Auta amerykańskie  »  Aktualności  »  GeigerCars Tahoe Hybrid LPG czyli podwójna hybryda!
GeigerCars Tahoe Hybrid LPG

GeigerCars Tahoe Hybrid LPG czyli podwójna hybryda!

2010-05-08 - A. Łukasiewicz     Tagi: Chevrolet, SUV, GeigerCars, Chevrolet Tahoe
Ciągle zaostrzające się normy spalin oraz ekologiczne lobby zmuszają producentów aut do poszukiwań coraz to bardziej wymyślnych rozwiązań mających na celu redukcję zużycia paliwa do minimum. Sama idea oszczędnego obchodzenia się z naturalnymi zasobami jest zacna, lecz klienci oczekują od nowego auta nie tylko niskiego spalania, ale i dobrych osiągów. W tym tkwi cały problem, który spędza samochodowym inżynierom sen z powiek. W porównaniu do Europy, którą oszalała na punkcie „ropniaków”, w Ameryce najpopularniejszymi rozwiązaniami w celu redukcji spalania jest tzw. „downsizing” (mniejsze pojemność skokowa, ale podobna moc dzięki np. zmiennym fazom rozrządu i/lub turbosprężarkom) lub modele hybrydowe łączące dwa różne źródła napędu (najczęściej silnik spalinowy i elektryczny).
GeigerCars Tahoe Hybrid LPGGeigerCars Tahoe Hybrid LPG
To drugie rozwiązanie zastosowali konstruktorzy GM w najnowszej, 3-ciej generacji swego klasycznego full size SUV-a, Chevroleta Tahoe. W wersji „hybrid” (tak samo, jak bliźniacze modele Cadillac Escalade i GMC Yukon) ma pod maską 6-litrowy V8 (!) z funkcją automatycznego odłączania połowy cylindrów, współpracujący z dwoma 60-kW silnikami elektrycznymi z odzyskiem energii. Ponadto przemodelowano nieco przód pod kątem poprawy aerodynamiki - bardziej wysunięty i pochylony grill, masywniejszy i niższy zderzak. Summa summarum duży i ciężki SUV produkuje 332 KM (5100 obr./min) i blisko 500 Nm (4100 obr./min), osiągając przy tym średnie zużycie na poziomie 11.2 L (porównywalny wariant zbliżony osiągami 5.3 V8 - średnio 15 L) zarówno w mieście, jak i na trasie - nieźle! Można jednak jeszcze taniej…
Jak zaoszczędzić na wydatkach na paliwo delektując się jazdą w komfortowym, amerykańskim stylu pokazał GeigerCars. Monachijski tuner, tym razem poszedł w innym kierunku - zamiast większej mocy, większa oszczędność.

Osiągnięto to dzięki montażowi w niektórych krajach UE bardzo popularnej instalacji gazowej (LPG) najnowszej generacji. 109-litrowy zbiornik gazu nie narusza przestrzeni wewnątrz auta, gdyż znalazł się pod podwoziem. W ten sposób zrobiła nam się z biwalentna hybryda, dzięki której wydatki na paliwo możemy uciąć o połowę i poczuć namiastkę jazdy niczym w USA - skądinąd nawet niektórzy Amerykanie wiedza, iż w Europie ceny paliwa są absurdalnie wysokie. Na koniec najlepsze, czyli ceny. Kompletna instalacja wraz z montażem wyniesie 4’000 EUR. Nowy Tahoe już przerobiony to koszt rzędu 60’000 EUR - dużo? Dla przeciętnego Polaka tak, a Geiger do tanich nie należy, lecz to i tak dużo auta w porównaniu, do tego, co możemy dostać z nowych europejskich modeli za podobną cenę!



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
1

Komentarze do:

GeigerCars Tahoe Hybrid LPG czyli podwójna hybryda!

SARTO
GeigerCars Tahoe Hybrid LPG czyli podwójna hybryda!
SARTO 2010-05-09 17:38
Wracając do Ride'n'Roll VI, to tu zamieściłem zrobione przeze mnie zdjęcia (9 maj): www.ride.sartosite.pl :] Było super :-D
Podobne: GeigerCars Tahoe Hybrid LPG czyli podwójna hybryda!
Podobne galerie: GeigerCars Tahoe Hybrid LPG czyli podwójna hybryda!
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Chevrolet