Auta amerykańskie » Aktualności » Dodge i Ford - debiut nowych silników podczas Sema 2009

Dodge i Ford - debiut nowych silników podczas Sema 2009
Targi SEMA okazały się dla Dodge-a i Forda dobrą okazją do debiutu nowych silników. W Ameryce ciągle żywe jest przekonanie, iż pojemności skokowej nie zastąpi się niczym prócz jeszcze większą pojemnością, zaś olej napędowy jest droższy od benzyny.
Zgodnie z tą filozofią obydwaj producenci zaprezentowali swoje topowe silniki benzynowe. Nie są to, co prawda obszerne big block-i, jak za dawnych, beztroskich czasów, ale pojemnością i mocą na pewno będą wzbudzać respekt... Dodge oficjalnie potwierdził silnik, o którym głośno było już od dawna. Chodzi oczywiście o benzynowy 6.4-litrowy (392 ci) V8 Hemi. Powstał on na bazie mniejszego 6.1 Hemi dobrze znanego z sportowych wariantów „SRT” (Street and Racing Technology) modeli koncernu Chrysler, jednakże charakterystyka jego pracy będzie łagodniejsza.
Nie powinno to dziwić, gdyż stworzono go z myślą o pickupach Ram Heavy Duty (2500 wzwyż), choć w przyszłości (agresywniej) przestrojony ma trafić także do nowego Grand Cherokee SRT8. Osiąga on moc blisko 450 KM, ale ważniejszy w przypadku serii HD jest moment obrotowy - niestety Chrysler nie ujawnił jeszcze tej wartości (należy spodziewać się pokaźnego wyniku), jak i oficjalnych zdjęć.
Zobacz także: Jeep Grand Cherokee SRT8 - galeria »
Innym konkurencyjnym benzynowym motorem dla Chryslera będzie fordowski 6.2 V8, znany też jako „Boss”. Swój debiut miał w agresywnym F-150 SVT Raptorze, czyniąc z niego terenową rakietę. Silnik ten skonstruowano od podstaw i legitymuje się on mocą 411 KM przy 5500 obr/min. oraz 589 Nm przy 4500 obr/min. Trafi on również pod maskę większej serii F-Super Duty (rocznik 2011). W celach promocyjnych 6.2-litrowy Boss zadebiutował na SEMA w bardzo ciekawym F-150 FX2 6.2 H.O. - ulicznej wersji pickupa z serii F. Więcej o tym pickupie wkrótce...
Zgodnie z tą filozofią obydwaj producenci zaprezentowali swoje topowe silniki benzynowe. Nie są to, co prawda obszerne big block-i, jak za dawnych, beztroskich czasów, ale pojemnością i mocą na pewno będą wzbudzać respekt... Dodge oficjalnie potwierdził silnik, o którym głośno było już od dawna. Chodzi oczywiście o benzynowy 6.4-litrowy (392 ci) V8 Hemi. Powstał on na bazie mniejszego 6.1 Hemi dobrze znanego z sportowych wariantów „SRT” (Street and Racing Technology) modeli koncernu Chrysler, jednakże charakterystyka jego pracy będzie łagodniejsza.
Nie powinno to dziwić, gdyż stworzono go z myślą o pickupach Ram Heavy Duty (2500 wzwyż), choć w przyszłości (agresywniej) przestrojony ma trafić także do nowego Grand Cherokee SRT8. Osiąga on moc blisko 450 KM, ale ważniejszy w przypadku serii HD jest moment obrotowy - niestety Chrysler nie ujawnił jeszcze tej wartości (należy spodziewać się pokaźnego wyniku), jak i oficjalnych zdjęć.
Zobacz także: Jeep Grand Cherokee SRT8 - galeria »
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Dodge i Ford - debiut nowych silników podczas Sema 2009
Podobne: Dodge i Ford - debiut nowych silników podczas Sema 2009




Podobne galerie: Dodge i Ford - debiut nowych silników podczas Sema 2009
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Ford
Newsletter
Galerie zdjęć