Auta amerykańskie  »  Aktualności  »  HPE Venom GT Spyder - najszybsze Cabrio świata?
HPE Venom GT

HPE Venom GT Spyder - najszybsze Cabrio świata?

2011-12-07 - A. Łukasiewicz     Tagi: Hennessey, Hennessey Venom GT
Johna Hennessey i jego teksańską firmę Hennessey Performance Enginnering (HPE) już pewnie znacie, albo kojarzą Ci, co w miarę regularnie czytają nasz amerykański dział. HPE słynie przede wszystkim z kompleksowych modyfikacji amerykańców i jest częstym bywalcem na naszych łamach. To oczywiście główny biznes, ale jest też poboczny „dział” i polega on na konstruowaniu pojazdów pod własną „banderą”. Co prawda nie ma ich zbyt wiele, za to najnowszy potrafi zawstydzić niejedną Corvette, czy Vipera.
Kiedyś HPE konstruował specjalne, limitowane wersje Vipera Venom, czyli piekielnie szybkiego, amerykańskiego gada, teraz - ku zaskoczeniu - przyszła kolej na Lotusa. Wiecie amerykanie kochają egzotyczne auta, ale najlepiej ze swoją, solidną V-ósemką.
HPE Venom GTHPE Venom GT
Venom GT to nie jest typowy Lotus, choć go dobitnie przypomina. Gdybyśmy zaparkowali obok siebie obydwa, od razu widać by było różnicę w wielkości. W końcu to Ameryka, tam wszystko jest trochę większe, nawet Venom GT, który powstaje na zmodyfikowanej, przedłużonej płycie Lotusa Exige/Elise. Podwozie pochodzi z Silverstone (Anglia), reszta to już amerykańska szkoła tuningu, czyli silnik podwójnie doładowany LS9 6.2, znany z Corvette ZR1.
Kosmiczne 1567 Nm i do 1200 KM przy 1200 kg całkowitego ciężaru, nad którymi panowanie jakoś ciężko mi sobie wyobrazić! Zachowując zimną krew, w zaledwie 2,5 s osiągnąć można 60 mph (97 km/h) i pognać aż po… 275 mph (ponad 440 km/h) - to nie żadna literówka!!!
Przyspieszaniem do 200 mph zawstydzić może nawet Bugatti Veyrona. Fani Lotusa mogą czuć się zazdrośni, choć sam Hennessey oficjalnie zaznacza, że Venom nie ma z brytyjską marką nic wspólnego, poza wspólnymi komponentami…
HPE Venom GTHPE Venom GT
HPE zaprezentowało niedawno odkrytą wersję tego „zamerykanizowanego Lotusa” pod prefiksem Spyder. Jest o 150’000 USD droższy od „zwykłego-niezwykłego” Venoma GT, czyli kosztuje 1,1 mln dolarów i ma zdejmowany panel dachu typu targa, choć wzmocnienia w postaci wbudowanej klatki bezpieczeństwa pozostaną. Kasku więc nie ma na wyposażeniu, choć z uwagi na hałas powietrza przy dużych prędkościach, chyba warto w niego zainwestować.
HPE Venom GTHPE Venom GT
Na rocznik modelowy 2013 powstaną tylko 3 szt. Venoma GT (produkcja limitowana do 10/rok), 2 już zamówiono.
HPE Venom GTHPE Venom GTHPE Venom GTHPE Venom GTHPE Venom GTHPE Venom GTHPE Venom GTHPE Venom GTHPE Venom GTHPE Venom GTHPE Venom GTHPE Venom GTHPE Venom GTHPE Venom GTHPE Venom GTHPE Venom GTHPE Venom GTHPE Venom GTHPE Venom GTHPE Venom GTHPE Venom GTHPE Venom GTHPE Venom GTHPE Venom GTHPE Venom GTHPE Venom GTHPE Venom GTHPE Venom GTHPE Venom GTHPE Venom GTHPE Venom GTHPE Venom GTHPE Venom GTHPE Venom GTHPE Venom GTHPE Venom GTHPE Venom GTHPE Venom GTHPE Venom GTHPE Venom GTHPE Venom GTHPE Venom GTHPE Venom GTHPE Venom GTHPE Venom GTHPE Venom GTHPE Venom GTHPE Venom GTHPE Venom GTHPE Venom GTHPE Venom GTHPE Venom GTHPE Venom GTHPE Venom GTHPE Venom GTHPE Venom GTHPE Venom GTHPE Venom GTHPE Venom GTHPE Venom GTHPE Venom GTHPE Venom GTHPE Venom GTHPE Venom GTHPE Venom GTHPE Venom GTHPE Venom GTHPE Venom GTHPE Venom GTHPE Venom GTHPE Venom GTHPE Venom GTHPE Venom GTHPE Venom GTHPE Venom GTHPE Venom GT



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

HPE Venom GT Spyder - najszybsze Cabrio świata?