Auta amerykańskie » Aktualności » GeigerCars Corvette Grand Sport - goniąc ZR-1

GeigerCars Corvette Grand Sport - goniąc ZR-1
2010-04-27 - A. Łukasiewicz Tagi: Corvette, GeigerCars, Corvette Grand Sport
To było pewne jak kandydatura Jarosława Kaczyńskiego na prezydenta, iż prędzej, czy później monachijski GeigerCars dobierze się do Corvette Grand Sport. Od nie tak dawna Corvette wraz z Cadillakiem oficjalnie powróciły na europejski rynek, problem tylko w tym, że najmocniejsza ZR-1 ma ograniczoną produkcję, a i jej cena w porównaniu chociażby z innymi wersjami Corvette nie wypada akurat najlepiej.
Co może więc w takim wypadku zrobić np. europejczyk chcący nabyć ZR-1, tym bardziej w konfiguracji z automatem lub otwartym dachem? Są 3 rozwiązania w takiej sytuacji: uzbierać jeszcze trochę drobnych na ZR-1 lub pokusić się na mało używany egzemplarz (oba oczywiście w manualu), albo… alternatywnie skorzystać z oferty firmy GeigerCars.
C6 Corvette Grand Sport to kontynuacja tej samej edycji kilkanaście lat wcześniej - Corvette C4. Grand Sport lat 90-tych wypuszczono w limitowanej ilości 1000 egzemplarzy (810 sztuk Coupe, 190 cabrio) pod koniec produkcji tej odmiany i to ona była swego rodzaju hommage dawnej wyścigowej wersji w latach 60-tych, pod tym samym przydomkiem.
W zeszłym roku GM wypuścił kolejną edycję Grand Sport na aktualnym modelu i odróżnieniu od standardowej C-6tki posiadała ona kilka elementów zapożyczonych z Z06 (spojlery, hamulce, maska przednia), poszerzone nadwozie, inne felgi, bardziej agresywne nastawy amortyzatorów i stabilizatorów oraz parę dodatków stylistycznych tu i tam.Największą zaletą dla klienta jest fakt, iż G.S. można nabyć również w wersji z 6-biegową skrzynią automatyczną, jak i dachem targa albo jako cabrio. Takiej opcji karoserii na próżno szukać u Z06, że o ZR-1 już nie wspominając. No dobra, ale ciągle nie rozwiązaliśmy problemu lepszych osiągów…
Fanom automatów i/lub wiatru we włosach oraz osiągów godnych ZR-1 polecamy zakup Grand Sport i udanie się do znanej nam firmy zza Odry - GeigerCars. Tam po uiszczeniu ok. 20’000 EUR silnik LS3 otrzyma 2.3-litrowy (0,6 bar) kompresor podnoszący moc 6.2 V8 do 588 KM (6490 obr/min) i 738 Nm (4030 obr/min), a przełożenia 5. i 6. biegu ulegną zmianie.
Dzięki takim zabiegom auto jest w stanie rozpędzić się do pierwszej setki poniżej 4s (ZR-1: 3,4 s), a z oporem powietrza przegrywa dopiero przy 337 km/h (ZR-1: 330 km/h)! Z dodatkowych naklejek na karoserii przypominających o sukcesach teamu Corvette w serii wyścigów FIA GT możemy oczywiści zrezygnować.
Cena podstawowa za C6 Grand Sport to 66’900 EUR plus modyfikacje, co daje nam ok. 86’000 EUR. Za najtańszą ZR-1 trzeba uszczuplić portfel o ok. 136’000 EUR. Zysk widoczny czarno na białym i jeszcze pełno kasy na paliwo…
Dzięki takim zabiegom auto jest w stanie rozpędzić się do pierwszej setki poniżej 4s (ZR-1: 3,4 s), a z oporem powietrza przegrywa dopiero przy 337 km/h (ZR-1: 330 km/h)! Z dodatkowych naklejek na karoserii przypominających o sukcesach teamu Corvette w serii wyścigów FIA GT możemy oczywiści zrezygnować.
Cena podstawowa za C6 Grand Sport to 66’900 EUR plus modyfikacje, co daje nam ok. 86’000 EUR. Za najtańszą ZR-1 trzeba uszczuplić portfel o ok. 136’000 EUR. Zysk widoczny czarno na białym i jeszcze pełno kasy na paliwo…
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
GeigerCars Corvette Grand Sport - goniąc ZR-1
Podobne: GeigerCars Corvette Grand Sport - goniąc ZR-1




Podobne galerie: GeigerCars Corvette Grand Sport - goniąc ZR-1
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Chevrolet
Galerie zdjęć
Newsletter