kto chce solidnego konia pociągowego ze stajni Forda wybierze Expedition, a Explorer znowu stanie się po prostu lifestyle-owym autem. Co prawda przez lata szczycił się największym "uciągiem" w klasie mid-size, ale myślę, że nie przez to był liderem sprzedaży.
Szkoda, że nie będzie już V8 w ofercie (ale kto wie). Najważniejsze, żeby nie zatracił amerykańskiego charakteru. Konstrukcja samonośna wcale nie wyklucza muskularnego, klasycznego wyglądu.
Ford Explorer - czeka go rewolucja
vette 2009-04-01 23:29
Obawiam sie, ze to zbyt optymistyczna wizja. Expedition na ramie? Obawiam sie, ze pojdzie w slady Escalade, ktorego nastepna generacja bedzie samonosna. Niedlugo nastapi koniec SUV z USA w stylu ktory czynil je wyjatkowymi. Beda mniejsze, lzejsze, ekonomiczniejsze.

Ford Explorer - czeka go rewolucja
ARON 2009-04-02 00:29
Zapewne kojarzysz Mustang'a? Ten też mi się podoba (choć obecny już nie za bardzo)... ;-) Mówiłem, owszem, ale o najnowszych, czyli 2008+ (jak mnie pamięć nie myli to właśnie od tego roku zacząłem o tych 'nieciekawych' przodach wspominać) i to, co FoMoCo zaczął wyprawiać z przodami serii F, a Explorer się do nich nie zalicza (2006+)! Swoją drogą Flex' też jest niczego sobie i prócz już podstarzałego Ranger'a, który również nie wpisuje się do 'nowej stylizacji' przodów będzie wyjątkiem od tego cholerstwa.

Ford Explorer - czeka go rewolucja
Chevy Suburban 2009-04-02 19:18
Mustang to jakby oddzielna marka... Nie widzę w Fordach jednakowego "wzoru przodu". Pewnie chodzi Ci głównie o Fusiona (mi tam pasuje-ciekawszy od poprzednich "zwykłych osobówek" Forda). Ciesz się, że nie jest tak jak w koncernie VW, że trudno z przodu cokolwiek odróżnić (trzeba się skupić na szerokości danego modelu...) :-)
Ford Explorer - czeka go rewolucja
karlone 2009-04-03 10:49
Explorer to mój ulubiony suv. Pali niewiele 12-16 L/100km i jest niezawodny. Wczoraj jechałem nowym Focusem, dystans 500km. Ten hebel z silnikiem 1,6L przy prędkości ok 130km/h spalił 11,2L/100km. Tak więc downsizing daje raczej niewiele, a produkcja CO2 to raczej mit stworzony przez UE i niewiele odbiega od amerykańskich silników.

Ford Explorer - czeka go rewolucja
ARON 2009-04-03 11:19
Tja, "produkcja" CO2 to niby taka rygorystyczna musi być w EU, a ja się ciągle zastanawiam, dlaczego to jednak w USA mają ostrzejsze normy czystości spalin?
Ford Explorer - czeka go rewolucja
vette 2009-04-03 11:24
No tak, ale jak stoisz w traffic'u takim Focusem a Explorerem to na pewno zobaczysz roznice :-) Wiadomo, ze w trasie zdecydowanie zmniejszaja sie roznice pomiedzy malymi a duzymi silnikami. Tak samo jak hybrydy maja przewage w jezdzie miejskiej, ale juz w trasie roznica jest bardzo mala a czasem nawet pomijalna w stosunku do tradycyjnego napedu.

Ford Explorer - czeka go rewolucja
Chevy Suburban 2009-04-03 13:07
Po pierwsze Explorer pali trochę więcej. Wiem z własnego doświadczenia. Nawet najnowsza (najoszczędniejsza) generacja pali 13-18l/100km, a "dwójki" słyszałem, że nawet 24l (w mieście) potrafią łyknąć.
Po drugie dla 90% kierowców nawet te 12-16l to ogromna ilość. Normalne auto w dzisiejszych czasach powinno schodzić poniżej 10l na trasie.
Co do Focusa, nie wierzę w takie wartości. Albo to było chwilowe spalanie (którym nie należy się sugerować) albo jazda w stylu WRC. Gdybyś tak prowadził Explo daleko byś nie zajechał z powodu "parowania" benzyny. Co prawda słyszałem, że Focusy, jak na swoją pojemność nie są zbyt ekonomiczne, ale nie aż tak. Ja sobie europejskie Fordy cenię. Już kiedyś wspominałem, że mieliśmy u mnie w domu Mondeo 2,0 benz. i pozostawiło po sobie super wrażenie. Tak na boku, palił on przy normalnej jeździe na trasie (110km/h) poniżej 7l/100km... Teraz żałujemy, że go sprzedaliśmy. :-|
W przypadku tego Focusa 1,6 o żadnym downsizingu mowy być nie może. To po prostu stary benzynowiec, prawdopodobnie nieodpowiedni do tego modelu... ;-)
Ford Explorer - czeka go rewolucja
karlone 2009-04-04 12:52
Chevy, nie każę ci w nic wierzyć. Po prostu to było doświadczalnie sprawdzone na A4 między Wrockiem a Krakiem. Sam nie mogłem uwierzyć w to spalanie, nie wiem czy coś tam było zespute, czy co, bo to zastępczy był. Normalnie użytkujemy w firmie Mondeo i to jest różnica między ziemią a niebem. Najbardziej w Focusie dokuczał hałas. Jak dla mnie to auto dla typowego przedstawiciela handlowego, a nie dla człowieka. Ale wracając do Explorera, to uważam ten silnik 4.0L V6 za wyjątkowo udaną konstrukcję. Swoją opinię nt. spalania opieram o swoje doświadczenia, oczywiście nie będę się sprzeczał, bo to co piszesz jest jak najbardziej realne, wszystko zależy od stanu auta, opon i załadunku. Na pewno sobie jeszcze go kiedyś kupie hehe, jak kupię jakąś działkę bo na razie to nie mam gdzie tego parkować :-D I tak z Victorią już łatwo nie jest ;-)

Ford Explorer - czeka go rewolucja
Chevy Suburban 2009-04-05 12:42
Explorer jest znacznie mniejszy od Crown Victorii, poza tym, że wyższy. :-) Jak Ci się podoba to śmiało kupuj. Kawał solidnego amerykańskiego auta o nieskomplikowanej konstrukcji. Najlepiej, jak człowiek spojrzy pod spód tego byka - od razu rzuca się w oczy prostota zastosowanych rozwiązań obliczona na wytrzymałość i niezawodność. :-) W żadnym wypadku nie należy go stawiać w szeregu z europejskimi SUV-ikami. :-) Explo nie naśladuje osobówek, tak jak one, mimo to komfort jazdy i prowadzenie są na bardzo wysokim poziomie.
W nowszych modelach bardziej od starego V6 polecałbym silnik 4,6 Modular V8. Pali tyle samo, (może i mniej) a frajda nieporównywalnie większa. Najciekawsze są wersje Eddie Bauer i Limited-auto nabiera innego charakteru, wierz mi to nie tylko wyposażenie... :-D W podstawkach ta prostota może czasami razić...
Podobne: Ford Explorer - czeka go rewolucja




Podobne galerie: Ford Explorer - czeka go rewolucja
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Ford
Newsletter
Galerie zdjęć