Auta amerykańskie » Aktualności » Dodge Challenger SRT8 6.1 O.CT - Camaro i Mustang mu nie straszne!

Dodge Challenger SRT8 6.1 O.CT - Camaro i Mustang mu nie straszne!
2011-08-01 - A. Łukasiewicz Tagi: Dodge, Muscle cars, Dodge Challenger, Dodge Charger SRT8
Niedawno w sieci pojawiły się informacje, jakoby Chrysler nie był do końca usatysfakcjonowany z osiągów swojej odświeżonej gamy usportowionych modeli SRT. Na myśli mamy tutaj SRT8 na podwoziu LX, czyli mocarne Mopar-y V8 Chryslera i Dodge, wyposażone w nowy, 6.4-litrowy HEMI o mocy 470 KM i 637 Nm. Czy takie wartości to powód do niezadowolenia? Powiedzmy, że tak i nie. Dla normalnego posiadacza, który tym bardziej porusza się jednym z tych SRT8 na co dzień wystarczą aż w zanadrzu, ale konkurencja nie próżnuje i ma znacznie mocniejsze odmiany.
Na myśli mamy GM ze swoim 550-konnym Cadillakiem CTS-V, czy debiutującym w następnym roku Camaro ZL-1 o zbliżonej mocy. Podobnie jest z FoMoCo, którego najmocniejszy Shelby Mustang GT500 też osiąga w granicach 550 KM.
Sęk w tym, że silniki konkurencji to jednostki doładowane (kompresorem), a HEMI wolnossące, dlatego w niedalekiej przyszłości w ofercie Mopar-a ma się znaleźć pakiet zwiększający moc dzięki kompresorowi opracowanemu z Eaton. Będzie on montowany u dealera, na fabrycznej gwarancji i wywinduje moc do 540-570 KM. Pojawi się jako opcja do roczników modelowych 2013, czyli w następnym roku.
Przy propozycji O.CT skapitulować musi nawet Challenger SRT8 392
Gdyby ktoś nie chciał czekać aż tyle czasu, a na dodatek ma pod maska „starszy” 6.1 HEMI, polecamy ofertę szwajcarsko-austriackiej firmy O.CT. Proponuje ona pakiet zwiększający osiągi każdego 6.1 do 550 KM i 682 Nm dzięki kompresorowi chłodzonemu cieczą wraz z intercoolerem. Do tego potrzebny jest update ECU oraz zalecany jest nowy, rasowy układ wydechowy ze stali szlachetnej. Ponieważ osiągi zmieniają się dosyć gwałtownie, w ofercie mamy również sportowe zawieszenie śrubowe od KW oraz lekkie, ale ogromne felgi 22x10 cali, w klasycznym, wyścigowym stylu szprychowym.
Pakiet zwiększający moc dostępny jest do każdego modelu SRT8 6.1 HEMI, bez wyjątku. Oczywiście jeszcze mocniejsze warianty także możliwe, podobnie jak drobne modyfikacje stylistyczne - na zdjęciu Challenger w biało-czarnej, matowo-karbonowej okleinie.
Sęk w tym, że silniki konkurencji to jednostki doładowane (kompresorem), a HEMI wolnossące, dlatego w niedalekiej przyszłości w ofercie Mopar-a ma się znaleźć pakiet zwiększający moc dzięki kompresorowi opracowanemu z Eaton. Będzie on montowany u dealera, na fabrycznej gwarancji i wywinduje moc do 540-570 KM. Pojawi się jako opcja do roczników modelowych 2013, czyli w następnym roku.
Przy propozycji O.CT skapitulować musi nawet Challenger SRT8 392
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Dodge Challenger SRT8 6.1 O.CT - Camaro i Mustang mu nie straszne!
Podobne: Dodge Challenger SRT8 6.1 O.CT - Camaro i Mustang mu nie straszne!



Podobne galerie: Dodge Challenger SRT8 6.1 O.CT - Camaro i Mustang mu nie straszne!



Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Dodge
Galerie zdjęć
Newsletter