Auta amerykańskie  »  Aktualności  »  Ford Mustang Cobra Jet model 2012 - specyfikacja
Ford Mustang Cobra Jet

Ford Mustang Cobra Jet model 2012 - specyfikacja

2010-12-01 - A. Łukasiewicz     Tagi: Ford, Drag racing, Ford Mustang, Ford Mustang Cobra Jet
Jedną z najważniejszych gwiazd FoMoCo podczas nie tak dawno zakończonych targów samochodowych akcesoriów i tuningu był oczywiście Mustang wydany pod różnymi postaciami. Swoją premierę na zeszłoeocznych SEMA obchodziła kolejna odsłona legendarnego sprintera na dystansie ¼ mili - Mustanga Cobra Jet rocznik modelowy 2010, my z kolei znamy już specyfikację wersji, która zadebiutuje prawdopodobnie w 2011 już jako MY 2012! Największa zmianą będzie standardowo montowany, aluminiowy blok silnika, który jak na razie jest dostępny opcjonalnie za dodatkową opłatą. Alu 5.4-litrowy V8 DOHC osiągać ma 430 KM dzięki zastosowaniu dwuśrubowej sprężarki TVS o pojemności 2.3 L i przepustnicy o średnicy wlotowej 65 mm.
  
W silniku zastosowano podwójnie spięte dysze wałów korbowych, korbowody Manley. Moc przenoszona jest klasycznie na tylną, 9-calowa oś o przełożeniu 4.29:1 od Strange Engineering dzięki 3-biegowej skrzyni wyścigowej-automatycznej C4 od Joel’s on Joy. Także od Strange Engineering pochodzi opływowy układ hamulcowy przystosowany do dragu, w którym jak wiadomo ogólnie mało się hamuje. Tylne zawieszenie ma przemodelowane mocowania dolnych i górnych wahaczy, a na obydwu osiach wymieniono sprężyny. Zarówno przednie, jak i tylne sprężyny + amortyzatory mogą być indywidualnie regulowane. Pedał hamulca ma dwustopniowy przełącznik (dwa tryby działania).
Nadwozie dostępne jest w 3 kolorach „drużynowych” a’la Ford Racing do wyboru, nie wymagających dodatkowej dopłaty - czerwony, niebieski (Grabber Blue) i biały (Winner White). Na zdjęciach widoczny jest jeden jedyny srebrny egzemplarz z okazji SEMA 2009. Do każdego koloru możemy dokupić zestaw oryginalnych naklejek za jedyne 1’995 USD - obejmują one takie grafiki jak „Powered by Ford”, logo kobry, „Ford Racing”, „5.4 Cobra Jet”. Ich specyfikacja kolorystyczna może się różnić w zależności od wybranego koloru nadwozia. Nowością będą czarne felgi Corbra Jet od Weld Racing z wyczynowymi oponami GoodYear DR noszącymi logo Corbra Jet (tylne o rozmiarze 30,0 x 9,0). We wnętrzu spotkamy się ze sportowym minimalizmem określonym w przepisach dla klasy NHRA Stock Eliminator oraz obligatoryjna klatką bezpieczeństwa z 8,5-calowej rury. Deklarowana waga pojazdu to niecałe 1452 kg, ale… istnieje jeszcze jedna opcja na liście, za która przyjdzie „zabulić” 9’995 USD! Za niecałe 10 tys. USD możemy zafundować sobie kartę wstępu do klasy Super Stock, a to dzięki większemu kompresorowi o pojemności 4 L, przepustnicy i 140 mm układowi dolotowemu wykonanymi z jednego kawałka stopu. Moc końcowa w granicach 500 KM. Skalibrowaną sprężarkę wraz z osprzętem dokupujemy osobno do własnego montażu - na wszelki wypadek załączona jest instrukcja. Satysfakcja z własnego wkładu w ogromny przyrost mocy, jak i czasy w rejonach średnich 8 s bezcenna!



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
1

Komentarze do:

Ford Mustang Cobra Jet model 2012 - specyfikacja

Ford Mustang Cobra Jet model 2012 - specyfikacja
chuck norris 2012-11-24 12:54
zajebista gablota i jeszcze jak pali gume !!!