Auta amerykańskie » Temat miesiąca » Chevrolet Camaro ZL1 - 580KM i 296 km/h za 54,995$

Chevrolet Camaro ZL1 - 580KM i 296 km/h za 54,995$
2011-12-02 - A. Łukasiewicz Tagi: Chevrolet, Muscle cars, Chevrolet Camaro, Chevrolet Camaro ZL1
W połowie zeszłego miesiąca GM w końcu przełamał zmowę milczenia na temat najnowszego i zarazem najmocniejszego Chevroleta Camaro. ZL1 okazuje się typowo amerykańskim, bardzo stylowym „mięśniakiem”, ale z duszą rzeźbioną również za granicą… Na sam początek - wyciągniemy największego asa z rękawa, czyli sugerowaną cenę detaliczną (ang. MSRP), na jaką wyceniono killera SRT8 i GT500. 54’995 USD brutto!
Zamiast powtarzać liczebnik w słownym zapisie, podamy dla przykładu przytoczone przez GM ceny konkurencji w podobnym przedziale mocy i wyposażenia: Audi R8 GT - 196’800 USD, Maserati GranTurismo - 122’800 USD, Mercedes Benz SLS AMG - 185’750 USD. Wygląda więc na to, że za cenę każdego z nich możemy kupić przynajmniej 2 sztuki ZL1, albo jedno w nadwoziu coupe, drugie jako cabrio!
Sceptycy mogą zarzucić, że podane referencyjnie auta są lepsze, lepiej wyposażone, ale tutaj naprawdę liczą się osiągi, a i wyposażeniem nie ma się Chevrolet co wstydzić. Co otrzymujemy w „pakiecie ZL1”?
Prawdziwie amerykański silnik V8 LSA o pojemności 6.2-litra i mocy nominalnej 580 KM oraz 754 Nm momentu obrotowego. Osiągana jest ona dzięki pomocy sprężarki z wirującymi tłokami (Roots) oraz kompaktowemu intercoolerowi. Spaliny uchodzą przez wydech a’la Corvette, czyli z próżniowo aktywowanymi zaworami, które umożliwiają przepływ z mniejszymi oporami. Sportowy, soczysty wydech w standardzie i to bez ingerencji Flowmastera, Magnaflow, Borla, SLP itp. Wierzcie nam na słowo, to naprawdę słychać!Moc przenoszona jest naturalnie na koła tylne za pomocą dwóch skrzyń 6-biegowych - manualnej i automatycznej. Co ciekawe, z automatem, który może zdominować sprzedaż ZL1, jest o drobinkę szybsze: 0-60 mph w 3.9 s vs 4 s; ¼ mili w 12.1 vs 12 s, V-max 184 mph (296 km/h) vs 180 mph (290 km/h).Na pętli północnej słynnego Nürburgringu udało się kierowcom testowym wykręcić czas 7:41.27 min. Żeby podczas ścigania nie zrobiło się za gorąco, na pokładzie mamy chłodnicę oleju, skrzyni i tylnego dyferencjału.W wyposażeniu standardowym otrzymamy dopasowujące się, zaawansowane zawieszenie magnetyczne - Magnetic Ride Control 3 gen. (patrz ZR1 i CTS-V). System Performance Traction Management (PTM) integruje i reguluje pracą zawieszenia, systemu szybkiego startu (launch control - tylko ze skrzynią ręczną), kontroli trakcji, stabilizacji toru jazdy oraz elektrycznego serwo celem jak najlepszego wyczucia.Skórzano-zamszowa, wentylowana tapicerka siedzeń z podgrzewaniem i elektryczną regulacją z przodu, 9-głosnikowe audio od Boston Accoustic, czujniki cofania z kamerą i obrazem wyświetlanym w lusterku wstecznym, USB, Bluetooth i inne bajery również w serii.Opcjonalnie można dokupić: automat z możliwością ręcznej zmiany biegów przy kierownicy (1’185 USD), felgi w srebrnym, lakierowanym wykonaniu (470 USD), szyberdach (900 USD), pasy wzdłuż karoserii (470 USD), karbonowy, nielakierowany „garb” na masce (600 USD), dodatkowe wykończenie zamszem na kierownicy i drążku zmiany biegów (500 USD).Ceny wersji odkrytej jeszcze nie ujawniono. Start sprzedaży najbliższa wiosna (MY2012), a cabrio pojawi się latem (MY2013). Aha i jeszcze jeden niuansik - Camaro ZL1 w porównaniu do niektórych oponentów klasy GT jest 4 miejscowe.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Chevrolet Camaro ZL1 - 580KM i 296 km/h za 54,995$
Podobne: Chevrolet Camaro ZL1 - 580KM i 296 km/h za 54,995$




Podobne galerie: Chevrolet Camaro ZL1 - 580KM i 296 km/h za 54,995$



Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Chevrolet