Auta amerykańskie  »  Aktualności  »  Dni Forda Explorer Sport Trac policzone
Ford Explorer Sport Trac

Dni Forda Explorer Sport Trac policzone

2009-08-03 - A. Łukasiewicz     Tagi: Ford, Pickup, Ford Explorer
Explorer Sport Trac pojawił się na drogach po raz pierwszy w 2000 i spotkał się z pozytywnym przyjęciem przez konsumentów, przede wszystkim tych, którzy potrzebowali niedużego pickupa, dodatkowo mogącego komfortowo pomieścić całą rodzinę. Sport Trac trafił idealnie w lukę pomiędzy pełnowymiarowym (full size) F-150, a kompaktowym i bardziej użytkowym Ranger-em. Choć został pomyślany jak lifestyle-pickup, mógł się pochwalić niebanalnymi właściwościami jezdnymi także w terenie - głównie za sprawą karoserii osadzonej na ramie oraz dodatkowym napędem 4x4. Jak sama nazwa wskazuje, bazował on na modelu Explorer, lecz w porównaniu do niego posiadał ponadto niedużą (lecz dosyć głęboką) pakę - priorytetem pozostawała jednak przestrzeń dla pasażerów w kabinie. Obecny model nawiązujący do konceptu Sport Trac Adrenaline pojawił się w 2007 roku. Jego największą zmianą w stosunku do poprzedników było wprowadzenie po raz pierwszy silnika V8 jako opcji. To ta sama jednostka o pojemności 4.6 litra, która pracuje pod maską „standardowego” Explorera oraz Mustanga GT.
Dziennikarze z Automotive News dotarli do informacji, wg. których dni Forda Explorer Sport Trac zostały policzone - rok 2010 ma być jego ostatnim rokiem produkcji. Powodem jej zakończenia jest duży spadek zainteresowania wszechstronnym pickupem Forda. O dziwo nie podano, iż jest to skutkiem zapaści gospodarczej, po której USA powoli dochodzi do siebie. W nagłej oszczędności i cięciu kosztów w przeciętnym amerykańskim gospodarstwie domowym problem także tkwić nie powinien, skądinąd można go nabyć również z oszczędniejszą V6-tką.


A może po prostu nie doszukujmy się dziury w całym i cieszmy się tym ciekawym autem póki jeszcze nie odeszło na zasłużoną emeryturę! Podobny los ma spotkać siostrzany model Mercury Mountaineer, z którym Explorer Sport Trac dzieli większość podzespołów.



źródło: Automotive News

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
1

Komentarze do:

Dni Forda Explorer Sport Trac policzone

Chevy Suburban
Dni Forda Explorer Sport Trac policzone
Chevy Suburban 2009-08-03 18:15
Muszę się doczepić paru rzeczy, jako że tematyka tego modelu nie jest mi obca. :-) Po pierwsze, V8 4.6 dostępne jest w zwykłym Explorerze tylko jako opcja. Po drugie, co wielokrotnie już pisałem, ta stara V6 wcale nie jest oszczędniejsza (może litr na 100km mniej). Polecam najnowsze rankingi EPA-od czasu benzyny 4 dolary/galon odpowiadają rzeczywistości... Po trzecie, Mercury Mountaineer dostępny jest tylko jako zamknięty SUV, więc więcej ma wspólnego ze zwykłym Explo. Problem tkwi w kulejącej sprzedaży samego hitu Forda sprzed jeszcze paru lat, więc tym samym jego "odmiany" sprzedają się jeszcze słabiej. Moim zdaniem potrzebna jest nowa koncepcja tego modelu-obecnie jest za duży, jak na "Medium Class SUV", bardziej przypomina "Full Size". Wystarczy postawić obecną generację IV obok I czy II i wrażenia, jakby to były auta z dwóch różnych kontynentów... Nie znaczy to, że I czy II są bardziej oszczędne-wręcz przeciwnie (jakimś cudem), jednak gdyby zastosować te oszczędniejsze technologie do auta o rozmiarach II-gen. Explorera wyniki byłyby jeszcze lepsze, a przestrzeń zadowalająca. Obecnie mamy taką sytuację, że starzy miłośnicy koncepcji Explorera (ze względu na ceny paliwa) odwrócili się w stronę Highlandera, Santa Fe, itp., a ludzie którzy naprawdę potrzebują przestrzeni i "uciągu" idą na całość i kupują full size np. Chevy Tahoe, który nomen-omen oferuje taką samą, jak nie lepszą ekonomię niż Exp przy większych wymiarach, mocy, itp...