Auta amerykańskie » Aktualności » Cadillac CTS Sport Wagon - przymusowa obniżka cen

Cadillac CTS Sport Wagon - przymusowa obniżka cen
2010-01-28 - A. Łukasiewicz Tagi: Cadillac, Cadillac CTS, Cadillac CTS Wagon
GM zdecydował się na korektę cen (w dół) pierwszego i jednocześnie jedynego seryjnie produkowanego kombi Cadillaca. CTS Sport Wagon to też jedyne amerykańskie kombi obecnie produkowane. Przejął on pałeczkę po kultowym, do niedawna produkowanym Dodge Magnum, którego wycofano z powodu słabnącego zainteresowania klientów (nadwoziem takiego rodzaju).
Samochody kombi (US: station wagon) mają w Ameryce długą tradycję. Początkowo kojarzone z pojazdami typowo rodzinnymi zaczęły przegrywać z narastającą pod koniec lat 80-tych popularnością vanów oraz późniejsza modą na SUV-y.
Te ostatnie były też powodem, dlaczego nowiutki CTS Sport Wagon nie opuszczał salonów. - przegrywał on wewnętrzną rywalizację z odświeżonym modelem „crossover” SRX. Cena małego SUV Cadillaca okazywała się o 6000 USD tańsza. Dziś już różnica ta zmalała o 1300 USD - czy to wystarczająco dobry argument dla potencjalnych nabywców? Cena wyjściowa za CTS kombi wynosi obecnie 38’265 USD, natomiast SRX 33’330 USD. Przed obniżką Sport Wagon kosztował ponad 40’000 USD, co okazało się dla większości ludzi ceną zaporową. Obydwa auta bogato doposażone oscylowały cenowo w granicach 50’000 USD. Klienci w przypadku CTS oczekiwali zdecydowanie więcej auta za mniejszą cenę.
Czy zatem wyjściowe 5000 USD różnicy wpłynie na poprawę wyników sprzedaży? Śmiem w to wątpić, tym bardziej, że Amerykanie zakochani są w SUV-ach, a SRX ciągle jest tańszy. Z drugiej strony trzymam mocno kciuki za CTS Sport Wagon’a, gdyż jest to jedyny przedstawiciel wymierającego w USA gatunku aut - może jego sukces przyczyniłby się do odrodzenia station wagon, gdyż na razie takie auta stanowią niszę na amerykańskich drogach...
Te ostatnie były też powodem, dlaczego nowiutki CTS Sport Wagon nie opuszczał salonów. - przegrywał on wewnętrzną rywalizację z odświeżonym modelem „crossover” SRX. Cena małego SUV Cadillaca okazywała się o 6000 USD tańsza. Dziś już różnica ta zmalała o 1300 USD - czy to wystarczająco dobry argument dla potencjalnych nabywców? Cena wyjściowa za CTS kombi wynosi obecnie 38’265 USD, natomiast SRX 33’330 USD. Przed obniżką Sport Wagon kosztował ponad 40’000 USD, co okazało się dla większości ludzi ceną zaporową. Obydwa auta bogato doposażone oscylowały cenowo w granicach 50’000 USD. Klienci w przypadku CTS oczekiwali zdecydowanie więcej auta za mniejszą cenę.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
3
Komentarze do:
Cadillac CTS Sport Wagon - przymusowa obniżka cen

Cadillac CTS Sport Wagon - przymusowa obniżka cen
Chevy Suburban 2010-01-28 21:19
Oj, chyba im się nie dziwię... Jak kombi może być tyle droższe od porównywalnego SUVa?? U nas sytuacja dokładnie na odwrót...

Cadillac CTS Sport Wagon - przymusowa obniżka cen
ARON 2010-01-28 22:36
No i tak jak piszesz Chevy Sub' jest zazwyczaj w wiekszości krajów, więc dziwią mnie te ceny Cadillac'a! Czyżby miał on być "na silę" autem niszowym?!
Podobne: Cadillac CTS Sport Wagon - przymusowa obniżka cen




Podobne galerie: Cadillac CTS Sport Wagon - przymusowa obniżka cen



Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Cadillac
Newsletter
Galerie zdjęć