Auta amerykańskie  »  Aktualności  »  Amerykanie wciąż nie lubią małych aut?
			
			
			
			 
									
					
					Amerykanie wciąż nie lubią małych aut?
							2011-01-02 - A. Łukasiewicz     Tagi: Ford, Honda, Suzuki, Toyota, Volkswagen
						
						
						Kiedy 2 lata temu cena za galon paliwa (3,78 L)  na stacjach USA sięgnęła bezlitosnej dla Amerykanów granicy 4 USD, wielu z nich wpadło w panikę naprędce zmieniając mobilną zawartość własnych garaży z popularnych SUV-ów na mniejsze, oszczędniejsze auta. Zmiana upodobań klientów zmusiła producentów aut do odświeżenia albo poszerzenia swojej palety modelowej. Rozpoczęła się era tzw. downsizing’u, która już wcześniej nawiedziła m.in. amerykańską motoryzację, lecz nie z takim rozmachem, jaki obserwujemy teraz.
						
Jako pierwszy w reakcji na zaciskanie pasa w baku na własnym podwórzu zareagował FoMoCo, ściągając do Ameryki europejską Fiestę, poszerzając ją o nadwozie sedana, czy poprawiając wyposażenie, czyniąc przy tym większego o segment Focusa modelem nieco bardziej luksusowym. Mimo silnej promocji „one way ticket” Fiesty okazał się surowy i w rezultacie większość zalega na przyfabrycznych parkingach, czy u dilerów - dlaczego?
						
Odpowiedzi na to pytanie można szukać w analizie liczb sprzedaży pozostałych modeli kompaktowych wiodących na tamtejszym rynku producentów. Warto zaznaczyć, iż odnosząc się do naszego źródła pod uwagę brany jest miesiąc listopad minionego roku. Auta małe klasy subcompact (np. Fiesta) to u nas odpowiedniki segmentu B. Z małych aut Amerykanie nabyli: 6’724 Nissany Versa (EU: Tilda), 4’180 Hondy Fit (EU: Jazz), 4’052 Hyundaie Accent, 3’473 Fordy Fiesta, 3’262 Chevrolety Aveo, 2’154 Toyoty Yaris, 1’140 Suzuki SX4, 966 Kie Rio, 810 Sciony xD (EU: Toyota Urban Cruiser) oraz 462 Mazdy 2.
	
	
	
	
						
Pierwszy wniosek jaki wypływa, to wewnętrzna konkurencja. Subcompact’y to zazwyczaj najmniejsze modele w ofercie, z kolei nieco większe compact’y wcale nie są od nich aż tak drastycznie droższe, oferują z kolei więcej swobody dla pasażerów, a jak się domyślacie, Amerykanie w dalszym ciągu kochają duże i wygodne auta. Dla porównania wyżej wymienione statystyki pobił np. debiutujący Chevy Cruze (8’066 szt.), czy popularny w Stanach VW Jetta (8’995 szt.). Mazdę 2 zdetronizowała większa 3 (6’474 szt.). Ba, nawet odchodzący niebawem na emeryturę Focus II gen. sprzedał się w liczbie 13’030 egzemplarzy, lecz to ciągle nie są wyniki zadowalające koncernowych księgowych.
Na „przeszkodzie” stoi też starsza klientela, która przyzwyczajona do tradycyjnych, dużych aut niechętnie zamienia je na małe albo prędzej wybierze z mniejszym, coraz częściej doładowanym silnikiem. Last but not east w ostatnimi czasy stabilne ceny paliw na amerykańskim rynku ciągle czynią jazdę dużymi jednostkami napędowymi względnie opłacalną, a ceny tych „tradycyjnych” aut pozostają niezmienne.
Stawiamy, iż 99,9% fanów amerykańskiej motoryzacji nie przejmie się tymi wynikami, ale jeśli coś ma wywindować sprzedaż kompaktów w górę, to najprawdopodobniej drastycznie drożejąca benzyna, która u nas sięgnęła kosmosu!
			
					
					
Dodaj komentarz
					Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
				logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
					Komentarze do:
Amerykanie wciąż nie lubią małych aut?
Podobne: Amerykanie wciąż nie lubią małych aut?
				 Ford F-150 kontra Dodge Ram, Chevy Silverado, Toyota Tundra »
Ford F-150 kontra Dodge Ram, Chevy Silverado, Toyota Tundra »
					
					 Najlepiej sprzedające się auta w Ameryce w roku 2012 - ranking »
Najlepiej sprzedające się auta w Ameryce w roku 2012 - ranking »
					
					 Nowy Ford Fusion czyli Aston Martin dla ubogich »
Nowy Ford Fusion czyli Aston Martin dla ubogich »
					
					 Nowy Ford Explorer - magiczna formuła? »
Nowy Ford Explorer - magiczna formuła? »
					
				Podobne galerie: Amerykanie wciąż nie lubią małych aut?
				
				
				
				
				Najczęściej czytane w tym miesiącu
				 Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec »
Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec »
					
				Tapety na pulpit Honda
				
				
				
				
				
				
				
			Newsletter
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
Galerie zdjęć
 Mazda 3 US
Mazda 3 US Chevrolet Cruze US
Chevrolet Cruze US Ford Focus US
Ford Focus US Ford Fiesta US
Ford Fiesta US Honda Fit
Honda Fit Hyundai Accent US
Hyundai Accent US KIA Rio US
KIA Rio US Mazda 2 US
Mazda 2 US Nissan Versa US
Nissan Versa US Scion XD
Scion XD Suzuki SX4 US
Suzuki SX4 US Toyota Yaris US
Toyota Yaris US VW Jetta US
VW Jetta US Amerykanie wolą rozmiar XXL
Amerykanie wolą rozmiar XXL


 
						
						 
						
						 Tapety Honda
						
						Tapety Honda  Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk
Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk Kwalifikacje do GP Meksyku: bezbłędny Norris, dwa Ferrari za nim!
Kwalifikacje do GP Meksyku: bezbłędny Norris, dwa Ferrari za nim! Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V!
Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V! Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków?
Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków? Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących
Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących Tapety Maybach
Tapety Maybach  Ford Mustang model 2010
Ford Mustang model 2010  Suzuki GSX-R 750 - 23 lata ewolucji
Suzuki GSX-R 750 - 23 lata ewolucji  
 
			
 
 
			