Auta amerykańskie  »  Aktualności  »  Ford Mustang GT 5.0 - nowe fakty
Ford Mustang GT model 2011

Ford Mustang GT 5.0 - nowe fakty

2009-12-28 - R. Bednarz     Tagi: Ford, Mustang, Muscle cars, Ford Mustang, Ford Mustang GT
Ford ujawnił kolejną porcję informacji na temat Forda Mustanga GT 5.0, który pojawi się w ofercie jako model na rok 2011. Oczywiście największa rewolucja to powrót do silnika o pojemności 5 litrów.
Powrót to może złe słowo - gdyż silnik to zupełnie nowa konstrukcja, która jest o 20 procent lżejsza od poprzednika o tej samej pojemności i dysponuje technologią o której stary V8 5.0 mógł tylko śnić. Nowa jednostka napędowa zastąpi silnik V8 4.6 litra, który dysponował mocą 315 KM i momentem obrotowym 440Nm. Nowy silnik V8 to zmiana jakościowa, gdyż oferuje moc 412 KM i 528Nm. Na pokładzie znajdują się 32 zawory jak i system zmiennych faz rozrządu (Ti-VCT). Nowy silnik polubił wysokie obroty. Teraz czerwone pole zaczyna się od 7000 obrotów na minutę - to o 500 więcej, niż w poprzedniku.
Ford Mustang GT model 2011Ford Mustang GT model 2011
W stosunku do Mustanga model 2010, zmniejszony został apetyt na paliwo podczas jazdy poza miastem - o 10%. Jeżeli chodzi o osiągi auta to na razie Ford trzyma je w tajemnicy. Możemy jednak założyć, że przyśpieszenie do 100 km/h zajmie Mustangowi GT około 4.5 sekundy. Poprzednik, który był słabszy i miał niemal taką samą masę legitymował się czasem 4.9 sekundy.
Ford Mustang GT będzie dostępny w wersji z 6 biegową manualna skrzynią biegów (MT82) oraz z również 6 biegowym automatem (6R80). Warto zwrócić uwagę na nową przekładnię automatyczną, która zastąpi stary model o 5 przełożeniach. Co ciekawe, wersja z automatem oferuje mniejsze zużycie paliwa od wersji z manualną przekładnią. Moc 412 KM musi mieć swoje przełożenie na układ hamulcowy oraz zawieszenie. Ford Mustang już jakiś czas temu otrzymał całkiem niezłe zawieszenie - w nowej wersji GT zostało ono dodatkowo usztywnione co będzie miało przełożenie na pewność prowadzenia.

Układ hamulcowy w standardzie dysponuje nieco ponad 11 calowymi wentylowanymi tarczami hamulcowymi. W opcji dostępna jest również wersja z 14 calowymi tarczami Brembo - i przy tej mocy auta skłaniamy się właśnie ku niej. Jeżeli ktoś uzbroił się w cierpliwość i grzecznie czekał na wersję V8 z nowym silnikiem 5.0 - teraz może z satysfakcją powiedzieć - warto było! Nowy Mustang GT to zdecydowanie lepsza propozycja od poprzednika z silnikiem 4.6 litra. Tym bardziej, że cena (choć na razie jej nie znamy) musi uwzględniać czających się w pobliżu rywali - Dodge Challengera SRT-8 i Chevy Camaro SS. Ford zawsze skutecznie konkurował na tym polu i mamy nadzieję, że podtrzyma tą tradycję.



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
1

Komentarze do:

Ford Mustang GT 5.0 - nowe fakty

ARON
Ford Mustang GT 5.0 - nowe fakty
ARON 2009-12-28 20:44
Gdyby jeszcze przy okazji ciekawego silnika ten tył zmienili, to byłbym bardziej uradowany...