Auta amerykańskie » Aktualności » Droptail - nietypowy spoiler dla fanów pickupów

Droptail - nietypowy spoiler dla fanów pickupów
Cx, czyli współczynnik oporu powietrza (im mniejszą ma wartość, tym
lepiej) - o tym, jak ważny jest on w konstruowaniu pojazdów wie każdy
producent aut...no może poza Hummerem. Może mieć on istotne
znaczenie na osiągi (przyspieszenie/prędkość maks., zużycie paliwa)
oraz komfort podróżowania pojazdem (hałas).
Konstruktorzy starając się
osiągnąć jak najmniejszy opór w autach uciekają się do różnych
rozwiązań - jednym z takich jest stosowanie spojlerów kierujących
odpowiednio strumienie powietrza obiegające auto. Rozwiązanie dobre,
ale nie pasujące do każdego samochodu, tym bardziej ogromnego
pickupa...
Na proste, acz genialne rozwiązanie wpadła firma JSC Engineering z Calabasas w Kalifornii. Wzorując się na idei wysuwanych z karoserii spojlerów, które stosuje przede wszystkim marka Porsche postanowiono zaadoptować ją do pickupów. Przypomnijmy, iż w Porsche spojler ten stanowi naturalny element karoserii i wysuwa się automatycznie przy ok. 80 km/h (poprawiając własności jezdne) lub jest rozkładany manualnie za pomocą przycisku w kokpicie.
W solidnych pickupach jako spojler posłużyła tylna burta
otwierająca dostęp do paki - „droptail”. Zamontowanie prostego
siłownika pneumatycznego sterowanego elektrycznie umożliwiło jej
częściowe uchylanie, dzięki czemu może pełnić funkcję pełnoprawnego
spojlera zmniejszającego opór powietrza oraz zużycie paliwa. Nie
ogranicza on przestrzeni użytkowej.
Jego sterowanie może się odbywać w połączeniu z komputerem sterującym silnikiem tj. wysuwać się odpowiednio do prędkości lub też sterować zdalnie za pomocą pilota. Co prawda rozwiązanie takie ma sens jedynie w pickupach nie posiadających pokrywy paki tzw. tonneau cover, a szczególnie w rozwijających większe prędkości muscle trucks, jak np. Chevy Silverado SS, Dodge Ram SRT-10, czy Ford SVT F-150 Lightning, lecz jego zalety są niezaprzeczalne.
Zobacz także: Odjazdowe pickupy »Przyznacie, że ciekawy jest to gadżet? Dzięki prostemu
rozwiązaniu oraz swej użyteczności „droptail” zdobył wyróżnienie na
słynnych targach tuningowych SEMA w 2002 roku jako innowacyjne
rozwiązanie w kategorii pickupów.
Na proste, acz genialne rozwiązanie wpadła firma JSC Engineering z Calabasas w Kalifornii. Wzorując się na idei wysuwanych z karoserii spojlerów, które stosuje przede wszystkim marka Porsche postanowiono zaadoptować ją do pickupów. Przypomnijmy, iż w Porsche spojler ten stanowi naturalny element karoserii i wysuwa się automatycznie przy ok. 80 km/h (poprawiając własności jezdne) lub jest rozkładany manualnie za pomocą przycisku w kokpicie.
Jego sterowanie może się odbywać w połączeniu z komputerem sterującym silnikiem tj. wysuwać się odpowiednio do prędkości lub też sterować zdalnie za pomocą pilota. Co prawda rozwiązanie takie ma sens jedynie w pickupach nie posiadających pokrywy paki tzw. tonneau cover, a szczególnie w rozwijających większe prędkości muscle trucks, jak np. Chevy Silverado SS, Dodge Ram SRT-10, czy Ford SVT F-150 Lightning, lecz jego zalety są niezaprzeczalne.
Zobacz także: Odjazdowe pickupy »
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
2
Komentarze do:
Droptail - nietypowy spoiler dla fanów pickupów
Podobne: Droptail - nietypowy spoiler dla fanów pickupów




Podobne galerie: Droptail - nietypowy spoiler dla fanów pickupów
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć