Auta amerykańskie  »  Aktualności  »  Detroit Motor Show 2009 - Lincoln MKT
Lincoln MKT

Detroit Motor Show 2009 - Lincoln MKT

2009-01-12 - R. Bednarz     Tagi: Lincoln, Crossover
Zanim napiszemy o Lincolnie MKT musimy wspomnieć o platformie D4 na której jest on zbudowany. A ma ona spore kłopoty. Flagowe auto zbudowane na niej to Ford Flex. Auto bardzo ciekawe i oryginalne. Z niewiadomych przyczyn, jakoś nie może sobie zaskarbić serca klientów. Sprzedaje się poniżej oczekiwań. Ford postanowił podreperować wyniki i przygotował kolejne auto na platformie D4. Jest nim właśnie Lincoln MKT.
Lincoln MKT model 2010 »
30 zdjęć - galeria
Auto na pewno oryginalne, chociaż nazwać je pięknym to spore nadużycie. Lincoln MKT bez wątpienia należy do aut typu crossover - a odróżnieniu od Flexa, którego zaliczamy do minivanów (choć Ford z uporem maniaka twierdzi, że to równiez crossover). Stylizacja MKT zbliżona do auta SUV, właściwości jezdne godne limuzyny i pakowne wnętrze rodem z minivana. Mieszanka iście wybuchowa. Na właśnie, czy aby na pewno? Karoseria wydaje się być trochę przyciężka w formie. Wrażenie potęguje ogromny grill ociekający chromem. Wydaje się wręcz, że auto ma ochotę dosłownie spożyć na śniadanie innych użytkowników dróg. Zabieg stylistyczny mocno dyskusyjny. Ciekawy jest natomiast tylni pas świateł. Nawiązuje do starych dobrych amerykanów w których tylnie światła godne były łuny Las Vegas.
Wnętrze MKT jest bardzo klasyczne. Tutaj Lincoln nie zdecydował się na żadne eksperymenty. Najwidoczniej projektanci uznali, że jeden eksperyment pod tytułem „nadwozie” wystarczy. Jak zwykle w przypadku Lincolna - wyposażenie wnętrza jest iście luksusowe.


Jeżeli chodzi o silniki to wart grzechu jest tylko jeden - V6 3.5 litra z nowej serii EcoBoost. Jednostka ta wyposażona jest w dwie turbosprężarki i dysponuje mocą 355KM i potężnym momentem obrotowym. Silniki te będą montowane w większości modeli Forda i będzie to ich ogromny atut.

Konkurentami dla Lincolna MKT będą takie auta jak Acura MDX, BMW X5 czy Buick Enclave. Wiadomo, że MKT nie będzie się sprzedawał w ilościach przyprawiających o zawrót głowy, ale na pewno znajdzie się na niego grupa amatorów. Być może skuszą się na niego miłośnicy Lincolna dla których model Navigator to trochę zbyt duża i paliwożerna gablota.




źródło: Ford

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
10

Komentarze do:

