Auta amerykańskie » Aktualności » Dodge Challenger SRT8 392 zadebiutuje na SEMA

Dodge Challenger SRT8 392 zadebiutuje na SEMA
2010-10-28 - A. Łukasiewicz Tagi: Dodge, Challenger, Mopar, Sema, HEMI, Dodge Challenger
„MoPar or no car” - to hasło powinno być dobrze znane fanom inaczej mówiąc: silnych maszyn ze stajni koncernu Chrysler, z naciskiem na muscle cars. Na dzień dzisiejszy honor prawdziwych MoPar-ów broni Dodge Challenger, którego na nowy rocznik modelowy poddano delikatnej modernizacji wizualnej i bardziej zaawansowanej mechanicznej.
O zmianach wizualnych nie ma się co rozpisywać, gdyż wspominaliśmy już o tym nie jeden raz. W każdym bądź razie warto napomknąć, że nowo opracowany przez Chryslera silnik V6 Pentastar w odmianie wolnossącej niedawno znalazł swoje miejsce także pod maskę najsłabszych Challengerów. Pojemność do poprzednika zwiększyła się zaledwie o 0,1 L, lecz teraz ma on 305 KM i 364 Nm - przyrost mocy aż o 55 KM.
Powróćmy jednak do tego, co tygryski lubią najbardziej, czyli silnika Hemi w najmocniejszej odmianie SRT8. Najmocniejszy, najbardziej sportowy model wg oficjalnej informacji prasowej będzie miał swoją premierę na zbliżających się targach SEMA 2010.
Challenger z serii SRT zadebiutuje na dodatek w limitowanej odmianie „392”. Liczba odnosi się do nowej jednostki Hemi o pojemności 392 cali sześciennych, czyli 6.4-litra. Nowy V8 zanim trafił pod maskę Chally’ego przeszedł prawdziwe testy chociażby pod maskę rajdowo-wyścigowej odmiany „Targa” (premiera SEMA 2008) i dostępny jest oddzielnie w katalogu akcesoriów MoPar. Jego osiągi to 470 KM i 624 Nm.
Wersja limitowana (do 1492 egzemplarzy) „392” zadebiutuje w halach Las Vegas Convention Center. Dostępna będzie w dwóch kolorach - niebieskim z białymi pasami (wzdłuż całej karoserii) albo białym i pasami niebieskimi w tonacji lakieru „Viper Blue”. Pomijając liczne emblematy „392” na karoserii, dwukolorowe, skórzane wnętrze dopasowane do kolorystki lakieru z paroma detalami, czy lakierowaną obwódkę grilla, nowego, „standardowego” SRT8 rozpoznamy po powiększonym spojlerze zderzaka, nowym wzorze 20-calowych felg, podwójnym, kwadratowym końcówkom wydechu oraz… brakiem logo z wizerunkiem muflona z przodu. Odświeżony model ma się prowadzić lepiej i szybciej reagować na ruchy kierownicą od poprzednich roczników, dzięki na nowo skalibrowanym nastawom zawieszenia i przekładni kierowniczej.
Pierwsze egzemplarze „392” powinny trafić do dealerów zaraz po SEMA, zaś my przypominamy, iż Challenger SRT8, Charger SRT8, jak i Ram od nie tak dawno dostępne są także na indywidualne zamówienie z gwarancją w wybranych, niemieckich salonach Chrysler-Dodge-Jeep - wycena na życzenie.
Challenger z serii SRT zadebiutuje na dodatek w limitowanej odmianie „392”. Liczba odnosi się do nowej jednostki Hemi o pojemności 392 cali sześciennych, czyli 6.4-litra. Nowy V8 zanim trafił pod maskę Chally’ego przeszedł prawdziwe testy chociażby pod maskę rajdowo-wyścigowej odmiany „Targa” (premiera SEMA 2008) i dostępny jest oddzielnie w katalogu akcesoriów MoPar. Jego osiągi to 470 KM i 624 Nm.
Pierwsze egzemplarze „392” powinny trafić do dealerów zaraz po SEMA, zaś my przypominamy, iż Challenger SRT8, Charger SRT8, jak i Ram od nie tak dawno dostępne są także na indywidualne zamówienie z gwarancją w wybranych, niemieckich salonach Chrysler-Dodge-Jeep - wycena na życzenie.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Dodge Challenger SRT8 392 zadebiutuje na SEMA
Podobne: Dodge Challenger SRT8 392 zadebiutuje na SEMA




Podobne galerie: Dodge Challenger SRT8 392 zadebiutuje na SEMA



Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Dodge
Galerie zdjęć
Newsletter