Auta amerykańskie » Opisy aut współczesnych » Dodge Challenger R/T Classic - współczesny klasyk

Dodge Challenger R/T Classic - współczesny klasyk
2009-02-05 - R. Bednarz Tagi: Dodge, Challenger, HEMI
Dodge Challenger 2009 ma wszystko to, czym współczesny amerykański ‘muscle-car’ jest w stanie zaimponować: niepowtarzalną linię, światowej klasy własności jezdne, potężne silniki i komplet najnowocześniejszych technologii.
Wzbogacony o akcenty stylizacji z lat świetności - nowy Dodge Challenger R/T Classic 2009 posuwa się o krok dalej. Jego bazowa, rekomendowana cena detaliczna wynosi 34.005 $ (w tym 725 $ koszt dostawy), a zamówienia są już przyjmowane przez dealerów Dodge na całym obszarze USA. „Dodge Challenger R/T Classic to coś więcej niż tylko współczesna ‘muscle-machine’, to nasz hołd dla jednego z najsłynniejszych modeli w dziejach motoryzacji" - mówi Don Knott, wiceprezes Chrysler LLC ds. pojazdów osobowych i SRT - „Dzięki tradycyjnemu oznakowaniu i podwójnym pasom R/T na burtach oraz legendarnemu silnikowi 5.7 HEMI V-8 nowej i ekonomicznej generacji, Challenger R/T Classic przywraca format słynnego ‘pony car’ z przeszłości.” Wywodzący się z Challengera R/T - Dodge Challenger R/T Classic oprócz złowrogiego wyglądu i bogatego wyposażenia - ma także napęd, który potrafi dać niezłego „kopa”. Niepowtarzalność charakteru Challengera R/T tworzą nawiązujące do wspaniałej przeszłości boczne pasy R/T w kształcie rozszerzającej się litery A, klasyczne logo na błotnikach przednich i krata chłodnicy typu „egg crate” ze znaczkiem R/T, wielkie 20-calowe i chromowane koła z całorocznym ogumieniem ‘performance’, tylny spojler w kolorze nadwozia oraz chromowane drzwiczki wlewu paliwa.
„Dodge Challenger był słynny ze swych osiągów, stąd też Dodge Challenger R/T Classic korzysta z wielu rozwiązań, pozwalających na niczym nieskrepowaną rywalizację na drodze, oferując sprawdzoną jakość wykonania i stopień wyrafinowania zapewniający mu trwałe miejsce w historii ‘pony cars’ marki Dodge.” - mówił dalej Don Knott.Legendarny 5,7-litrowy silnik HEMI V-8 mieści się pod długą maską, w którą wbudowano chwyty powietrza służące zwiększeniu chłodzenia komory silnikowej. Aby podwyższyć moc i moment obrotowy - a także kulturę pracy i zredukować zużycie paliwa, najnowszej generacji silnik 5.7 HEMI V-8 wyposażony jest w zdwojony układ zmiennych faz rozrządu (VCT) i system podwójnych świec zapłonowych (dwie świece na cylinder).Dodge Challenger R/T Classic w wersji z sześciostopniową manualną skrzynią przekładniową Tremec wyposażony jest w pistoletowy uchwyt dźwigni zmiany biegów Track Pak, metalowe nakładki na pedały, elektroniczny system stabilizacji toru jazdy ESP z odłączanym systemem kontroli trakcji, wspomaganie ruszania pod górę HSA, tarczowe hamulce klasy wyczynowej na czterech kołach oraz mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu i przełożenie przekładni głównej 3,92.Optymalizacji ciśnienia zwrotnego silnika oraz rasowego brzmienia wydechu służy układ wylotowy o charakterystyce wyczynowej, w którym standardowy podpodłogowy tłumik zastąpiono dwoma niskooporowymi rezonatorami. Efekt: napędzany 376-konnym (280 kW) V-8 o momencie obrotowym 556 Nm Dodge Challenger R/T Classic może bez problemu przyspieszać od 0 do 100 km/h w czasie poniżej 6 sekund.Dostępna w opcji Challengera R/T Classic pięciostopniowa skrzynia automatyczna z systemem AutoStick pracuje szybko i płynnie. Wysokie przełożenie pierwszego biegu zapewnia wyjątkowo szybkie przyspieszenie, a wysoka kultura pracy przekładni jest zasługą elektronicznego, adaptacyjnego systemu sterowania.Oferowany w zestawie ze skrzynią automatyczną, nowej generacji silnik 5.7 HEMI V-8 wyposażony jest w system zmiennej pojemności czynnej MDS, umożliwiający jazdę w trybie ekonomicznym tylko na czterech cylindrach - albo z mocą 372 KM (277 kW) i momentem 544 Nm - gdy potrzebna jest pełna moc V-8.
Trapezowe kształty wnęk poszycia drzwi i zestawu wskaźników, ciemna podsufitka oraz nachylona, niesymetryczna konsola selektora skrzyni biegów to motywy inspirowane wnętrzem oryginalnego Dodge Challengera. Wspomnieniem z przeszłości jest także cztero-tarczowy zestaw wskaźników z łatwymi do odczytu, białymi tarczami.
Tapicerowane skórą klasy Premium, multi-konturowe fotele są wykończone ściegiem krytym i podgrzewane elektrycznie. Wyposażeniem dostępnym w opcji jest sterowana głosowo nawigacja GPS z bieżącą informacją o warunkach ruchu drogowego, działająca w systemie UConnect oraz złącze uniwersalne zewnętrznych urządzeń typu infotainment (UCI).
