Auta amerykańskie  »  Aktualności  »  Corvette ZR1 XXX od TIKT - Autobahn hardcore!
Corvette ZR1 XXX od TIKT

Corvette ZR1 XXX od TIKT - Autobahn hardcore!

2012-01-25 - R. Bednarz     Tagi: Corvette, Chevrolet Corvette, Tuning, TIKT
Zdjęcia szpiegowskie solidnie zamaskowanej C7 już zaczęły krążyć po sieci, ale jedynie co można obecnie powiedzieć, to to, że zachowa(ła) swoją pierwotną sylwetkę. To wszystko nie powinno bynajmniej świadczyć, że chcemy wysłać obecną generację Corvette na emeryturę! W najlepszej formie będzie ZR1, czyli najmłodszy potomek pokolenia C6 i zarazem najbardziej wyrafinowany i najszybszy reprezentant rodu Corvette. Około 640 KM i 819 Nm maksymalnego momentu obrotowego robią wrażenie.
Corvette ZR1 XXX od TIKTCorvette ZR1 XXX od TIKT
GM wypruwał sobie flaki, by „Americas Sports Car No 1” uczynić konkurencyjną wobec większości seryjnych, supersportowych aut tegoż świata, ale jak mawiają tunerzy: zawsze jest pole do popisu. Tam gdzie fabryka nie może, tuning pomoże - nawet niezła rymowanka mi z tego wyszła! Niemiecka firma TIKT Industries, która normalnie zajmuje się produkcją elementów dla przemysłu z materiałów nadających się do obróbki, otworzyła dział Performance, który zaskakująco, ale na początek skupił się na C6 ZR1 - dlaczego? Nie starajmy się zrozumieć, zaakceptujmy…
Corvette ZR1 XXX od TIKTCorvette ZR1 XXX od TIKT
Wpierw skupiono się na sercu, czyli jednostce LS9. Zmodyfikowano głowice cylindrów, wałki rozrządu, wzmocniono sprężyny zaworów, stopień sprężania kompresora, wymieniono przepustnice na większą oraz założono kompletnie nowy, wydajniejszy wydech. Ostateczny wynik na hamowni pokazał 769 KM oraz 971 Nm. Po doszlifowaniu osiągów przyszedł czas na dopasowanie intercoolera do nowego „podziurawionego” zderzaka w stylu a’la ostatnie Porsche 911 GT.
W połączeniu ze zmodyfikowanym zawieszeniem sportowym oraz karbonowym zderzakiem i progami, ‘vette zbliżyła się do asfaltu o 50 mm. 5 cm mniej przy niskim profilu napawa strachem przy jakiejkolwiek nierówności drogi, że o „śpiących policjantach” już nie wspomnimy. W razie czego pomogą jeszcze sprawniejsze hamucle. Ciężar nieresorowany obniżono dzięki ultralekkim felgom Zerra Ultralight Evo 2, a także nowym kubełkom w środku. Zauważcie też inną, spłaszczoną kierownicę. Stabilizując dzieło wieńczy konkretny spojler z karbonu, który do dyskretnych nie należy, podobnie zresztą jak cały pakiet wizualny.
Corvette ZR1 XXX od TIKTCorvette ZR1 XXX od TIKT
Tak agresywny zestaw nie jest wymogiem, można nabyć elementy oddzielnie, co widać po ciemnej ZR1 na jednym ze zdjęć. Cena? Kto pyta, raczeja nie stać go na ZR1, ale przyznacie, że mocny wstęp jak na początek nowej działalności?
Corvette ZR1 XXX od TIKTCorvette ZR1 XXX od TIKT



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
1

Komentarze do:

Corvette ZR1 XXX od TIKT - Autobahn hardcore!

Corvette ZR1 XXX od TIKT - Autobahn hardcore!
chuck norris 2012-07-23 12:39
ALE BRYKA !!!!!!!