Auta amerykańskie  »  Aktualności  »  Dodge Challenger SRT8 392 Hemi na hamowni
			
			
			
			 
									
					
					Dodge Challenger SRT8 392 Hemi na hamowni
							2010-12-12 - A. Łukasiewicz     Tagi: Dodge, Muscle cars, Dodge Challenger, SRT, Dodge Challenger SRT8
						
						
						W ramach odświeżania wizerunku oraz praktycznie całej palety modelowej Chrysler nie pominął swojego czołowego modelu sportowego - muscle cara Dodge Challengera. Całe szczęście w porównaniu do części innych aut koncernu, w tym MoPar’ze zmiany ograniczyły się jedynie do delikatnych retuszów kosmetycznych (wlot, spojler zderzaka, końcówki wydechu) oraz jednej bardzo istotnej - nowego silnika Hemi.
						
Kultowa jednostka na rocznik 2011 została zastąpiona inną o pojemności 6.4 litra zamiast 6.1 (392 c.i. w systemie imperialnym). W imię starej amerykańskiej szkoły, że pojemności nie da się zastąpić niczym poza jeszcze większym litrażem („there's no replacement for displacement”)? Nie do końca… Powodem jest równie mocna konkurencja przede wszystkim ze strony Chevroleta Camaro, który z jednostki LS3 6.2 litra wyciąga 426 KM (wersja z manualem) i 529 Nm. Osiągi bardzo zbliżone, lecz Chally czasami nie dotrzymywał mu kroku z powodu większego ciężaru własnego (1892 vs 1751 kg)…
						
Powiększone V8 z prawie, że półokrągłymi komorami spalania będzie teraz topową jednostką zarezerwowaną dla sportowych modeli SRT8. Swój debiut miała pod maską Challengera. Ekipa Edmunds Insideline wzięła najnowszego MoPar’a na hamownię, by sprawdzić, co tak naprawdę potrafi zdziałać te 300 cm3. Chrysler deklaruje moc na poziomie 470 KM (6000 obr./min.) i maksymalny moment w granicach 638 Nm (4200 obr./min.). Z tego wynika, żeby wykręcić te wartości potrzeba nam 600 obr. mniej dla momentu i jakieś 100 obr. mniej dla koni mechanicznych.
	
	
	
	
						
Hamownia wykazała 452 KM przy 6200 obr. (odcięcie zapłonu) oraz 601 Nm przy 4400 obr. - wartości nieco odbiegają od podanych przez producenta, ale warto pamiętać, ze są to realne wielkości zmierzone na kołach, czyli takie, które przenosimy na asfalt, a nie. Zdaniem testerów silnik jest zdecydowanie bardziej żwawy niż poprzednik i ma spory zapas mocy już od początku obrotomierza, a także równomiernie rozwija swoje wartości (patrz wykres).Plusem skrzyni automatycznej w trybie ręcznym jest brak ingerencji komputera w przypadku wyboru niewłaściwego biegu - to bardzo istotne w przypadku aut o sportowym charakterze. Camaro SS wykazało na rolkach „raptem” 370 KM i 466 Nm, czekamy więc na odpowiedź GM w postaci Z/28…
			
					
					
Dodaj komentarz
					Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
				logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
					Komentarze do:
Dodge Challenger SRT8 392 Hemi na hamowni
Podobne: Dodge Challenger SRT8 392 Hemi na hamowni
				 Dodge Challenger SRT8 392 na wolności »
Dodge Challenger SRT8 392 na wolności »
					
					 Dodge Challenger Hellcat od Prior Design - diabeł tkwi w szczegółach »
Dodge Challenger Hellcat od Prior Design - diabeł tkwi w szczegółach »
					
					 Dodge Challenger SRT Hellcat - 707 KM pod maską! »
Dodge Challenger SRT Hellcat - 707 KM pod maską! »
					
					 Dodge Challenger Redline w końcu z silnikiem V8 »
Dodge Challenger Redline w końcu z silnikiem V8 »
					
				Podobne galerie: Dodge Challenger SRT8 392 Hemi na hamowni
				 Dodge Challenger SRT8 392 model 2011 »
Dodge Challenger SRT8 392 model 2011 »
					
					 Furious Fuchsia Dodge Challenger R/T »
Furious Fuchsia Dodge Challenger R/T »
					
					 Dodge Challenger RT Scat Pack - limonkowy potwór »
Dodge Challenger RT Scat Pack - limonkowy potwór »
					
				Najczęściej czytane w tym miesiącu
				 Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec »
Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec »
					
				Tapety na pulpit Dodge
				
				
				
				
				
				
				
			 Dodge Challenger SRT8 392 Hemi
Dodge Challenger SRT8 392 Hemi Dodge Challenger SRT8 392 Hemi
Dodge Challenger SRT8 392 Hemi Dodge Challenger SRT8 392 Hemi
Dodge Challenger SRT8 392 Hemi Dodge Challenger SRT8 392 Hemi
Dodge Challenger SRT8 392 Hemi Dodge Challenger SRT8 392 Hemi
Dodge Challenger SRT8 392 Hemi Dodge Challenger SRT8 392 Hemi
Dodge Challenger SRT8 392 Hemi Dodge Challenger SRT8 392 Hemi
Dodge Challenger SRT8 392 Hemi Dodge Challenger SRT8 392 Hemi
Dodge Challenger SRT8 392 Hemi Dodge Challenger SRT8 392 Hemi
Dodge Challenger SRT8 392 Hemi Dodge Challenger SRT8 392 Hemi
Dodge Challenger SRT8 392 Hemi Dodge Challenger SRT8 392 Hemi
Dodge Challenger SRT8 392 Hemi Dodge Challenger SRT8 392 Hemi
Dodge Challenger SRT8 392 Hemi Dodge Challenger SRT8 392 Hemi
Dodge Challenger SRT8 392 Hemi Dodge Challenger SRT8 392 Hemi
Dodge Challenger SRT8 392 Hemi Dodge Challenger SRT8 392 Hemi
Dodge Challenger SRT8 392 Hemi 
						
						 
						
						 Tapety Dodge
						
						Tapety Dodge  Tapety Alfa Romeo
Tapety Alfa Romeo  Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących
Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków?
Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków? Kwalifikacje do GP Meksyku: bezbłędny Norris, dwa Ferrari za nim!
Kwalifikacje do GP Meksyku: bezbłędny Norris, dwa Ferrari za nim! Gdyby Elon Musk i Kanye West mieli dziecko: Tesla Cybertruck po mrocznym tuningu Mansory
Gdyby Elon Musk i Kanye West mieli dziecko: Tesla Cybertruck po mrocznym tuningu Mansory Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V!
Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V! Suzuki GSX-R 750 - 23 lata ewolucji
Suzuki GSX-R 750 - 23 lata ewolucji  Forza Motorsport 3 - Limited Collectors Edition i Hot Hatch'e
Forza Motorsport 3 - Limited Collectors Edition i Hot Hatch'e  
 
			
 
 
			