Auta amerykańskie  »  Aktualności  »  Corvette i Camaro - jak sobie radzą w USA?
Chevrolet Corvette

Corvette i Camaro - jak sobie radzą w USA?

2012-03-09 - R. Bednarz     Tagi: Corvette, Camaro, Chevrolet Corvette, Chevrolet Camaro
Chevrolet Corvette i Camaro to ikony w świecie sportowych. Dzielnie opierają się molestowaniu przez lobby ekologiczne. Wciąz pod ich maską możemy znależć akwaria, które pluskają na osiem cylindrów. A jak sobie radzą na amerykańskim rynku? W ubiegłym roku udział marki Chevrolet w segmencie aut sportowych wyniósł 37%. Nabywców znalazło 88 249 sztuk modelu Camaro, który wyraźnie, bo o ponad 18 tyś. sztuk, pokonał najgroźniejszego rywala jakim jest Ford Mustang. Przewaga ta ma się jeszcze powiększyć po debiucie nowego Camaro ZL1 w tym miesiącu. W 2011 roku udział marki Chevrolet w segmencie luksusowych samochodów sportowych wyniósł 28% - sprzedano 13 164 egzemplarzy Chevroleta Corvette, który pozostaje jedynym amerykańskim modelem w tym segmencie. W porównaniu z najgroźniejszym konkurentem, czyli Porsche 911, sprzedano dwa razy więcej egzemplarzy modelu Corvette. Oczywiście bazowa wersja Corvette kosztuje sporo mniej od najtańszego Porsche 911. Gdy jednak weźmiemy pod uwagę nie tylko cenę ale także osiągi auta - Corvette jest alternatywą dla 911. Szczególnie dla kierowców, którzy traktują swój samochód jako wyzwanie. Corvette nie jest tak potulnę jak 911 i wymaga od kierowcy naprawdę dużo. „Po wejściu modelu Camaro ZL1 do sprzedaży, niewiele marek posiadać będzie w swojej ofercie dwa tak niesamowicie mocne, ekscytujące i technologicznie zaawansowane samochody jak Corvette i Camaro” - zauważa Mark Reuss, prezes General Motors North America. „W przeciwieństwie do wielu konkurencyjnych modeli, modele Corvette ZR1 oraz Camaro ZL1 w swoich wersjach seryjnych nadają się zarówno do codziennego użytku, jak i zmagań na torze”.

Aby zademonstrować potencjał nowego Camaro i Corvette, firma Chevrolet poddała ostatnio niemodyfikowane wersje produkcyjne obu modeli testom na trasie Grand Course (tor Virginia International Raceway). Grand Course to niezwykłe wyzwanie dla aut produkcyjnych, ponieważ do uzyskania dobrego czasu tor ten wymaga nieprzeciętnych osiągów, wyjątkowo precyzyjnego układu kierowniczego oraz świetnej przyczepności.Prowadzony przez konstruktora Jima Mero model Corvette ZR1 (2012) wyposażony w nowe opony Michelin Pilot Sport Cup uzyskał czas 2:45.6, co stanowi absolutny rekord wśród modeli produkcyjnych. Jadący Camaro ZL1 (2012) inżynier Aaron Link pokonał okrążenie Grand Course w 2:52.4, o ponad 6 sekund poprawiając dotychczasowy rekord należący do Forda Shelby GT500. W magazynie Car and Driver, który corocznie organizuje na Virginia International Raceway imprezę Lightning Lap, trasę tą określono jako „odpowiednik legendarnej Nordschleife na torze Nurburgring”.„Grand Course to świetny sprawdzian dla pojazdów seryjnych” - wyjaśnia Mark Reuss. „Podobnie jak na torze Nurburgring, pojedyncze okrążenie na Virginia International Raceway pozwala wnikliwie przetestować układ napędowy, hamulcowy, kierowniczy oraz przyczepność i zachowanie nadwozia w warunkach ekstremalnych. Zejście poniżej trzech minut na ponad 6 kilometrowej trasie Grand Course to dla każdego modelu niewiarygodny wyczyn”.Model Corvette ZR1 to najpotężniejszy pojazd w historii marki Chevrolet. Samochód napędza turbodoładowany silnik LS9 V-8 o pojemności 6,2 litra, który generuje 647 KM mocy i 819 Nm momentu obrotowego. W gronie firm zajmujących się masową produkcją, Chevrolet jest liderem w zakresie wykorzystania włókien węglowych. W modelu ZR1 ten lekki materiał wykorzystano do budowy takich elementów jak przednie błotniki, pokrywa silnika, dach, przedni dyfuzor, progi i elementy płyty podłogowej.Przy masie własnej 1 521 kilogramów model ZR1 może pochwalić się współczynnikiem mocy do masy o wartości zaledwie 2,34 kg/KM. Dzięki temu ZR1 jest również najszybszym kiedykolwiek wyprodukowanym modelem marki Chevrolet, bowiem pojazd ten może rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 3,9 sekundy i osiąga maksymalną prędkość 330 km/h.Camaro ZL1 z kolei to najmocniejszy przedstawiciel tego modelu w jego długiej historii. Samochód, który napędza turbodoładowana jednostka LSA V-8 o pojemności 6,2 litra (588 KM, 754 Nm), to również jedna z najbardziej zaawansowanych technologicznie wersji Camaro, z systemem kontroli trakcji PTM (ang. Performance Traction Management) oraz układem zawieszenia Magnetic Ride.Inne elementy wyposażenia seryjnego obejmują hamulce marki Brembo z zaciskami sześciotłoczkowymi oraz układ chłodzenia tylnego dyferencjału, hamulców i przekładni. Dzięki temu model ZL1 to również najszybsze Camaro w historii, potrafi bowiem przyśpieszyć od 0 do 100 km/h w 3,9 sekundy i poruszać się z prędkością maksymalną 296 km/h, co umożliwiło mu pokonanie osławionego toru Nurburgring w zaledwie 7:41.27.