Detroit Motor Show 2009 - Lincoln MKT

ARON
Detroit Motor Show 2009 - Lincoln MKT
ARON 2009-01-13 10:14
Następny (i zapewne nie ostatni) "obłok" made in Detroit - nie chce mi się nawet tego amerykańskiego Fiata Croma dalej komentować...ble!
Chevy Suburban
Detroit Motor Show 2009 - Lincoln MKT
Chevy Suburban 2009-01-13 21:24
Fiat Croma nie, ale Audi Q7! Zbytnio na amerykańskim rynku się nie spodobała, więc nie wiem na co liczy Lincoln kopiując ten styl. Ale parę elementów tego auta na pewno jest godnych uwagi, np. silnik lub wnętrze-to już jest europejski poziom w pozytywnym znaczeniu. Szkoda, że stylistyka też ze starego kontynentu. Czy faktycznie Flex tak słabo się sprzedaje? Mieli niezłą kampanię reklamową, dobry pomysł, wyszedł całkiem przyjemny wozik i ... osobiście liczyłem na ten model. Może po prostu trafili na złe czasy... Czy orientuje się ktoś z Was, w jakich modelach będzie montowany silnik EcoBoost. Powinni zamontować go w Navigatorze, sprzedaż od razu by podskoczyła. Tam widziałbym go najchętniej...
ARON
Detroit Motor Show 2009 - Lincoln MKT
ARON 2009-01-15 16:15
Nie chodziło mi o klasę/konkurencję, tylko o ten specyficzny rozdymany wygląd - zwłaszcza z tyłu jest tak napompowany, że aż nieproporcjonalnie to wygląda (choć światła prezentują się ciekawie)! Do Navigatora EcoBoost to raczej za "słaby" motor jak na US-warunki...:-) Dostępny on będzie - z tego, co mi wiadomo - także w modelach: Taurus, Flex, Lincolnie MKS...
Chevy Suburban
Detroit Motor Show 2009 - Lincoln MKT
Chevy Suburban 2009-01-16 11:39
350KM to za słaby? 8-) Mogliby spróbować albo chociaż w Explorerze (też bardzo ładny SUV)... :-)
ARON
Detroit Motor Show 2009 - Lincoln MKT
ARON 2009-01-16 11:47
Nie bez znaczenia dałem wyraz słaby w cudzysłowie... A chodziło mi dokładnie o za "słaby pojemnościowo" - w takich autach liczy się przede wszystkim moment obrotowy, tym bardziej w USA, gdzie czerpie się go przede wszystkim z pojemności skokowej, czyli...V8! Przeciez Navigatora, podobnie jak Escalade nie kupują ludzie, którzy jakos szczególnie przejmuja się cenami benzyny... Kurde, zresztą co ja Ci tłumaczę, skoro masz Suburbana w avatarze, to powinieneś kumać czaczę... :-D
Chevy Suburban
Detroit Motor Show 2009 - Lincoln MKT
Chevy Suburban 2009-01-16 12:01
Kumam, kumam, ale skoro nadeszły takie "pseudo-eko" czasy to może warto by było choć mieć w ofercie taki silnik, dla tych, co są oszczędniejsi/nie potrzebują uciągu/nie są konserwatystami, że full size SUV musi mieć V8... Raczej nie przejmowali się, bo benzyna w USA była śmiesznie tania. Ktoś mi kiedyś wyliczył, że jak ceny są na obecnym niskim poziomie różnica w rocznych kosztach utrzymania auta w USA pomiędzy np. Hondą Civic, a jakimś full size wynosi kilkaset dolarów, więc nad czym tu się było zastanawiać... Ale odkąd ceny dobiły do 4dol. za galon świadomość Amerykanów się zmieniła i sprzedaż tych aut dramatycznie spada. Nawet niskie ceny benzyny ostatnio nie pomagają, bo Amerykanie poznali, co to drogie paliwo i w domyśle szykują się na kolejne podwyżki wybierając oszczędniejsze warianty, co nie znaczy, że wszyscy przesiadają się do Priusów...
Detroit Motor Show 2009 - Lincoln MKT
vette 2009-01-16 17:35
Widze ze pokutuja tutaj stereotypy. Zapominasz Aron ze Ecoboost posiada dwie turbinki. I teraz porownanie z Tritonem spod maski Navigatora w temacie momentu obrotowego: Triton V8 - 494Nm przy 3750rpm EcoBoost V6 - 474Nm przy 3500rpm Moc ma wieksza EcoBoost ale jak slusznie zauwazyles tutaj liczy sie moment. Moment ma slabszy ecoboost ale maksymalny jest dostepny niezej. Wiadomo, ze na biegu jalowym i w okolicy V8 bedzie rzadzil ale nie ma co skazywac nowego EcoBoost na pozarcie :-)
ARON
Detroit Motor Show 2009 - Lincoln MKT
ARON 2009-01-18 16:18
Stereotypy akurat mało mnie interesują... Ja go nie skazuje, bo to znakomity silnik - przynajmniej na papierze. Dobrze rozumiem o czym prawisz, tylko postaraj się teraz przekazać to samo potencjalnym nabywcom Navigatora lub np. Escalade w USA, że lepiej V6 itd... O to mi tylko i wyłącznie chodziło, nic poza tym!
Detroit Motor Show 2009 - Lincoln MKT
vette 2009-01-18 18:09
Oni nie sa slepi - po prostu do tej pory nie mieli (i na razie nie maja wyboru). Kilka lat temu Navigator czy Escalade sprzedawaly sie rewelacyjnie. Wraz ze wzrostem cen paliw ich sprzedaz spadla dramtycznie. Pewnie w tym czasie wielu z potencjalnych nabywcow wzdychalo do tych aut ale rachunek ekonomiczny w temacie zuzycia paliwa byl nieublagany. Gdyby wtedy mieli alternatywe w postaci porzadnego V6 ktory by poradzil sobie z tym autem, oferujac nizsze zuzycie paliwa to pewnie by mocno zastanowili sie nad ta opcja. Teraz paliwa sa duzo tansze ale uraz psychiczny pozostal - nikt tak naprawde nie wie ile bedzie kosztowac barylka za 6-8mcy. A auta nie kupuje sie na chwile, tylko ma to sens na conajmniej 3 lata. Wiadomo ze do takiego Navigatora najlepiej pasuje V8. I ortodoksi nawet nie spojrza w kierunku chocby nie wiem jak doskonalego V6 ale dla innych bylaby to niezla alternatywa, ktora na pewno poprawilaby wyniki sprzedazy tych aut. Pytanie tylko jak w praktyce ten EcoBoost by sobie poradzil z taka masa i jakie realne oszczednosci by oferowal.
ARON
Detroit Motor Show 2009 - Lincoln MKT
ARON 2009-01-18 19:16
Otóż to, choć przyznam Ci, że i tak lepszy byłby dla takich "bogaczy" Eco na podwójnym dopalaczu, aniżeli "superszykowny" Prius... ;-)