Auta amerykańskie  »  Aktualności  »  Auta SUV na ramie do lamusa?
Cadillac Escalade

Auta SUV na ramie do lamusa?

2008-05-09 - R. Bednarz     Tagi: Cadillac, GMC, Chevrolet, SUV
Tanie paliwo w Ameryce to już tylko wspomnienia. Najprawdopodobniej, podobny los spotka auta SUV oparte na solidnej ramie. Rozeszły się pogłoski, że GM przystąpił do prac nad następcami takich modeli jak Chevrolet Tahoe, GMC Yukon i Cadillac Escalade.

Dotychczas auta te oparte były na ramie rodem z pickupów. Miało to zalety w postaci bardzo solidnej konstrukcji i ogromnych możliwości w kwestii holowania. Nie bez znaczenia była łatwość w korzystaniu z różnych elementów z gamy GM. Podstawowym problemem była masa auta, a tym samym zużycie paliwa. Przy szybujących cenach paliw, oraz coraz bardziej restrykcyjnych normach CAFE, auta tego typu nie mają lekkiego życia. Co więcej, coraz więcej nabywców odwraca się od nich, szukając bardziej ekonomicznych rozwiązań. Być może już w roku 2012, obecne modele zostaną zastąpione przez następców zbudowanych w oparciu o nadwozie samonośne. Czyżby kolejny symbol amerykańskiej motoryzacji odchodził do lamusa? Po cichu liczyliśmy, że ratunkiem będzie napęd hybrydowy, który w pewnym stopniu łagodzi delikatną kwestię apetytu tego typu aut na paliwo. Wygląda jednak na to, że tą kwestię GM chce rozwiązać w bardziej drastyczny sposób. Podobno nadzieja umiera ostatnia, ale mamy raczej kiepskie przeczucia...



źródło: Bloomberg

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
7

Komentarze do:

Auta SUV na ramie do lamusa?

ARON
Auta SUV na ramie do lamusa?
ARON 2008-05-09 08:11
Aż tak drastycznie chyba nie mogą wywindować z cenami w Ameryce, bo musieliby unieruchomić przynajmniej z połowę społeczeństwa USA, a to u nich raczej niemożliwe... Wydaje mi się, ze producenci paliw wykorzystują "ekologiczną koniunkturę" bezsensownie tłumacząc podwyżki... Musi być jakaś niepisana zmowa...zresztą jak jest u nas - każda stacja benzynowa dostosowuje ceny się do najbliższych w okolicy - u "źródła" musi być podobnie!
Chevy Suburban
Auta SUV na ramie do lamusa?
Chevy Suburban 2008-05-09 19:37
Co się dzieje na tym świecie.............. Byłaby wielka szkoda tak pięknych fur............. Konstrukcja oparta na ramię to amerykańska klasyka, podobnie jak np. V8. Poza tym gwarantuje to solidność i np. duże możliwości holownicze. Czy oni chcą zerwać z tradycją?? Jak tak dalej będą gonić za obniżaniem zużycia paliwa to już niedługo amerykany niczym nie będą się rożnić od nudnych europejczykow, ktorych największą zaletą jest niskie spalanie...
Auta SUV na ramie do lamusa?
vette 2008-05-09 19:55
No Panowie, prorokuje to juz od pewnego czasu :-( Tak naprawde jednak to nie jest wina producentow tylko kupujacych. Przeciez dla takiego GM co za problem tluc kolejne wersje na ramie o ile zbyt bedzie? Po prostu Amerykanie coraz bardziej patrza do kieszeni. Moj brat kupowal ostatnio pickupa. Ogladal i F150 i Rama i co? I kupił Tundre (brak klasycznej ramy) bo w srodku jak osobowka bo prowadzi sie prawie jak osobowka i mniej pali od ww dwojki. Niedawno Ford reklamowal F150 pokazujac jak jest solidnie zbudowany. Porownywal grubosc ramy, srednice srub montazowych - i co? Wiotka jak niemowlak Tundra sprzedaje sie coraz lepiej.
ARON
Auta SUV na ramie do lamusa?
ARON 2008-05-09 21:57
Zależy od tego, do czego ma zamiar właściciel używać swego pick ip'a - jeśli tylko bujać sie po utwardzonych drogach & na zakupy do marketu, to ok, ale jak ciężka praca, po dziurach, holowanie itp. to karoseria na ramie jest nie do zastąpienia - zresztą jest tak jest po dzień dzisiejszy - najlepsze terenówki to właśnie te na ramie!
Auta SUV na ramie do lamusa?
vette 2008-05-09 22:54
No wlasnie :-) I teraz zobacz do czego uzywane sa w Ameryce pickupy a tym bardziej SUV. Wiekszosc tych autek teren lub naprawde ciezkie holowanie widziala na obrazku w folderze reklamowym :-)
ARON
Auta SUV na ramie do lamusa?
ARON 2008-05-10 09:19
Ale dochodzi do tego jeszcze jeden argument, który wydaje mi się jest tu decydujący - ludzie po prostu wolą amerykańskie, bo im się bardziej pododają/odpowiadają & to właśnie od nich się to wszystko wzięło - dużo Amerykanów mimo wszystko woli jednak rodzime marki. Dla mnie osobiście japoniec nie wchodzi kompletnie w grę, bo mi one jakoś stylistycznie nie podchodzą, ale wiadomo: kwestia gustu! Stalowe ramy w SUV'ach są chyba rzeczywiście zbyteczne, ale nie zapominajmy, że powstają one najczęściej równolegle do lub na wersjach pick up, a te z kolei bez ramy są (w swoim pierwotnym zamiarze) bezużyteczne...
Auta SUV na ramie do lamusa?
vette 2008-05-10 09:34
No na razie w temacie pickupow Amerykanie wciaz rzadza. Ale nie wiem czy i w tym przypadku historia nie lubi sie powtarzac. Kilka ladnych lat temu na japonska konkurencje patrzono z przymruzeniem oka. Tymczasem teraz japonskie pickupy (szczegolnie Tundra) maja do powiedzenia coraz wiecej. Podobnie bylo w latach 80-tych z osobowkami japonskimi. Na szczescie widac, ze Amerykanie sie otrzasneli i coraz lepiej walcza ze skosnooka (chociaz w wiekszosci przeciez produkowana w USA) konkurencja. Po pickupach tez to widac - np. wnetrza i materialy w nich w najnowszej generacji F-150 czy Rama sa naprawde na poziomie. Czego wczesniej nie mozna bylo powiedziec i w czym taka Tundra je punktowala.