Auta amerykańskie » Aktualności » Ford Mustang GT 5.0 - nowe fakty

Ford Mustang GT 5.0 - nowe fakty
2009-12-28 - R. Bednarz Tagi: Ford, Mustang, Muscle cars, Ford Mustang, Ford Mustang GT
Ford ujawnił kolejną porcję informacji na temat Forda Mustanga GT 5.0, który pojawi się w ofercie jako model na rok 2011. Oczywiście największa rewolucja to powrót do silnika o pojemności 5 litrów.
Powrót to może złe słowo - gdyż silnik to zupełnie nowa konstrukcja, która jest o 20 procent lżejsza od poprzednika o tej samej pojemności i dysponuje technologią o której stary V8 5.0 mógł tylko śnić.
Nowa jednostka napędowa zastąpi silnik V8 4.6 litra, który dysponował mocą 315 KM i momentem obrotowym 440Nm. Nowy silnik V8 to zmiana jakościowa, gdyż oferuje moc 412 KM i 528Nm. Na pokładzie znajdują się 32 zawory jak i system zmiennych faz rozrządu (Ti-VCT). Nowy silnik polubił wysokie obroty. Teraz czerwone pole zaczyna się od 7000 obrotów na minutę - to o 500 więcej, niż w poprzedniku.
W stosunku do Mustanga model 2010, zmniejszony został apetyt na paliwo podczas jazdy poza miastem - o 10%. Jeżeli chodzi o osiągi auta to na razie Ford trzyma je w tajemnicy. Możemy jednak założyć, że przyśpieszenie do 100 km/h zajmie Mustangowi GT około 4.5 sekundy. Poprzednik, który był słabszy i miał niemal taką samą masę legitymował się czasem 4.9 sekundy.
Zobacz także: Ford Mustang GT 5.0 model 2011 - galeria »
Ford Mustang GT będzie dostępny w wersji z 6 biegową manualna skrzynią biegów (MT82) oraz z również 6 biegowym automatem (6R80). Warto zwrócić uwagę na nową przekładnię automatyczną, która zastąpi stary model o 5 przełożeniach. Co ciekawe, wersja z automatem oferuje mniejsze zużycie paliwa od wersji z manualną przekładnią.
Moc 412 KM musi mieć swoje przełożenie na układ hamulcowy oraz zawieszenie. Ford Mustang już jakiś czas temu otrzymał całkiem niezłe zawieszenie - w nowej wersji GT zostało ono dodatkowo usztywnione co będzie miało przełożenie na pewność prowadzenia.
Układ hamulcowy w standardzie dysponuje nieco ponad 11 calowymi wentylowanymi tarczami hamulcowymi. W opcji dostępna jest również wersja z 14 calowymi tarczami Brembo - i przy tej mocy auta skłaniamy się właśnie ku niej. Jeżeli ktoś uzbroił się w cierpliwość i grzecznie czekał na wersję V8 z nowym silnikiem 5.0 - teraz może z satysfakcją powiedzieć - warto było! Nowy Mustang GT to zdecydowanie lepsza propozycja od poprzednika z silnikiem 4.6 litra. Tym bardziej, że cena (choć na razie jej nie znamy) musi uwzględniać czających się w pobliżu rywali - Dodge Challengera SRT-8 i Chevy Camaro SS. Ford zawsze skutecznie konkurował na tym polu i mamy nadzieję, że podtrzyma tą tradycję.
Zobacz także: Ford Mustang GT 5.0 model 2011 - galeria »
Układ hamulcowy w standardzie dysponuje nieco ponad 11 calowymi wentylowanymi tarczami hamulcowymi. W opcji dostępna jest również wersja z 14 calowymi tarczami Brembo - i przy tej mocy auta skłaniamy się właśnie ku niej. Jeżeli ktoś uzbroił się w cierpliwość i grzecznie czekał na wersję V8 z nowym silnikiem 5.0 - teraz może z satysfakcją powiedzieć - warto było! Nowy Mustang GT to zdecydowanie lepsza propozycja od poprzednika z silnikiem 4.6 litra. Tym bardziej, że cena (choć na razie jej nie znamy) musi uwzględniać czających się w pobliżu rywali - Dodge Challengera SRT-8 i Chevy Camaro SS. Ford zawsze skutecznie konkurował na tym polu i mamy nadzieję, że podtrzyma tą tradycję.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
1
Komentarze do:
Ford Mustang GT 5.0 - nowe fakty
Podobne: Ford Mustang GT 5.0 - nowe fakty




Podobne galerie: Ford Mustang GT 5.0 - nowe fakty



Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Ford
Galerie zdjęć
Newsletter