Auta amerykańskie » Opisy aut współczesnych » Jeep Patriot 2007

Pierwszy Jeep Patriot 2007, który zjechał 20 grudnia z linii
montażowych Belvidere Assembly Plant (stan Illinois) jest już
dziesiątym nowym modelem Chrysler Group, który wszedł do seryjnej
produkcji w roku 2006. Po zeszłorocznej generalnej modernizacji zakład
ten jest flagowym przykładem przechodzenia na system elastycznego
wytwarzania w skali całego koncernu. Od stycznia 2006 trwa tam
produkcja samochodów Dodge Caliber 2007, a począwszy od maja - Jeep
Compass 2007.
Dzięki elastyczności wytwarzania nowe modele pojazdów Chrysler
Group pojawiać się będą na rynku znacznie szybciej niż poprzednio, a
Belvidere Assembly Plant zyskuje zdolność produkcji wielomodelowej na
pojedynczej linii montażowej. System ten pozwala ponadto zaoszczędzić w
pewnych przypadkach nawet 85% na kosztach produkcji i wdrażany jest
kolejno we wszystkich zakładach wytwórczych Chrysler Group. "Widzimy
już realne korzyści płynące z elastycznej produkcji, która staje się
konkurencyjnym atutem dla Chrysler Group - mówi Frank Ewasyshyn,
wiceprezes ds. produkcji. "Zdolność produkcji wielomodelowej na
pojedynczej linii montażu w Belvidere to szansa na znaczne obniżenie
kosztów produkcji każdego trzech modeli w porównaniu do nakładów, jakie
były konieczne dla uruchomienia tylko jednego."
W elastycznym procesie wytwarzania kluczową rolę odgrywa robotyzacja spawalni nadwozia, zastępująca stosowane przedtem oprzyrządowanie specjalistyczne, a Belvidere Assembly Plant jest pierwszym tego typu zakładem produkcyjnym w ramach Chrysler Group. Do produkcji różnych modeli nadwozi wymagana jest tylko wymiana manipulatorów w automatach spawalniczych, której dokonuje się automatycznie w czasie „przechodzenia” do kolejnego pojazdu na linii. System elastycznej produkcji w Belvidere umożliwia różnicowanie „product-mix” w granicach 0 - 100% podczas jednoczesnej produkcji trzech modeli pojazdów. Możliwy jest także pilotaż lub montaż próbny czwartego modelu, co pozwala skrócić do minimum czas niezbędny dla zmiany produktu. Nowe wyposażenie spawalni oraz pozostałe modernizacje zakładu zostały zrealizowane w ramach rozpoczętego w roku 2005 programu inwestycyjnego o wartości 149 mln dolarów.
Przykładem innych zmian, jakie wywołuje system produkcji
wielomodelowej, jest wdrożenie stosowania lekkich tłoczników blach
nadwoziowych, co przynosi w skali Chrysler Group oszczędności sięgające
60% dotychczasowych kosztów ich przygotowania.
W elastycznym procesie wytwarzania kluczową rolę odgrywa robotyzacja spawalni nadwozia, zastępująca stosowane przedtem oprzyrządowanie specjalistyczne, a Belvidere Assembly Plant jest pierwszym tego typu zakładem produkcyjnym w ramach Chrysler Group. Do produkcji różnych modeli nadwozi wymagana jest tylko wymiana manipulatorów w automatach spawalniczych, której dokonuje się automatycznie w czasie „przechodzenia” do kolejnego pojazdu na linii. System elastycznej produkcji w Belvidere umożliwia różnicowanie „product-mix” w granicach 0 - 100% podczas jednoczesnej produkcji trzech modeli pojazdów. Możliwy jest także pilotaż lub montaż próbny czwartego modelu, co pozwala skrócić do minimum czas niezbędny dla zmiany produktu. Nowe wyposażenie spawalni oraz pozostałe modernizacje zakładu zostały zrealizowane w ramach rozpoczętego w roku 2005 programu inwestycyjnego o wartości 149 mln dolarów.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Jeep Patriot 2007
Podobne: Jeep Patriot 2007


Podobne galerie: Jeep Patriot 2007



Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Jeep
Galerie zdjęć
Newsletter