Auta amerykańskie » Aktualności » Challenger & Charger MY 2011 - zdjęcia szpiegowskie

Challenger & Charger MY 2011 - zdjęcia szpiegowskie
2010-08-23 - A. Łukasiewicz Tagi: Dodge, Challenger, Dodge Challenger, Dodge Charger
Dla fanów nowoczesnych MoPar’ów mamy dziś dawkę szpiegowskich ujęć już wkrótce debiutujących, odświeżonych modeli Dodge. Są to dwa modele, których nazwy powiązane są z legendarnymi muscle cars, chociaż w nowoczesnych generacjach ich drogi się nieco rozeszły…
Jako pierwszy Dodge Charger - niegdyś przykładowy przedstawiciel gatunku muscle car, czyli nadwozie full size, mocny silnik o konfiguracji big block oraz niska cena wyjściowa, z czasem ewoluował do oryginalnej stylistycznie limuzyny o tzw. coke bottle design, czyli linii bocznej w kształcie butelki coli. To bezpośrednie nawiązanie do akcentów stylistycznych aut z lat 60-tych, z tym, że na przekór fanom, Chrysler uczynił z Chargera (sportową) limuzynę. Fakt faktem kontrowersyjnemu modelowi co prawda udało się zdobyć uznanie fanów aut amerykańskich, podobnie jak jego bratnie modele 300C i Magnum.
Nowy Dodge Charger na planie 5 części serii Szybcy i wściekli
Oldschoolowe wnętrze. Karoseria bardziej...
Wraz z poważniej zakrojonym face liftingiem Chryslera 300 MY 2011, odświeżeniu poddany zostanie także Charger. Wiele mówiące zdjęcie nowego przodu - najprawdopodobniej wersji R/T 5.7 Hemi - zdążyliśmy już Wam pokazać jakiś czas temu.
Oryginalna limuzyna będzie mieć bardziej agresywne spojrzenie, i wyraźniej zaakcentowane przetłoczenia. To tyle, co możemy wyczytać z nowego przodu, chociaż ostatnio ukazało się także zdjęcie - najprawdopodobniej - flagowej odmiany SRT8. Powiększone wloty, na pierwszy rzut oka nierozpoznawalny krzyż Dodge w atrapie chłodnicy i inaczej ukształtowany otwór wentylacyjny na masce - teraz bardziej w stylu aktualnego Mustanga Shelby GT500. Drugi przedstawiciel zagrożonego gatunku wśród coraz to mniej oryginalnych aut amerykańskich prawie wcale nie odbiega od pierwowzoru. W porównaniu do Charger’a, Challenger zachowuje swój pierwotny charakter także na delikatnie zretuszowany model rocznikowy 2011. Zgodnie z przypuszczeniami, które także opisywaliśmy w jednym ze wcześniejszych newsów, pojawi się przeprojektowana aerodynamicznie dolna listwa-spojler przedniego zderzaka, któremu bliżej do tej z koncepcyjnego Chally’ego SRT10. Z przodu zniknęło także charakterystyczne logo muflona (ram), które teraz jest niby wyłącznością dla pickupów Ram, ale… na kierownicy jeszcze się zachowało.
Odświeżeniu poddane zostanie też wnętrze - pojawić się mają lepsze materiały, inne cyferblaty oraz nowa kierownica, która sukcesywnie debiutować będzie w pozostałych modelach koncernu Chrysler, np. niedawno opisywanym Jeepie Wrangler.
Jedna ciekawostka tyczy się obydwu opisywanych modeli: SRT8 od teraz będzie mieć powiększony silnik do 6.4 litra i rozwijać bardziej konkurencyjną w stosunku do konkurencyjnych modeli FoMoCo i GM. Czy Wy też nie możecie się doczekać premiery tych MoPar’ów?
Jako pierwszy Dodge Charger - niegdyś przykładowy przedstawiciel gatunku muscle car, czyli nadwozie full size, mocny silnik o konfiguracji big block oraz niska cena wyjściowa, z czasem ewoluował do oryginalnej stylistycznie limuzyny o tzw. coke bottle design, czyli linii bocznej w kształcie butelki coli. To bezpośrednie nawiązanie do akcentów stylistycznych aut z lat 60-tych, z tym, że na przekór fanom, Chrysler uczynił z Chargera (sportową) limuzynę. Fakt faktem kontrowersyjnemu modelowi co prawda udało się zdobyć uznanie fanów aut amerykańskich, podobnie jak jego bratnie modele 300C i Magnum.


Oryginalna limuzyna będzie mieć bardziej agresywne spojrzenie, i wyraźniej zaakcentowane przetłoczenia. To tyle, co możemy wyczytać z nowego przodu, chociaż ostatnio ukazało się także zdjęcie - najprawdopodobniej - flagowej odmiany SRT8. Powiększone wloty, na pierwszy rzut oka nierozpoznawalny krzyż Dodge w atrapie chłodnicy i inaczej ukształtowany otwór wentylacyjny na masce - teraz bardziej w stylu aktualnego Mustanga Shelby GT500. Drugi przedstawiciel zagrożonego gatunku wśród coraz to mniej oryginalnych aut amerykańskich prawie wcale nie odbiega od pierwowzoru. W porównaniu do Charger’a, Challenger zachowuje swój pierwotny charakter także na delikatnie zretuszowany model rocznikowy 2011. Zgodnie z przypuszczeniami, które także opisywaliśmy w jednym ze wcześniejszych newsów, pojawi się przeprojektowana aerodynamicznie dolna listwa-spojler przedniego zderzaka, któremu bliżej do tej z koncepcyjnego Chally’ego SRT10. Z przodu zniknęło także charakterystyczne logo muflona (ram), które teraz jest niby wyłącznością dla pickupów Ram, ale… na kierownicy jeszcze się zachowało.
Jedna ciekawostka tyczy się obydwu opisywanych modeli: SRT8 od teraz będzie mieć powiększony silnik do 6.4 litra i rozwijać bardziej konkurencyjną w stosunku do konkurencyjnych modeli FoMoCo i GM. Czy Wy też nie możecie się doczekać premiery tych MoPar’ów?
źródło: Edmunds Insideline/ Left Lane
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Challenger & Charger MY 2011 - zdjęcia szpiegowskie
Podobne: Challenger & Charger MY 2011 - zdjęcia szpiegowskie




Podobne galerie: Challenger & Charger MY 2011 - zdjęcia szpiegowskie



Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Dodge
Newsletter
Galerie zdjęć