Auta amerykańskie  »  Aktualności  »  Saleen SMS 570TM i 570XTM czyli Challenger na koksie
Dodge Challenger SMS 570

Saleen SMS 570TM i 570XTM czyli Challenger na koksie

2008-05-13 - R. Bednarz     Tagi: Saleen, Challenger, SMS
W połowie marca wspominaliśmy Wam o nowym projekcie Saleena. SMS Limited - bo tak nazywa się nowa dywizja, ma skupić się na tuningu innych marek niż Ford, który jest domeną Saleena. Wygląda na to, że SMS zabrał się poważnie do pracy i mamy już tego efekty. Pierwszym autem, które trafiło na warsztat okazuje się być Dodge Challenger (swoją drogą czemu nas to nie dziwi?). Wersją, która zainteresowała SMS jest model R/T. Po tuningu ma on dysponować mocą 500KM (SMS 570TM) lub 700KM (SMS 570XTM). Robi wrażenie? Pewnie, że tak!

Głównym sprawcą takiego przyrostu mocy jest oczywiście kompresor, który zaprzyjaźnił się z potężnym silnikiem V8 5.7 litra HEMI. Oczywiście, by bezpiecznie przenieść taką moc, tuning obejmuje również zawieszenie i hamulce.

Dla wzrokowców SMS dorzucił swoje trzy grosze w kwestii karoserii i wnętrza Challengera. O ile w kwestii tuningu wnętrza nie mamy przeciwwskazań, to zastanawiamy się, czy tuning nadwozia nie jest jak igranie z ogniem? Przekonamy się o tym w czwartym kwartale 2008 roku - wtedy to pierwsze egzemplarze SMS 570 ujrzą światło dzienne. 



źródło: Saleen

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
3

Komentarze do:

Saleen SMS 570TM i 570XTM czyli Challenger na koksie

ARON
Saleen SMS 570TM i 570XTM czyli Challenger na koksie
ARON 2008-05-13 16:26
No i zaczęło się!:-) Choć osobiście przyznam, że (stylistycznie) przedni zderzak średnio pasuje do tego modelu...
Nogal
Saleen SMS 570TM i 570XTM czyli Challenger na koksie
Nogal 2008-05-14 08:26
Stylistycznie to w ogole ciezko bedzie cos tu poprawic ;-)
ARON
Saleen SMS 570TM i 570XTM czyli Challenger na koksie
ARON 2008-05-14 09:18
Dokładnie! Powinni trzymać się starej szkoły tuningu muscle tzn. bardziej zająć się mechaniką aniżeli wyglądem, bo te auta mają być klasyczne z wyglądu! Choć ciekawe, że nie zmienili np. felg lub przedniej maski - w takich autach jest tu przecież dosyć duże pole do popisu - shaker hood, air grabber itd.