Auta amerykańskie  »  Aktualności  »  Jeep w Europie - odświeżone modele i diesle
Jeep w Europie

Jeep w Europie - odświeżone modele i diesle

2010-09-30 - A. Łukasiewicz     Tagi: Jeep, SUV, Jeep Wrangler, Jeep Patriot, Jeep Compass, Jeep Grand Cherokee, 4x4
Jeszcze przed oficjalnym debiutem na salonie samochodowym w Paryżu, który otwiera swoje hale wystawowe z licznymi debiutami już w tą sobotę, europejski oddział Jeepa ujawnia szczegóły odświeżonej oferty na najważniejsze modele. Legendarna amerykańska marka terenowa tym razem robi skłon w kierunku potencjalnych nabywców ze Starego Kontynentu - zarówno pojazdami, jak i jednostkami wysokoprężnymi. Na początek nad Sekwaną zadebiutuje całkowicie nowy Grand Cherokee (WL) rocznik modelowy 2011. Słowo „całkowicie” pasuje tutaj jak ulał, gdyż kluczowy model w europejskiej ofercie Jeepa po raz pierwszy otrzymał karoserię samonośną z regulowanym, pneumatycznym zawieszeniem Quadra-Lift, które umożliwi zwiększenie prześwitu do ok. 28 cm.
Sonda: Czy nowy Jeep Grand Cherokee odniesie sukces w Europie?
Chociaż mało który właściciel G.Ch. zapuszcza się w jakikolwiek teren, to regulowany prześwit pomoże mieszkańcom terenów górzystych bądź z północy, gdzie zimy bywają malownicze, ale srogie.
Jeep w EuropieJeep w Europie
To, co do tej pory krytykowaliśmy w WL-u, czyli jego mało oryginalny, europejski design, może okazać się w Europie kluczem do sukcesu. Na pewno pomógłby mu też adekwatny do charakteru auta diesel, ale co do tego jeszcze nic nie wiadomo.

Druga nowością w stolicy mody są odświeżone silniki wysokoprężne pod maskami nowych modeli Cherokee i Wrangler (2.8 V6 CRD) oraz Patriot i Compass (2.2 CRD). Egzemplarze z motorem V6 CRD w połączeniu z 6-biegową skrzynią ręczną będą wyposażone w tzw. system start-stop (wyłączający silnik podczas postoju na biegu jałowym np. na światłach) z możliwością wyłączenia tej funkcji.
„Zrewidowany” turbo diesel common-rail wyciągać będzie teraz 200 KM (dawniej 177 KM) i 410 Nm (manual 6b.) lub 460 Nm (automat 5b.), przy jednoczesnej redukcji zużycia oraz emisji spalin o ok. 13-15%. Z takim silnikiem Cherokee spalać ma średnio 7.7-7.8 L, zaś Wrangler 7.1-8.1 L ON na każde 100 km w cyklu mieszanym.
Mniejszy, 4-cylindrowy diesel to nowość w ofercie. Zadebiutuje on po raz pierwszy w dwóch małych, bliźniaczych SUV-ach Jeepa, zastępując obecnego 2.0 L montowanego na licencji VW. Z 2.2 L pojemności skokowej osiąga on 163 KM i 320 Nm, konsumując średnio 6.6 L/100 km.Nowością jest także specjalna edycja Cherokee „JET”, która wyróżniać się będzie jasnymi (najprawdopodobniej chromowanymi) akcentami na dole zderzaka, bocznych przetłoczeniach, relingach, czy nad tablicą rejestracyjną oraz przednimi światłami z czarnymi wnękami kloszy i przyciemnionymi szybami.
Jeep w EuropieJeep w Europie
W środku opcjonalne, kontrastujące szwy tapicerki. „Jet”, którego poznamy m.in. po emblematach na karoserii dostępny będzie w kolorach: Bright Silver (jasny srebrny metalik), Dark Charcoal (grafitowy metalik), Brilliant Black (czarny perłowy) i Blackberry (czerwony perłowy).
Jeep w EuropieJeep w Europie
Jakiekolwiek „korekty cenowo-wyposażeniowe” w stosunku do aktualnych cenników będą wiadome najwcześniej w trakcie wystawy.
Jeep w EuropieJeep w EuropieJeep w EuropieJeep w EuropieJeep w EuropieJeep w EuropieJeep w EuropieJeep w EuropieJeep w EuropieJeep w EuropieJeep w EuropieJeep w EuropieJeep w EuropieJeep w EuropieJeep w EuropieJeep w EuropieJeep w EuropieJeep w EuropieJeep w EuropieJeep w EuropieJeep w EuropieJeep w EuropieJeep w EuropieJeep w EuropieJeep w EuropieJeep w EuropieJeep w EuropieJeep w EuropieJeep w EuropieJeep w EuropieJeep w EuropieJeep w EuropieJeep w EuropieJeep w EuropieJeep w EuropieJeep w EuropieJeep w EuropieJeep w EuropieJeep w EuropieJeep w EuropieJeep w EuropieJeep w EuropieJeep w Europie



źródło: Chrysler

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
1

Komentarze do:

Jeep w Europie - odświeżone modele i diesle

ARON
Jeep w Europie - odświeżone modele i diesle
ARON 2010-09-30 21:10
Odnosząc się do pytania z ankiety: zdecydowanie TAK, choć mi jako fanowi US Cars się to auto kompletnie nie widzi (lecz nie powiem, że jest brzydki), to wydaje się być dobrą propozycją dla kogoś, kto szuka auta właśnie w tym segmencie, a nie ma jakichś uprzedzeń markowych. Warto przy tym zauważyć, że już jego poprzednicy są popularni w naszym kraju - niekoniecznie jaki auta salonowe, ale mimo wszystko.