Auta amerykańskie » Aktualności » Cadillac CTS-V SportWagon Race Car, czyli prawdziwe sport-kombi!

Cadillac CTS-V SportWagon Race Car, czyli prawdziwe sport-kombi!
2011-07-04 - A. Łukasiewicz Tagi: Cadillac, Cadillac CTS-V, Cadillac CTS-V SportWagon, Cadillac CTS-V Race Car
Odkąd Cadillac postanowił pokazać reszcie samochodowego świata, że potrafi robić nie tylko bardzo luksusowe, ale i naprawdę rasowe, sportowe maszyny, jesteśmy po raz kolejny pełni podziwu dla tej topowej, prestiżowej marki w szeregu GM. I bynajmniej nie chodzi o to, że auta luksusowe, czy akurat Cadillaki należały do „anemicznie” zmotoryzowanych, czy fatalnie się prowadzących pojazdów, ale sport to akurat nie ten synonim z którym byśmy kiedyś skojarzyli Caddy’ego!
Tak właściwie to wszystko zaczęło się od dwóch modeli - CTS i XLR, czyli pierwszych Cadillaków wg futurystycznej, choć ciągle przejrzystej filozofii stylizacji nadwozia tej marki. Tworząc ich usportowione odmiany powołano Serię-V (V-Series), czyli niejako fabrycznego tunera Cadillaca, a każdy model sportowy opatrzono dodatkowym przyrostkiem „V” w nazwie.
Oficjalna wersja torowa CTS-V jest w nadwoziu coupe - tutaj podczas testów na torze Sebring
Co ciekawe sensację wywołał bardzo udany sedan segmentu klasy średniej - CTS-V. Po przeszczepieniu V8 z Corvette Z06 i dostrojeniu zawieszenia na pętli północnej toru Nürburgring okazało się, że ten skromny Caddy to supercar, auto nie tylko piekielnie szybkie, dobrze brzmiące, ale i prowadzące się. Zaczęła się go obawiać nawet niemiecka „Bundesliga” spod znaku 4-pierścieni, bawarskiej szachownicy, czy celownika na masce!
Przy okazji 2. generacji CTS jeszcze bardziej dopracowano konstrukcję, a to, co uczyniono z CTS-V zasługuje na medal. Choć na rynku istniały inne muscle limuzyny jak np. 300C, czy Charger w wersjach SRT8, to do tej pory żaden US Car nie był tak „europejską” konstrukcją. Z czasem doszły odmiany nadwoziowe kombi (SportWagon) i Coupe. W celach promocyjnych CTS-V nawet wystartowały w torowej serii SCCA odnosząc sukcesy. Obecnie startuje odmiana Coupe, a co powiecie na kombi?
Generalnie w USA station wagon-y wygryzły SUV-y, a w Emiratach Arabskich kombi są wręcz passe! Mimo to tamtejszy kierowca wyścigowy Omran Al Owais i jego brat Mohammed uważają inaczej, dlatego prywatnie zajmują się importem CTS-V SportWagon do Dubaju, z nadzieją, że w przyszłości zmieni się mentalność i na tamtejszych ulicach zagości więcej „prorodzinnych sportówek”.
Zobacz także: Cadillac CTS-V - najszybsza limuzyna Ameryki »Jeden z ich planów zakłada konwersję CTS-V SW na torowy bolid, dlatego opracowali komputerowe szkice jakby takie wyścigowe kombi mogło wyglądać. Mają nadzieję, że pomysł podłapią znani tunerzy Cadillaca, jak D3, czy HPE (Hennessey), aby mogli wystartować takim w serii UAE GT Championship.
Powinni zwrócić się raczej do wyścigowej stajni Pratt & Miller odpowiedzialnej za wyścigowe wersje CTS-V - z arabskim potencjałem to nie powinno być zbytnim problemem.
Oficjalna wersja torowa CTS-V jest w nadwoziu coupe - tutaj podczas testów na torze Sebring
Sonda: Która wersja nadwoziowa w wersji torowej wygląda bardziej rasowo?
Zobacz także: Cadillac CTS-V - najszybsza limuzyna Ameryki »
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Cadillac CTS-V SportWagon Race Car, czyli prawdziwe sport-kombi!
Podobne: Cadillac CTS-V SportWagon Race Car, czyli prawdziwe sport-kombi!




Podobne galerie: Cadillac CTS-V SportWagon Race Car, czyli prawdziwe sport-kombi!



Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Cadillac
Galerie zdjęć
Newsletter