Auta amerykańskie  »  Aktualności  »  Chevrolet Malibu '79 - klasyczny sleeper
Chevrolet Malibu '79 - klasyczny sleeper

Chevrolet Malibu '79 - klasyczny sleeper

2010-12-21 - A. Łukasiewicz     Tagi: Chevrolet, Chevrolet Malibu
Kiedy na rocznik modelowy ’78 GM wprowadził 4. generację modelu Malibu, wcześniej najbogatszą i najlepiej sprzedającą się odmianę Chevelle, a teraz jej następczynię, „skurczony” Chevy był drugim pojazdem będącym ofiarą downsizing’u - zaraz po popularnym Caprice. Co prawda auto skróciło się o ponad 30 cm na długości, lecz ilość miejsca w środku, czy pojemność bagażnika uległy mimo to zwiększeniu. Te przeobrażenia to efekty post-paliwowego kryzysu z 1973 roku, który miał nieodwracalny wpływ na amerykańską motoryzację. W porównaniu do poprzednika, nowa generacja dodatkowo schudła o dumne 230-450 kg w zależności od wersji i wyposażenia.

Oferta teraz jeszcze bardziej kanciastego i klasycznego Chevroleta zredukowana została do 3 typów nadwozia - sedana, station wagon (kombi) oraz coupe. Klienci mogli wybierać jedynie spośród 2 wersji wyposażeniowych - Malibu i Malibu Classic. Wersję Classic zamówić można było opcjonalnie w odmianie Landau, która wyróżniała się dwukolorowym lakierem i dodatkowym, winylowym pokryciem dachu.
Chevrolet Malibu '79 - klasyczny sleeperChevrolet Malibu '79 - klasyczny sleeper
Zniknęła z kolei sportowa wersja SS, która dostepna był już tylko w pokrewnej odmianie pickup, znanej bardziej pod nazwą El Camino, a najmocniejszą, fabryczną jednostką było benzynowe 350 ci (5.7 L) V8. Wśród kolekcjonerów ta generacja niezbyt cieszy się popularnością, no może poza El Camino zwłaszcza z widlastą ósemką, podobnie rzadko spotykana jest też na ¼ mili (swego czasu startowała w NASCAR), ale beżowy egzemplarz, który niedawno znalazł się na portalu aukcjnym warty jest wzmożonej uwagi…
Tym skromnym wstępem przeszliśmy do kwintesencji dzisiejszego newsa. Bardzo zadbany, lecz niczym nie wyróżniające się na pierwszy rzut oka coupe z ’79 to wzorcowy „sleeper”! Warto zajrzeć pod maskę, by doznać olśnienia… znajdziemy tam niewinnie spoczywającego, aluminiowego LS1 z ostatniego Pontiaca GTO. Parametry mówią same za siebie - z 5.7 litra wyciągnięto 400 KM i 542 Nm w serii! Patrząc na skromne tylne koła, raczej nie wróżymy oponom zbyt długiej służby… Na szczęście właściciel zadbał też o inne podzespoły, wśród których zamontowano m.in. 9” most tylny z blokadą dyferencjału i przełożeniem 3:70, wałek rozrządu Isky, sportowy filtr powietrza, sprężyny zaworów Lunati, łańcuch rozrządu i pompę oleju Comp Cams, ceramiczne kolektory i rury wydechowe Headman Headers, tłumiki Dynomax, wzmocnione resory tylne z amortyzatorami Edelbrock, niektóre podzespoły (np. Klima, alternator, czy Serwo) z Corvette, wzmocniony wał napędowy z klamrą zabezpieczającą, tylne hamulce tarczowe, aluminiową chłodnicę, poliuretanowe gumy pod silnik, ramę i skrzynię oraz last but not east, kultowy drążek biegów Hurst’a. Urokiem „śpiochów” jest udowodnienie np. pozerom w znacznie droższych furach, kto tak naprawdę rządzi pod światłami, a ten pojazd to kwintesencja gatunku. Za niecałe 12’000 USD jeszcze może być Wasz - import na własną rękę…
Chevrolet Malibu '79 - klasyczny sleeperChevrolet Malibu '79 - klasyczny sleeperChevrolet Malibu '79 - klasyczny sleeper



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
5

Komentarze do:

Chevrolet Malibu '79 - klasyczny sleeper

Chevrolet Malibu '79 - klasyczny sleeper
michl 2010-12-21 18:12
szkoda ze nie robia takich krazownikow.
ARON
Chevrolet Malibu '79 - klasyczny sleeper
ARON 2010-12-21 23:37
Jak na krążownika to stosunkowo mały był pojazd, ale rzeczywiście szkoda... Ostatnim żywym jest Lincoln Town Car, ale jak na napakowaną Crown Vic' ma trochę - moim zdaniem - wybujałą cenę.
Chevrolet Malibu '79 - klasyczny sleeper
Asik 2010-12-22 20:37
Wielka szkoda ze juz takich nie robia :-( Mega faze miec takiego oldschoola
Chevy Suburban
Chevrolet Malibu '79 - klasyczny sleeper
Chevy Suburban 2010-12-22 23:11
Ja tam wole Caprice Classic produkowanego aż do 1990 roku. Auto niewiele ponad 20-letnie, a wygląda jakby miało 40 lat. Piękna fura.
ARON
Chevrolet Malibu '79 - klasyczny sleeper
ARON 2010-12-22 23:41
Witam Chevy Sub' z powrotem, dawno nie było o Tobie słychać! Caprice Classic jest świetny, ale Malibu wcale nie był krócej produkowany - klasyczny kanciak do '83 roku, choć od odmiany Coupe w późnych rocznikach lepiej prezentował się zbliżony Monte Carlo, miał bardziej finezyjną linię.