Auta amerykańskie » Aktualności » Chevy Corvette Daytona - zapomnij o ZR1!

Chevy Corvette Daytona - zapomnij o ZR1!
2011-11-21 - A. Łukasiewicz Tagi: Chevrolet, Corvette, Chevrolet Corvette
Pomyślmy przez chwilę tak, jakoby kierowalibyśmy się jedynie czysto rozsądkowo, co akurat w przypadku amerykańców nam ciężko przychodzi. Mamy Corvette, już 6-tą generację, czyli w nomenklaturze GM - C6. Corvette C6 swój debiut miała już „wieki” temu, bo w 2004 jako rocznik modelowy ’05, więc na pewno musiała się już opatrzyć. Co dalej, kiedy premiera C7?
Wiecie, Porsche też od paru generacji oferuje właściwie tą samą 911-tkę i tak jakoś wszyscy za każdym razem są zachwyceni. Zresztą po co tak drogo - VW oferuje tego samego Golfa pod 6-tą generacją i też rzekomo nie schodzi z listy przebojów. To porównanie z Porsche celowe, bo najnowsze 911 ma manualną 7-biegową skrzynię i następna C7 rzekomo też, a i obydwa nierzadko są ze sobą konfrontowane…
Delikatny face lifting oraz liczne wersje specjalne, jak rocznicowa Centiennal Edition, czy ostatnie Carlisle Blue albo Ron Fellows to ostatnie nowinki ze świata ‘vette, lecz kto by z nas się spodziewał, że GM zaprezentuje zupełnie nową Corvette tak szybko?
No dobra, to nie jest jeszcze C7, ale za to znacznie szybsza od ZR1! Przygotowana z myślą o serii wyścigowej Grand Am Road Racing Series, która jest mieszanką pojazdów, bo startują tam modele „GT” (Grand Touring) oraz od 2003 „DP” (Daytona Prototypes) - od nazwy najważniejszego wyścigu sezonu, czyli Rolex 24 at Daytona na Florydzie.
Corvette Daytona prototype to, jak nazwa sugeruje, model klasy DP i musimy przyznać, że w porównaniu do konkurencji jesteśmy naprawdę pozytywnie zaskoczeni, jak twórcom sprawnie udało się wkomponować typowe elementy C6 GS w nadwozie, które projektuje się przede wszystkim pod kątem aerodynamiki! Śmiało można powiedzieć, że to jedyne oryginalne auto DP!Powstało w kooperacji inżynierów Chevroleta, projektantów Corvette, stajni wyścigowej Pratt & Miller oraz GRAND-AM, a podwozie zbudowali Riley, Coyote i Dallara. Wygląd C6 Daytona inspirowany jest Corvette IMSA GTP - piekielnie szybkiego bolidu z lat 80-tych z V8 albo V6 Turbo. W tym przypadku zbytnio nie wiemy, co trafiło pod… ekhm… maskę, ale przepisy DP nakazują max 5 L pojemności skokowej.Oficjalna premiera Corvette Daytona podczas najbliższego wyścigu Rolex 24 at Daytona, czyli 26-29 styczeń 2012 w barwach teamów: Spirit of Daytona Racing (Nr startowy 90), SunTrust Racing (10), GAINSCO/Bob Stallings Racing (99) oraz Action Express Racing (5 i 9). Powodzenia!
No dobra, to nie jest jeszcze C7, ale za to znacznie szybsza od ZR1! Przygotowana z myślą o serii wyścigowej Grand Am Road Racing Series, która jest mieszanką pojazdów, bo startują tam modele „GT” (Grand Touring) oraz od 2003 „DP” (Daytona Prototypes) - od nazwy najważniejszego wyścigu sezonu, czyli Rolex 24 at Daytona na Florydzie.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
3
Komentarze do:
Chevy Corvette Daytona - zapomnij o ZR1!
Podobne: Chevy Corvette Daytona - zapomnij o ZR1!




Podobne galerie: Chevy Corvette Daytona - zapomnij o ZR1!
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Chevrolet
Newsletter
Galerie zdjęć