źródło: Mototarget

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
13

Komentarze do:

Corvette i Camaro - jak sobie radzą w USA?

Corvette i Camaro - jak sobie radzą w USA?
uzi43 2012-03-09 15:07
Chciał móc kiedyś sam porównać ZL1 z GT500 <3 I poprawcie ten kod z obrazka, bo się nie da przeczytać :/
ARON
Corvette i Camaro - jak sobie radzą w USA?
ARON 2012-03-10 21:36
Ta czarno-czarna 'vette wygląda wręcz zabójczo, ale i tak z każdym razem wolałbym mieć ZL1, bo jak dla mnie to po prostu lepsze auto na każde warunki, w tym codzienną jazdę, bo oferuje więcej komfortu, no i też w każdej wersji mogę sobie wybrać automat.
Corvette i Camaro - jak sobie radzą w USA?
matbra 2012-03-10 21:53
nie ma co porównywać ZL1 z GT500 lepszy i tak pozostanie challenger srt
SARTO
Corvette i Camaro - jak sobie radzą w USA?
SARTO 2012-03-11 01:48
:-D i takie podejście mi się podoba! A co do Chevroletów, to wybrałbym ZL1, bo jest najlepsze z nowych Camaro, a i wygląd najbardziej z tej rodzinki mi odpowiada. Corvette zawsze szanowałem, ale mimo świetnej bryły nadwozia denerwuje mnie wiele detali.
Corvette i Camaro - jak sobie radzą w USA?
michl 2012-03-11 22:00
corvette ma swietnie zaprojektowany tyl, szczegolnie swietnie wyglada w czerni, super silnik, ale przod i wnetrze wygladaja niestety jakby byly zaprojektowane przez dzial stylistow Saturna. Beznadzieja.No i jeszcze ten manual...
Corvette i Camaro - jak sobie radzą w USA?
michl 2012-03-11 22:00
corvette ma swietnie zaprojektowany tyl, szczegolnie swietnie wyglada w czerni, super silnik, ale przod i wnetrze wygladaja niestety jakby byly zaprojektowane przez dzial stylistow Saturna. Beznadzieja.No i jeszcze ten manual...
SARTO
Corvette i Camaro - jak sobie radzą w USA?
SARTO 2012-03-12 01:07
Co z manualem?
ARON
Corvette i Camaro - jak sobie radzą w USA?
ARON 2012-03-12 20:02
Właśnie - co z nim? Mi akurat jego praca nawet w zwykłej C6 jakoś nie przeszkadzała, przynajmniej na sucho, a Z06 i ZR1 może być tylko lepiej!
Corvette i Camaro - jak sobie radzą w USA?
michl 2012-03-15 13:21
coz manual w aucie z usa, nawet corvette to jak felgi z lady w mercedesie. Poprostu nie pasuje.
ARON
Corvette i Camaro - jak sobie radzą w USA?
ARON 2012-03-15 18:44
Wiesz... Z06, ZR1, Viper, Ram SRT10 krótki, Shelby GT500, Ford GT nawet nie dostaniesz w automacie, ale za to skrzynie wytrzymają więcej niż fabryka dała... Ja sam mam jednego amerykańca w manualu i szczerze powiedziawszy wolałbym jednak nie musieć pieprzyć się tym patykiem, ale akurat w tym przypadku automat strasznie mułowaty był, więc spasowałem.
SARTO
Corvette i Camaro - jak sobie radzą w USA?
SARTO 2012-03-16 02:45
No, tak - kupuję sportowy amerykański samochód, po to żebym nie musiał zmieniać biegów. W końcu takie samochody jak Viper czy Corvette kojarzą się przede wszystkim z komfortem i luksusem. Przyjemność z jazdy purystycznym autem, które wymaga umiejętności od kierowcy (większych niż poprawne zapięcie pasów), zapewni automat - łatwiej w nosie będzie dłubać.
ARON
Corvette i Camaro - jak sobie radzą w USA?
ARON 2012-03-16 20:34
Automat ma tą niepodważalną zaletę, że zbliża ludzi, bo niemal w każdej chwili możesz przytulić lub pogłaskać partnerkę po prawej... :-D
SARTO
Corvette i Camaro - jak sobie radzą w USA?
SARTO 2012-03-16 23:58
Takiś wesoły? :-D Tylko że jak chcę zmienić bieg w manualnej skrzyni to mogę 'przez przypadek' chwycić kolano koleżanki siedzącej obok - to jest podryw... manualny XD i... działa ]:->