Auta amerykańskie  »  Aktualności  »  GeigerCars Corvette Grand Sport - goniąc ZR-1
GeigerCars Corvette Grand Sport

GeigerCars Corvette Grand Sport - goniąc ZR-1

2010-04-27 - A. Łukasiewicz     Tagi: Corvette, GeigerCars, Corvette Grand Sport
To było pewne jak kandydatura Jarosława Kaczyńskiego na prezydenta, iż prędzej, czy później monachijski GeigerCars dobierze się do Corvette Grand Sport. Od nie tak dawna Corvette wraz z Cadillakiem oficjalnie powróciły na europejski rynek, problem tylko w tym, że najmocniejsza ZR-1 ma ograniczoną produkcję, a i jej cena w porównaniu chociażby z innymi wersjami Corvette nie wypada akurat najlepiej. Co może więc w takim wypadku zrobić np. europejczyk chcący nabyć ZR-1, tym bardziej w konfiguracji z automatem lub otwartym dachem? Są 3 rozwiązania w takiej sytuacji: uzbierać jeszcze trochę drobnych na ZR-1 lub pokusić się na mało używany egzemplarz (oba oczywiście w manualu), albo… alternatywnie skorzystać z oferty firmy GeigerCars.
GeigerCars Corvette Grand SportGeigerCars Corvette Grand Sport
C6 Corvette Grand Sport to kontynuacja tej samej edycji kilkanaście lat wcześniej - Corvette C4. Grand Sport lat 90-tych wypuszczono w limitowanej ilości 1000 egzemplarzy (810 sztuk Coupe, 190 cabrio) pod koniec produkcji tej odmiany i to ona była swego rodzaju hommage dawnej wyścigowej wersji w latach 60-tych, pod tym samym przydomkiem.
W zeszłym roku GM wypuścił kolejną edycję Grand Sport na aktualnym modelu i odróżnieniu od standardowej C-6tki posiadała ona kilka elementów zapożyczonych z Z06 (spojlery, hamulce, maska przednia), poszerzone nadwozie, inne felgi, bardziej agresywne nastawy amortyzatorów i stabilizatorów oraz parę dodatków stylistycznych tu i tam.Największą zaletą dla klienta jest fakt, iż G.S. można nabyć również w wersji z 6-biegową skrzynią automatyczną, jak i dachem targa albo jako cabrio. Takiej opcji karoserii na próżno szukać u Z06, że o ZR-1 już nie wspominając. No dobra, ale ciągle nie rozwiązaliśmy problemu lepszych osiągów…
GeigerCars Corvette Grand SportGeigerCars Corvette Grand Sport
Fanom automatów i/lub wiatru we włosach oraz osiągów godnych ZR-1 polecamy zakup Grand Sport i udanie się do znanej nam firmy zza Odry - GeigerCars. Tam po uiszczeniu ok. 20’000 EUR silnik LS3 otrzyma 2.3-litrowy (0,6 bar) kompresor podnoszący moc 6.2 V8 do 588 KM (6490 obr/min) i 738 Nm (4030 obr/min), a przełożenia 5. i 6. biegu ulegną zmianie.

Dzięki takim zabiegom auto jest w stanie rozpędzić się do pierwszej setki poniżej 4s (ZR-1: 3,4 s), a z oporem powietrza przegrywa dopiero przy 337 km/h (ZR-1: 330 km/h)! Z dodatkowych naklejek na karoserii przypominających o sukcesach teamu Corvette w serii wyścigów FIA GT możemy oczywiści zrezygnować.

Cena podstawowa za C6 Grand Sport to 66’900 EUR plus modyfikacje, co daje nam ok. 86’000 EUR. Za najtańszą ZR-1 trzeba uszczuplić portfel o ok. 136’000 EUR. Zysk widoczny czarno na białym i jeszcze pełno kasy na paliwo…



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

GeigerCars Corvette Grand Sport - goniąc ZR-1