Dodge Challenger R/T Classic wyróżnia się niespotykaną w innych dwudrzwiowych coupé tylną przestrzenią na głowę (950 mm) i nogi (828 mm). Identyczna jak w samochodzie Dodge Charger i najwyższa w tej klasie pojazdów pojemność bagażnika 0,458 m3 - stanowi o poziomie komfortu i funkcjonalności nowego Challengera.
Dodge Challenger R/T Classic oferowany jest w trzech nowych kolorach nadwozia - czarnym Brilliant Black Cristal, srebrnym Bright Silver Metallic i białym Stone White oraz tradycyjnych - pomarańczowym HEMI Orange, czerwonym TorRed i błękitnym B5 Blue. Zamówienia na dostawę samochodów Dodge Challenger R/T Classic można składać u dealerów Dodge na całym obszarze Ameryki Północnej.
Produkcja samochodów Dodge Challenger R/T Classic odbywać się będzie w kanadyjskiej fabryce Chryslera Brampton Assembly Plant (prowincja Ontario). Jej rozpoczęcie planowane jest od lutego 2009 roku na tej samej linii montażowej, z której wyjeżdżają samochody Dodge Charger oraz Chrysler 300C.
Wzbogacony o akcenty stylizacji z lat świetności - nowy Dodge Challenger R/T Classic 2009 posuwa się o krok dalej. Jego bazowa, rekomendowana cena detaliczna wynosi 34.005 $ (w tym 725 $ koszt dostawy), a zamówienia są już przyjmowane przez dealerów Dodge na całym obszarze USA. „Dodge Challenger R/T Classic to coś więcej niż tylko współczesna ‘muscle-machine’, to nasz hołd dla jednego z najsłynniejszych modeli w dziejach motoryzacji" - mówi Don Knott, wiceprezes Chrysler LLC ds. pojazdów osobowych i SRT - „Dzięki tradycyjnemu oznakowaniu i podwójnym pasom R/T na burtach oraz legendarnemu silnikowi 5.7 HEMI V-8 nowej i ekonomicznej generacji, Challenger R/T Classic przywraca format słynnego ‘pony car’ z przeszłości.” Wywodzący się z Challengera R/T - Dodge Challenger R/T Classic oprócz złowrogiego wyglądu i bogatego wyposażenia - ma także napęd, który potrafi dać niezłego „kopa”. Niepowtarzalność charakteru Challengera R/T tworzą nawiązujące do wspaniałej przeszłości boczne pasy R/T w kształcie rozszerzającej się litery A, klasyczne logo na błotnikach przednich i krata chłodnicy typu „egg crate” ze znaczkiem R/T, wielkie 20-calowe i chromowane koła z całorocznym ogumieniem ‘performance’, tylny spojler w kolorze nadwozia oraz chromowane drzwiczki wlewu paliwa.
Trapezowe kształty wnęk poszycia drzwi i zestawu wskaźników, ciemna podsufitka oraz nachylona, niesymetryczna konsola selektora skrzyni biegów to motywy inspirowane wnętrzem oryginalnego Dodge Challengera. Wspomnieniem z przeszłości jest także cztero-tarczowy zestaw wskaźników z łatwymi do odczytu, białymi tarczami.
Tapicerowane skórą klasy Premium, multi-konturowe fotele są wykończone ściegiem krytym i podgrzewane elektrycznie. Wyposażeniem dostępnym w opcji jest sterowana głosowo nawigacja GPS z bieżącą informacją o warunkach ruchu drogowego, działająca w systemie UConnect oraz złącze uniwersalne zewnętrznych urządzeń typu infotainment (UCI).
Dodge Challenger R/T Classic wyróżnia się niespotykaną w innych dwudrzwiowych coupé tylną przestrzenią na głowę (950 mm) i nogi (828 mm). Identyczna jak w samochodzie Dodge Charger i najwyższa w tej klasie pojazdów pojemność bagażnika 0,458 m3 - stanowi o poziomie komfortu i funkcjonalności nowego Challengera.
Dodge Challenger R/T Classic oferowany jest w trzech nowych kolorach nadwozia - czarnym Brilliant Black Cristal, srebrnym Bright Silver Metallic i białym Stone White oraz tradycyjnych - pomarańczowym HEMI Orange, czerwonym TorRed i błękitnym B5 Blue. Zamówienia na dostawę samochodów Dodge Challenger R/T Classic można składać u dealerów Dodge na całym obszarze Ameryki Północnej.
Produkcja samochodów Dodge Challenger R/T Classic odbywać się będzie w kanadyjskiej fabryce Chryslera Brampton Assembly Plant (prowincja Ontario). Jej rozpoczęcie planowane jest od lutego 2009 roku na tej samej linii montażowej, z której wyjeżdżają samochody Dodge Charger oraz Chrysler 300C.
źródło: Mototarget
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
1
Komentarze do:
Dodge Challenger R/T Classic - współczesny klasyk
Podobne: Dodge Challenger R/T Classic - współczesny klasyk




Podobne galerie: Dodge Challenger R/T Classic - współczesny klasyk



Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Dodge
Galerie zdjęć
Newsletter