Auta amerykańskie » Aktualności » Buick, Lincoln i Mercury mają najbardziej zadowolonych klientów

Buick, Lincoln i Mercury mają najbardziej zadowolonych klientów
American Consumer Satisfation Index (ACSI - Współczynnik Zadowolenia Amerykańskiego Konsumenta), to ośrodek stacjonujący na Uniwersytecie Michigan, który został powołany w celu badania opinii publicznej odnośnie jakości produktów i usług dostępnych na rynku amerykańskim. Obszar badań stanowi 10 sektorów ekonomicznych, 45 gałęzi nowoczesnego przemysłu i przeszło 225 federalnych oraz tych bardziej lokalnych urzędów. Wynik danego przedsiębiorstwa, usługi przedstawiany jest w skali 0-100 punktów, przy czym można te punkty przyjąć jako procentowe.
Najnowsze badania przeprowadzone przez ACSI dotyczyły przemysłu motoryzacyjnego - wciąż bardzo gorącego tematu w Stanach - stąd też poświęcimy im dzisiaj naszą uwagę, skądinąd niektóre wyniki dosyć nas zaskoczyły…
Ogólnie rzecz biorąc rynek pojazdów osobowych i lekkich użytkowych mimo ogólnie złej passy przez ostatnie 18 miesięcy uległ stabilizacji. W niektórych przypadkach odnotowano znaczną poprawę, chociaż w bieżącym roku współczynnik spadł do 82 pkt. w porównaniu do rekordowego w historii wyniku 84 pkt. z 2009. Te 82 pkt. procentowe należy uznać za tegoroczną średnią i summa summarum 14 z 19tu najsilniejszych samochodowych marek zanotowało spadek. Co ciekawe - jeszcze nie aż tak dawno Detroit było prawie że na samym dnie, zaś obecnie Amerykanie idą łeb w łeb z zagraniczną konkurencją! Największą dla nas nowością są liderzy. Lincoln-Mercury (FoMoCo) oraz Buick (GM) prowadzą w rankingu - odpowiednio 89 i 88%. To bardzo dumny wynik zważywszy na fakt, iż pod względem wyników sprzedaży na własnym podwórku nie mają zbyt dużo ciekawego do zaoferowania. Można by zaryzykować stwierdzenie, że w ostatnich dwóch dekadach bije od nich stylistyczną nudą, choć nie każdy klient poszukuje w tym względzie akurat fajerwerków.
Jakby nie nie było, to jeśli przez najbliższe lata sytuacja designerska nie ulegnie poprawie, kolejnym przeznaczonym do odstrzału po Mercury’m będzie Lincoln. Buick z kolei ma silne plecy w Chinach, gdzie święci sprzedażowe triumfy. Mimo to widać brak wyraźnego pomysłu ze strony koncernowych marketingowców co do przyszłości tych marek.
Zaraz za Lincolnem/ Mercury’m i Buick’iem uplasowały się ex aequo BMW (-1 pkt.), Cadillac (-3 pkt.) i Mercedes-Benz (bez zmian) - wszystkie z wynikiem średniej 86 pkt. Z aktywnych amerykańskich marek najgorzej wypadł Jeep (77 pkt.), tuż przed Dodge (78 pkt.) - wygląda na to, że Chrysler’a czeka jeszcze dużo pracy, by odbudować mocno ucierpiały image. Ogólnie duża ilość firm odnotowała spadek. Największymi zwycięzcami okazali się Nissan (+ 4 pkt./82 pkt. - na równi z Fordem) oraz niszowy GMC (+ 2 pkt./84 pkt. - na równi z Toyotą).
Mimo ogólnego zadowolenia największe straty odczuli azjatyccy producenci - głównie Toyota (- 2 pkt.). Tutaj ciekawostka: ostatnia głośna akcja serwisowa z pedałami gazu bardziej zaszkodziła w japońskim koncernie autorytetowi Lexusa aniżeli samej Toyoty.
Oczywiście życzymy MoTown samych sukcesów- mamy tylko nadzieje, że wraz z wyścigiem po wyniki nie zapomną o indywidualnej stylistyce. Trzymamy kciuki zwłaszcza za Chryser’a, choć będzie to długa i wcale niełatwa droga…
Ogólnie rzecz biorąc rynek pojazdów osobowych i lekkich użytkowych mimo ogólnie złej passy przez ostatnie 18 miesięcy uległ stabilizacji. W niektórych przypadkach odnotowano znaczną poprawę, chociaż w bieżącym roku współczynnik spadł do 82 pkt. w porównaniu do rekordowego w historii wyniku 84 pkt. z 2009. Te 82 pkt. procentowe należy uznać za tegoroczną średnią i summa summarum 14 z 19tu najsilniejszych samochodowych marek zanotowało spadek. Co ciekawe - jeszcze nie aż tak dawno Detroit było prawie że na samym dnie, zaś obecnie Amerykanie idą łeb w łeb z zagraniczną konkurencją! Największą dla nas nowością są liderzy. Lincoln-Mercury (FoMoCo) oraz Buick (GM) prowadzą w rankingu - odpowiednio 89 i 88%. To bardzo dumny wynik zważywszy na fakt, iż pod względem wyników sprzedaży na własnym podwórku nie mają zbyt dużo ciekawego do zaoferowania. Można by zaryzykować stwierdzenie, że w ostatnich dwóch dekadach bije od nich stylistyczną nudą, choć nie każdy klient poszukuje w tym względzie akurat fajerwerków.
Oczywiście życzymy MoTown samych sukcesów- mamy tylko nadzieje, że wraz z wyścigiem po wyniki nie zapomną o indywidualnej stylistyce. Trzymamy kciuki zwłaszcza za Chryser’a, choć będzie to długa i wcale niełatwa droga…
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Buick, Lincoln i Mercury mają najbardziej zadowolonych klientów
Podobne: Buick, Lincoln i Mercury mają najbardziej zadowolonych klientów




Podobne galerie: Buick, Lincoln i Mercury mają najbardziej zadowolonych klientów



Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Lincoln
Newsletter
Galerie zdjęć