Auta amerykańskie  »  Aktualności  »  Jeep w Europie - odświeżone modele i diesle
Jeep w Europie

Jeep w Europie - odświeżone modele i diesle

2010-09-30 - A. Łukasiewicz     Tagi: Jeep, SUV, Jeep Wrangler, Jeep Patriot, Jeep Compass, Jeep Grand Cherokee, 4x4
Jeszcze przed oficjalnym debiutem na salonie samochodowym w Paryżu, który otwiera swoje hale wystawowe z licznymi debiutami już w tą sobotę, europejski oddział Jeepa ujawnia szczegóły odświeżonej oferty na najważniejsze modele. Legendarna amerykańska marka terenowa tym razem robi skłon w kierunku potencjalnych nabywców ze Starego Kontynentu - zarówno pojazdami, jak i jednostkami wysokoprężnymi. Na początek nad Sekwaną zadebiutuje całkowicie nowy Grand Cherokee (WL) rocznik modelowy 2011. Słowo „całkowicie” pasuje tutaj jak ulał, gdyż kluczowy model w europejskiej ofercie Jeepa po raz pierwszy otrzymał karoserię samonośną z regulowanym, pneumatycznym zawieszeniem Quadra-Lift, które umożliwi zwiększenie prześwitu do ok. 28 cm.
Sonda: Czy nowy Jeep Grand Cherokee odniesie sukces w Europie?
Chociaż mało który właściciel G.Ch. zapuszcza się w jakikolwiek teren, to regulowany prześwit pomoże mieszkańcom terenów górzystych bądź z północy, gdzie zimy bywają malownicze, ale srogie.
Jeep w EuropieJeep w Europie
To, co do tej pory krytykowaliśmy w WL-u, czyli jego mało oryginalny, europejski design, może okazać się w Europie kluczem do sukcesu. Na pewno pomógłby mu też adekwatny do charakteru auta diesel, ale co do tego jeszcze nic nie wiadomo.

Druga nowością w stolicy mody są odświeżone silniki wysokoprężne pod maskami nowych modeli Cherokee i Wrangler (2.8 V6 CRD) oraz Patriot i Compass (2.2 CRD). Egzemplarze z motorem V6 CRD w połączeniu z 6-biegową skrzynią ręczną będą wyposażone w tzw. system start-stop (wyłączający silnik podczas postoju na biegu jałowym np. na światłach) z możliwością wyłączenia tej funkcji.
„Zrewidowany” turbo diesel common-rail wyciągać będzie teraz 200 KM (dawniej 177 KM) i 410 Nm (manual 6b.) lub 460 Nm (automat 5b.), przy jednoczesnej redukcji zużycia oraz emisji spalin o ok. 13-15%. Z takim silnikiem Cherokee spalać ma średnio 7.7-7.8 L, zaś Wrangler 7.1-8.1 L ON na każde 100 km w cyklu mieszanym.
Mniejszy, 4-cylindrowy diesel to nowość w ofercie. Zadebiutuje on po raz pierwszy w dwóch małych, bliźniaczych SUV-ach Jeepa, zastępując obecnego 2.0 L montowanego na licencji VW. Z 2.2 L pojemności skokowej osiąga on 163 KM i 320 Nm, konsumując średnio 6.6 L/100 km.Nowością jest także specjalna edycja Cherokee „JET”, która wyróżniać się będzie jasnymi (najprawdopodobniej chromowanymi) akcentami na dole zderzaka, bocznych przetłoczeniach, relingach, czy nad tablicą rejestracyjną oraz przednimi światłami z czarnymi wnękami kloszy i przyciemnionymi szybami.
Jeep w EuropieJeep w Europie
W środku opcjonalne, kontrastujące szwy tapicerki. „Jet”, którego poznamy m.in. po emblematach na karoserii dostępny będzie w kolorach: Bright Silver (jasny srebrny metalik), Dark Charcoal (grafitowy metalik), Brilliant Black (czarny perłowy) i Blackberry (czerwony perłowy).
Jeep w EuropieJeep w Europie
Jakiekolwiek „korekty cenowo-wyposażeniowe” w stosunku do aktualnych cenników będą wiadome najwcześniej w trakcie wystawy.
Jeep w EuropieJeep w EuropieJeep w EuropieJeep w EuropieJeep w EuropieJeep w EuropieJeep w EuropieJeep w EuropieJeep w EuropieJeep w EuropieJeep w EuropieJeep w EuropieJeep w EuropieJeep w EuropieJeep w EuropieJeep w EuropieJeep w EuropieJeep w EuropieJeep w EuropieJeep w EuropieJeep w EuropieJeep w EuropieJeep w EuropieJeep w EuropieJeep w EuropieJeep w EuropieJeep w EuropieJeep w EuropieJeep w EuropieJeep w EuropieJeep w EuropieJeep w EuropieJeep w EuropieJeep w EuropieJeep w EuropieJeep w EuropieJeep w EuropieJeep w EuropieJeep w EuropieJeep w EuropieJeep w EuropieJeep w EuropieJeep w Europie



źródło: Chrysler

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Jeep w Europie - odświeżone modele i diesle