Auta amerykańskie » Aktualności » SEMA 2010 - silniki E-ROD od GM Performance

SEMA 2010 - silniki E-ROD od GM Performance
2010-11-11 - A. Łukasiewicz Tagi: Small block, Sema, GM Performance
Dużo jest na świecie fanów amerykańskiej motoryzacji, ale jak się okazuje, nie każdy z nich ma świadomość, że część legendarnych silników można dziś kupić kompletnie nowe wprost od producenta - czy to wyczynowe, czy mocarne Big Block’i. Są to tzw. „crate engines”, czyli dosłownie silniki w drewnianej skrzynce. Ich zabawna nazwa pochodzi od tego, w jaki sposób zapakowane są dostarczane - w drewnianych skrzynkach.
Każdy z „Trójcy Świętej” z Detroit ma takie silniki w ofercie. Są one chętnie nabywane przez restauratorów, czy teamy wyścigowe. U FoMoCo takie jednostki dostarcza Ford Racing, Chryslera słynny MoPar, z kolei w General Motors GM Performance Parts/Goodwrench.
Kompletnie nowe motory przychodzą z najważniejszymi elementami, jednak bez osprzętu, ale za to na gwarancji. Mankamentem niektórych wersji może być brak zgodności z aktualnymi normami emisji spalin. Generalnie mało kogo to obchodziło, gdyż pojazdy rejestrowane były np. jako zabytkowe itp., ale GM poszedł jeden krok dalej… E-ROD to całkiem nowa seria „skrzynkowych silników” w ofercie GMPP. Ich cechą charakterystyczną jest moc przy jednoczesnym zachowaniu maksymalnej ekonomii i zgodności z najnowszymi normami emisji spalin (posiada np. katalizator i nowoczesną elektronikę). Innymi słowy pojazd z E-Rod’em pod maską powinien bezproblemowo przejść przegląd!
W zeszłym roku zadebiutował pierwszy motor z serii - LS3 V8 o pojemności 6.2 litra (sugerowana cena 9’375 USD). Zagnieżdżony pod maską kultowego 1955 Chevroleta hard top coupe z serii Tri-Chevy. Ta sama jednostką, która znajdziemy pod maska aktualnego Camaro, czy Corvette produkuje 430 KM i 575 Nm. Motor jest w ciągłej sprzedaży.
Na tej edycji SEMA GM zaprezentował kolejne jednostki E-ROD. Najmniejszy V8 o pojemności 5.3-litra wyciąga 315 KM oraz 455 Nm. Znany chociażby z Chevroleta Tahoe motor trafił pod maskę jasnozielonego Stepside pickupa 3100 z ’55 w stylu pro-touring tzn. klasyczny styl połączony z nowoczesnymi rozwiązaniami. Drugą natomiast nowością jest jednostka LSA V8, czyli ta sama, którą znajdziemy chociażby pod maską najnowszego Cadillaca CTS-V.
Jej specyfikacja to 556 KM i niesamowite 747 Nm. Ten aluminiowy motor zadebiutował w replice wyścigowej Corvette Grand Sport z 1963 roku, niegdysiejszej pogromczyni Cobry na torach wyścigowych. Ostatnim silnikiem, który nie miał swego debiutu na SEMA w jakimś z interesujących projektów jest 7-litrowy „427” LS7 o mocy 506 KM i 638 Nm (największy Small Block GM). To ten sam wyczynowy V8, który odnajdziemy pod maską Corvette Z06.
Nowe E-ROD’y niedługo powinny poszerzyć ofertę katalogową GMPP. Ich ceny mogą się nieco różnić w zależności od dilera. GM do każdego z nich posiada niezbędny osprzęt w ofercie, lecz nawet bez tego oferta części amerykańskich tunerów jest tutaj przeogromna!
Kompletnie nowe motory przychodzą z najważniejszymi elementami, jednak bez osprzętu, ale za to na gwarancji. Mankamentem niektórych wersji może być brak zgodności z aktualnymi normami emisji spalin. Generalnie mało kogo to obchodziło, gdyż pojazdy rejestrowane były np. jako zabytkowe itp., ale GM poszedł jeden krok dalej… E-ROD to całkiem nowa seria „skrzynkowych silników” w ofercie GMPP. Ich cechą charakterystyczną jest moc przy jednoczesnym zachowaniu maksymalnej ekonomii i zgodności z najnowszymi normami emisji spalin (posiada np. katalizator i nowoczesną elektronikę). Innymi słowy pojazd z E-Rod’em pod maską powinien bezproblemowo przejść przegląd!
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
1
Komentarze do:
SEMA 2010 - silniki E-ROD od GM Performance
Podobne: SEMA 2010 - silniki E-ROD od GM Performance




Podobne galerie: SEMA 2010 - silniki E-ROD od GM Performance
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć