Auta amerykańskie » Aktualności » Ford Flex model 2013 - trochę awangardy w miejsce retro

Ford Flex model 2013 - trochę awangardy w miejsce retro
W 2005 FoMoCo prezentuje wizję studyjnego vana (choć marketingowo-prawidłowo powinienem powiedzieć „crossovera”) Fairlane Concept. Ten koncept jest z goła odmienny od większości tego typu pojazdów, gdyż nie próbuje udawać aerodynamicznego, czy sportowego. Jest kanciasty niczym dawne kombiaki Volvo, ale oferuje znacznie więcej przestrzeni, tylne drzwi otwierają się w kierunku przeciwnym do jazdy (tzw. samobójcze), a przetłoczenia na bokach i tyle karoserii przypominają czasy „woodie”, czyli aut z częściowo drewnianą karoserią.
Woodies m.in. jako efekt deficytu na stal, stały się szczególnie popularne w latach (po)wojennych, ale ze względu na słabą wytrzymałość oraz ostrzejsze standardy bezpieczeństwa, powoli znikały z rynku. Amerykanie, którzy szczególnie upodobali sobie takie częściowo drewniane auta, produkowali jeszcze tradycyjne, metalowe karoserie z tzw. boazerią (drewniane panele lub okleina) aż do lat 90-tych.
Drewniane samochody wymarły śmiercią naturalną (albo dzięki kornikom), a koncept Fairlane na szczęście nie. W 2007 na salonie w Nowym Jorku Ford pokazał pierwszy egzemplarz produkcyjny, który - o dziwo - był jeszcze bardziej retro od swego pierwowzoru. Bardziej historyczną nazwę zarzucono na cześć nowoczesnej Flex - od ang. „felxible”, czyli „elastyczny” w sensie przestrzeni oraz miejsca dla pasażerów.
Flex wszedł do sprzedaży w 2008 jako rocznik modelowy 2009, wyposażony w 2 silniki i 2 warianty napędu FWD lub AWD. Obydwie jednostki to benzynowe 3.5 V6, z tym, że pierwszy Ti-VCT (wolnossący) osiąga 262 KM i 336 Nm, zaś (podwójnie turbodoładowany) EcoBoost 355 KM i 470 Nm. Czyżby najmocniejszy van aktualnie produkowany? Sęk tkwi w tym, że mimo mocnej promocji, Flexy kiepsko się sprzedają… Amerykanie ciągle wolą SUV-y?Ford nie składa broni i na rok 2012 prezentuje lekko odmienionego Flexa MY 2013. Głównia zmiana z zewnątrz to przede wszystkim inny, bardziej awangardowy styl grilla, wlotu i zintegrowanych reflektorów oraz przeciwmgielnych - poprzednik był klasyczny i chromowany oraz miał logo Forda, z kolei nowy już tylko nazwę modelu, podobnie jak najbogatsza wersja Titanium. Do tego parę nowych kolorów nadwozia - Ruby Red (czerwony), Deep Impact Blue (niebieski), Kodiak Brown (brązowy) - i 6 wzorów felg. Wersje Limited i SEL mają opcjonalny, czarny albo biały dach i obudowy lusterek, kontrastując z resztą nadwozia.Co do wnętrza, które od początku nie było takie retro, jak nadwozie, (ale prosty i przejrzystości nie można było mu odmówić), to tu też zaszło parę istotnych zmian. Przede wszystkim przeprojektowany fordowski system SYNC z ułatwiającym obsługę ekranem dotykowym i niektórymi funkcjami sterowanymi głosowo oraz dodatkowo na bieżąco sprawdzający istotne parametry pojazdu. System BLIS monitoruje martwą strefę, a adaptacyjny tempomat ma dodatkowo zapobiegać wypadkom. Prawdziwą, a nie marketingową innowacją są pierwsze airbagi montowane w tylnych pasach dla każdego z pasażerów.Last but not least lekka zmiana pod maską - słabsze V6 „podkręcono” do 283 KM i 346 Nm, przy tym delikatnie poprawiła się jego ekonomia. Nieźle, jak na podstawową jednostkę!
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Ford Flex model 2013 - trochę awangardy w miejsce retro
Podobne: Ford Flex model 2013 - trochę awangardy w miejsce retro




Podobne galerie: Ford Flex model 2013 - trochę awangardy w miejsce retro
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Ford
Galerie zdjęć
Newsletter