Auta amerykańskie » Aktualności » Linia SRT - Dodge Challenger najtańszym modelem
Linia SRT - Dodge Challenger najtańszym modelem
2011-07-25 - A. Łukasiewicz Tagi: SRT, Jeep Grand Cherokee SRT8, Dodge Challenger SRT8, Dodge Charger SRT8, Chrysler 300C SRT8
Amerykański gigant motoryzacyjny z Auburn Hills (Michigan) - Chrysler - opublikował nie tak dawno cennik najnowszej linii modelowej SRT. Skrót „SRT” wziął się od nazwy „Street and Racing Technology” i jest działem Chryslera odpowiedzialnym za usportowione modele. SRT swoją egzystencję rozpoczął jako „Team Viper” podczas tworzenia niesamowitego, supersportowego Dodge Vipera, a później połączył się z „Team-em Prowler” pracującym nad jedynym, seryjnym hot rodem - Plymouth’em/Chryslerem Prowler - zamieniając się w „Specialty Vehicle Engineering” (SVE).
SVE zostaje następnie „przechrzczone” na „Performance Vehicle Operations”, a ponieważ każdy usportowiony model Chryslera, Dodge i Jeepa od PVO nosi przydomek SRT, zdecydowano, że będzie to także obowiązująca nazwa dla całego działu. Niedawno zorganizowano go na nowo, a na jego czele stanął stylista i dyrektor generalny Dodge - Ralph Gilles. Każdy model SRT posiada cyferkę przy swoim emblemacie, która zdradza, ile cylindrów drzemie pod maską - od Neona lub Calibra SRT4 (2.4 L) po Vipera lub Rama SRT10 (8.3-8.4 L).
Po wycofaniu z produkcji Calibra, Crossfire oraz Vipera wraz ze sportowym Ramem, jedynymi SRT pozostałymi w ofercie są modele wyposażone w nowy motor V8 HEMI o pojemności 6.4 L. Legitymuje się ok. 470 KM oraz 637 Nm i pierwszy raz wyposażony jest w znany z mniejszego HEMI system „Fuel Saver Technology” (dawniej MDS), odłączający przy niewielkim zapotrzebowaniu na moc 4 z 8 cylindrów oraz specjalnie dostrojony wydech, wydobywający z siebie bardziej rasowe tony. Powiększony HEMI osiąga 45 KM i 68 Nm więcej niż jego poprzednik i to w większym zakresie obrotów, a przy tym jest od niego bardziej oszczędny.
Cennik (brutto) debiutujących na rynku roczników modelowych 2012 SRT przedstawia się następująco: Chrysler 300 SRT8 (0-60 mph ok. 4 s z groszem, V-max 281 kmh) - 47’995 USD, Dodge Charger SRT8 (0-60 mph ok. 4 s z groszem, V-max 281 kmh) - 46’660 USD, Dodge Challenger SRT8 392 (0-60 mph ok. 5 s, V-max 291 kmh automat albo 293 kmh manual) - 44’077 USD, Jeep Grand Cherokee SRT8 (0-60 mph 4,8 s, V-max 257 kmh) - 55’295 USD. (Północnoamerykański) Nabywca każdego z tych modeli otrzyma jednodniowe szkolenie na torze, aby lepiej poznać i wykorzystać potencjał swojego „potworka”.
Dość nietypowo, jak to się w Europie zwykło praktykować, ale z drugiej strony sprawiedliwie, bo najmniejszy rozmiarowo Challenger kosztuje najmniej, czyli płacimy za tyle auta, ile dostajemy. Najniższa cena Chally’ego może być spowodowana ostatnio coraz słabszymi wynikami sprzedaży w porównaniu do Camaro, czy Mustanga. Z całej „Fantastic 4” jedynie Challenger jest dostępny ze skrzynią manualną. Automaty mają w standardzie dodatkowe manetki biegów przy kierownicy, a każdy z modeli SRT8 jest bogato wyposażony, jak na amerykańskie auto przystało.
Sonda: Złota rybka proponuje Tobie jeden z modeli SRT. Wybierasz...
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Linia SRT - Dodge Challenger najtańszym modelem
Podobne: Linia SRT - Dodge Challenger najtańszym modelem




Podobne galerie: Linia SRT - Dodge Challenger najtańszym modelem



Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć