 
									
					
					
					
					Czy ktoś z Was pamięta jeszcze czasy, gdy Ford Taurus był najlepiej sprzedającym się samochodem osobowym w USA? W czasach gdy auta japońskie rozdają karty na rynku amerykańskim warto wspomnieć, że w latach 1992-1996 Ford Taurus wiódł prym w swojej kategorii. Niestety dla Forda, kolejne wcielenie Taurusa to jedna z największych pomyłek w historii motoryzacji.
Ford Fusion to nowe otwarcie dla Forda. Wypełnia lukę pomiędzy Fordem Focusem a modelem Five Hundred (niedługo już jako Taurus). Prezentuje zupełnie nowe podejście koncernu, którego strapieniem jest ostra konkurencja ze strony aut japońskich. Ford Fusion oferowany od 2006 roku, musi zmagać się na rynku głównie ze skośnooką trójką: Toyotą Camry, Hondą Accord i Nissanem Ultimą.
Na nieszczęście dla producentów z Ameryki, japońskie auta są niezwykle dopracowane. Co więcej, goszczą na rynku amerykańskim od wielu lat i mają rzesze wiernych klientów, którzy nawet nie chcą spojrzeć w stronę amerykańskich czterech kółek.
Ford postanowił pobić japońską konkurencję ich własną bronią. Sięgnął do rozwiązań stosowanych przez Mazdę, która, jak wiadomo, w dużej mierze jest kontrolowana przez amerykańskiego giganta.
Zawieszenie Forda Fusion to konstrukcja znana z Mazdy 6. Dzięki temu Fusion porusza się bardzo zwinnie i nie przypomina starszych aut amerykańskich, dla których zakręty to nic innego jak tylko zło konieczne.
Płyta podłogowa pochodzi… oczywiście z Mazdy 6. W Fordzie jest ona jednak przedłużona, owocuje to niezwykle przestronnym wnętrzem. W tej kategorii japońscy konkurenci zostają w tyle.
Silniki z serii duratec także dzielone są z Mazdą. Warto jednak wspomnieć, że produkowane są w USA. Uff.. a już wydawało się, że Fusion ma w sobie tyle Ameryki, co azjatyckie sobowtóry Elvisa Presleya.
Podstawową jednostką napędową dla Forda Fusion jest 4 cylindrowy silnik 2.4L. Jego moc to 160KM. W połączeniu z manualną skrzynią biegów zapewnia całkiem dobre osiągi. Sprzyja temu także stosunkowo niewielka masa samochodu. Bardziej ekscytujących wrażeń potrafi dostarczyć topowa odmiana z silnikiem V6 3.0L. Jego moc to już 221KM.
Ford Fusion ze słabszym silnikiem kosztuje od 17,800$. Za wersje V6 3.0L trzeba już zapłacić minimum 22,400$. To i tak mniej niż żąda za swoje auta japońska trójka.
Poza skrzynią manualną, dostępne są także dwie automatyczne (5 i 6 przełożeń). Uwagę zwraca 6 biegowy automat oferowany z silnikiem 3.0L. Niestety, nie posiada on trybu ręcznej zmiany biegów. Na szczęście skrzynia jest dopracowana i pracuje bardzo miękko.
Wnętrze auta pozytywnie zaskakuje. Jakość materiałów i design deski rozdzielczej zrywa z niechlubną przeszłością, w której kiepskie materiały szły w parze z równie fatalnym montażem. Pomimo, że jakość wykonania wnętrza wciąż nie dorównuje japońskim konkurentom, to i tak Ford nie ma czego się wstydzić.
Największą jednak zaletą Forda Fusion są jego znakomite właściwości jezdne. Szczególnie dobrze prezentuje się odmiana z napędem na cztery koła. W tej kategorii zostawia japońskie auta w tyle, gdyż żaden z konkurentów nie jest oferowany w wersji 4WD. Co więcej, Ford jest od aut japońskich tańszy.
W tym miejscu dochodzimy do ciekawej konkluzji. Ford, starając się odzyskać utraconą pozycję na rynku amerykańskim, stosuje identyczne metody, jakimi zawojowały Amerykę japońskie marki. Oferuje bardzo dobre auto z lepszym wyposażeniem niż konkurenci za niższą cenę. Pozostaje jeszcze kwestia niezawodności, w której wciąż prym wiodą auta japońskie.
Ford Fusion bardzo pozytywnie zaskakuje. Jest sygnałem, że gigant się obudził i będzie starał się odzyskać utraconą część rynku.
W parze z modelem Edge, stanowi zupełnie nowe oblicze Forda, który zdolny jest do walki z zalewem aut japońskich na rynku amerykańskim, a tym bardziej z rodzimą konkurencją.
 

Dodaj komentarz
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
Komentarze do:
Ford Fusion czyli recepta na japońską konkurencję
 Nowy Ford Fusion czyli Aston Martin dla ubogich »
Nowy Ford Fusion czyli Aston Martin dla ubogich »
					
					 Nowy Ford Explorer - magiczna formuła? »
Nowy Ford Explorer - magiczna formuła? »
					
					 Ford Mustang dla Europy - pierwsza jazda »
Ford Mustang dla Europy - pierwsza jazda »
					
					 Nowy Ford Mustang - witamy w XXI wieku »
Nowy Ford Mustang - witamy w XXI wieku »
					
				 Ford Fusion Hybrid model na rok 2013 »
Ford Fusion Hybrid model na rok 2013 »
					
					 Nowy Ford Explorer Sport »
Nowy Ford Explorer Sport »
					
					 Nowy Ford Fusion - globalny model »
Nowy Ford Fusion - globalny model »
					
				 Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec »
Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec »
					
				 Ford Fusion...
Ford Fusion... ...nowe oblicze Forda...
...nowe oblicze Forda... ...i recepta na japońską konkurencję
...i recepta na japońską konkurencję Wnętrze Forda Fusion
Wnętrze Forda Fusion

 Ford Fusion zadebiutował w serii Nascar
Ford Fusion zadebiutował w serii Nascar

 Detale wnętrza
Detale wnętrza

 A wszystko zaczęło się w 2003 roku wraz z koncepcyjnym modelem Forda 427
A wszystko zaczęło się w 2003 roku wraz z koncepcyjnym modelem Forda 427 
						
						 
						
						 Tapety Ford
						
						Tapety Ford  Mazda Shinari Concept
Mazda Shinari Concept  Scania R420 - różne oblicza tej samej ciężarówki
Scania R420 - różne oblicza tej samej ciężarówki  Tapety Buick
Tapety Buick  Kwalifikacje do GP Meksyku: bezbłędny Norris, dwa Ferrari za nim!
Kwalifikacje do GP Meksyku: bezbłędny Norris, dwa Ferrari za nim! Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk
Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących
Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V!
Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V! Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków?
Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków? 
 
			
 
 
			