Auta amerykańskie  »  Aktualności  »  Lincoln szykuje ofensywę w segmencie premium
Lincoln MKT

Lincoln szykuje ofensywę w segmencie premium

2011-01-19 - R. Bednarz     Tagi: Lincoln
Ford ogłosił, iż samochody marki Lincoln nie będą jedynie lepiej wyposażonymi odmianami Fordów. Koncern przez ostatnie lata pozbył się wielu „ciężarów”. Dzięki sprzedaży Volvo, Jaguara, Land Rovera i likwidacji marki Mercury, firma zyskała oszczędności, których zamierza użyć do dalszego rozwoju Lincolna. Przykładowo, Ford zdecydował, iż cały pozostały budżet reklamowy marki Mercury zostanie wykorzystany przez Lincolna. Derrick Kuzak, jedna z osób odpowiedzialnych za rozwój produktów marki, odnosząc się do Lincolna powiedział w czasie wystawy w Detroit: „Nasza strategia to nie tylko nowe produkty, ale pełne oddzielenie (Lincolna) od Forda nie tylko w kwestii designu, ale również technologii”. Na początek Ford chce używać swoich odpowiednio podrasowanych platform, a także obiecuje nowe podejście do stylistyki wnętrza, więcej silników V6, łopatki do zmiany biegów, czy napęd 4x4. Póki co Lincoln planuje zmniejszenie sieci dilerskiej o blisko 200 punktów. Ci, którzy zostaną będą musieli zmodernizować salony i wprowadzić zmiany w jakości obsługi.
 
Strategia Forda wydaje się być całkiem interesująca. Jeszcze wyraźniejsze oddzielenie od gamy Forda to dobry krok w kierunku wzmocnienia prestiżu marki - bez którego trudno jest rywalizować w segmencie premium.
Europejczycy nie będą mieli możliwości zapoznania się z nową jakością Lincolna. Ford chce, aby wyroby Lincolna były sprzedawane wyłącznie na terenie USA. To również jest rozsądne i realistyczne spojrzenie na rzeczywistość.

Swego czasu Ford fantazjował na temat sprzedaży Lincolna w Europie. Miał on zastąpić w Europie Jaguara. Po sprzedaży brytyjskiej marki Ford nie dysponuje na Starym Kontynencie marką premium. Jednak przykład Cadillac'a pokazał, że to zadanie niezwykle trudne i skazane na niemal pewną porażkę. Zamiast promować z mizernym skutkiem Lincolna w Europie lepiej skupić się na rodzimym rynku, na którym Lincoln może sporo zdziałać. W końcu swego czasu Lincoln był limuzyną prezydenta USA. To nie był przypadek.



źródło: Mototarget

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
1

Komentarze do:

Lincoln szykuje ofensywę w segmencie premium

ARON
Lincoln szykuje ofensywę w segmencie premium
ARON 2011-01-19 21:21
Niech coś zrobią na początek z tym Navigator'em, bo był taki fajny SUV, a tak jemu światła spaprali (wnętrze surowe retro jest z kolei super)!
Podobne galerie: Lincoln szykuje ofensywę w segmencie premium
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Lincoln