Auta amerykańskie » Aktualności » Corvette DeNooyer HTR-GS640/SC - ZR1 dla uboższych

Corvette DeNooyer HTR-GS640/SC - ZR1 dla uboższych
2010-08-27 - R. Bednarz Tagi: Chevrolet, Corvette, Chevrolet Corvette
Wokół supersportowej Corvette w aktualnej, szóstej generacji (C6) nie działo się ostatnio nader dużo. Od momentu prezentacji „Blue Devil’a”, czyli Z-R1 żadna dotychczasowa odmiana jej nie podskoczy. Ale my nie tylko kibicujemy „niebieskiemu diabłu”, ale i uważamy, że bardzo ciekawym kompromisem pomiędzy osiągami, a obciążeniem dla portfela jest odmiana Grand Sport.
Grand Sport to nic innego jak standardowa C6 o wyglądzie i właściwościach jezdnych zbliżonym do Z06 oraz dwoma dodatkowymi możliwościami, których nie znajdziecie ani w Z06, a ni ZR-1. Są nimi dodatkowe wersje nadwoziowe - targa i cabrio/ convertible - i możliwość wyboru także automatycznej skrzyni biegów (w USA to silny argument).
Oczywiście oko za oko, ząb za ząb tzn. w Grand Sport nie dostaniecie takich osiągów, chyba, że… skontaktujecie się z firmą Denooyer Performance Division (DPD), która ma w ofercie prawdziwego asa w rękawie.
Wspomniany as to Corvette DeNooyer HTR-GS640/SC i jeśli uważacie, że nazwa jest za długa, zbyt pogmatwana, to wiedzcie, że to jedynie skrót! Kompletna nazwa brzmi Howard Tanner Redline [Corvette] Grand Sport 640 KM Super Charged - samochodowy tasiemiec jakich mało, ale akurat dużo mówiący.
Osobom, którym marzy się ZR-1, a nie są w stanie wyłożyć na nią bagatela ok. 110’000 USD powinni na poważnie rozważyć propozycję DPD z Albany w Stanie Nowy Jork. Howard Tanner (Redline Motorsports) i Dan Carlton (jeden z dealerów modeli GM na Wschodnim Wybrzeżu) wpadli na świetny pomysł przeistoczenia wersji Grand Sport na godnego konkurenta ZR-1.Nie nazwiemy tego modelu „sleeper’em” („wilkiem w owczej skórze”), gdyż ciężko uznać Corvette za auto nie zdradzające swego potencjału, lecz piękne jest to, że zachowując seryjny wygląd G.S. Panowie wsadzili mnóstwo potencjału w mechanikę.
6.2-litrowy V8 LS3 otrzymał kompresor Edelbroc E-Force, wydłużone kolektory dolotowe, nowy wałek rozrządu, wzmocnione sprężyny zaworów z tytanowymi miskami i chromolibdenowymi (wytrzymały i lekki stop metali) popychaczami.Do tego jeszcze zamontowano wydajniejszy układ wydechowy firmy Borla oraz tzw. short-shift od MGW, który skrócił czasy zmiany poszczególnych biegów. W efekcie końcowym dało to 640 KM na wale korbowym (ZR-1 638 KM) lub jak kto woli, 566 KM mierzone na kołach, dostępne także w wyższych partiach obrotów. Najlepsze na koniec - dealer życzy sobie za gotowe auto 82’000 USD, co w stosunku do ZR-1 daje oszczędność rzędu 28’000 USD. Nie zapominajmy od możliwości zdejmowania dachu. Jakby tego było mało, firma udziela na cały samochód gwarancji na 3 lata lub 36’000 mil (= 58’000 km) plus w dogodne możliwości finansowania!
Jakby ktoś preferował bardziej Camaro, Caddy’ego CTS-V, czy jakiegoś pickupa GM, to nie ma problemu. Wystarczy przyprowadzić go do DeNooyer, a oni wyczarują nam prawdziwą bestię - opcja nawet grubo powyżej 1000 KM!
Wspomniany as to Corvette DeNooyer HTR-GS640/SC i jeśli uważacie, że nazwa jest za długa, zbyt pogmatwana, to wiedzcie, że to jedynie skrót! Kompletna nazwa brzmi Howard Tanner Redline [Corvette] Grand Sport 640 KM Super Charged - samochodowy tasiemiec jakich mało, ale akurat dużo mówiący.
6.2-litrowy V8 LS3 otrzymał kompresor Edelbroc E-Force, wydłużone kolektory dolotowe, nowy wałek rozrządu, wzmocnione sprężyny zaworów z tytanowymi miskami i chromolibdenowymi (wytrzymały i lekki stop metali) popychaczami.Do tego jeszcze zamontowano wydajniejszy układ wydechowy firmy Borla oraz tzw. short-shift od MGW, który skrócił czasy zmiany poszczególnych biegów. W efekcie końcowym dało to 640 KM na wale korbowym (ZR-1 638 KM) lub jak kto woli, 566 KM mierzone na kołach, dostępne także w wyższych partiach obrotów. Najlepsze na koniec - dealer życzy sobie za gotowe auto 82’000 USD, co w stosunku do ZR-1 daje oszczędność rzędu 28’000 USD. Nie zapominajmy od możliwości zdejmowania dachu. Jakby tego było mało, firma udziela na cały samochód gwarancji na 3 lata lub 36’000 mil (= 58’000 km) plus w dogodne możliwości finansowania!
Jakby ktoś preferował bardziej Camaro, Caddy’ego CTS-V, czy jakiegoś pickupa GM, to nie ma problemu. Wystarczy przyprowadzić go do DeNooyer, a oni wyczarują nam prawdziwą bestię - opcja nawet grubo powyżej 1000 KM!
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Corvette DeNooyer HTR-GS640/SC - ZR1 dla uboższych
Podobne: Corvette DeNooyer HTR-GS640/SC - ZR1 dla uboższych




Podobne galerie: Corvette DeNooyer HTR-GS640/SC - ZR1 dla uboższych
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Chevrolet
Galerie zdjęć
Newsletter