Auta amerykańskie  »  Aktualności  »  Mustang Shelby GT500 Code Red z silnikiem NRE
Shelby GT500 Code Red

Mustang Shelby GT500 Code Red z silnikiem NRE

2010-12-09 - A. Łukasiewicz     Tagi: Ford, Muscle cars, Shelby, Ford Mustang, Shelby GT500
Na początku bieżącego roku firma Shelby American - legendarny tuner Mustangów - ogłosiła, że będzie koncentrować się bardziej na opracowywaniu i sprzedawaniu części do tuningu, niż konstruowaniu nowych modeli. Efektem tego było otwarcie sklepu na zapleczu siedziby w Las Vegas (Nevada). Zorganizowano również ankietę internetową skierowana do fanów, czego oczekują od Shelby - w jej efekcie powstaną pakiety do Mustanga od modeli V6, do 1000+ konnego, podwójnie doładowanego GT500. Tak narodził się „Code Red”, który GT500 Super Snake’owi może napędzić strachu! Na tegorocznych targach SEMA na stoisku Shelby wystawiony był czarno-czerwony koncept Code Red bazujący na poprzednim Mustangu roczniku modelowym 2007-2009 GT500. Czarne auto z czerwonymi dodatkami (paski, zaciski hamulców i elementy tapicerki) było zwiastunem tego, co można spodziewać się już wkrótce…
 
Zlecenie budowy pakietu drastycznie wzmacniającego wydajność Small Block’a V8 5.4 Forda otrzymał warsztat Nelson Racing Engines (NRE) z San Fernando Valley (Kalifornia). Założyciel i właściciel Tom Nelson oraz jego doświadczona ekipa znani są z konstruowania ekstremalnie mocnych silników opartych na amerykańskich jednostkach widlastych, głównie V8. Otrzymali oni od Shelby’ego jeden egzemplarz Mustanga GT500 poprzedniej generacji jako bazę doświadczalną do testów.
Shelby GT500 Code RedShelby GT500 Code Red
Do jednostki V8 zamontowano zestaw dwóch 61 mm turbosprężarek od Turbonetics w połączeniu z podwójnym układem paliwowym (na paliwo zwykłe i wyścigowe) i elektronicznym sterowaniem mocy doładowania, dzięki której możemy zmieniać ciśnienie dla każdego z biegów. Wymieniono także chłodnicę na wydajniejszą i kompletnie nowy układ wydechowy Shelby Performance. Takie zabiegi zaowocowały przyrostem mocy do ponad 1000 KM mierzone na kołach tylnej, 9-calowej i wzmocnionej osi od Currie!
Samego potwora tkwiącego pod maską możemy podziwiać na fotografiach NRE, lecz w wersji finalnej ten model przejdzie większa metamorfozę. Dojdzie 6-tłoczkowy układ hamulcowy od Baer Brakes z nowymi przewodami, w pełni regulowane zawieszenie od Ford Racing-Shelby-Eibach, 10-punktowa klatka bezpieczeństwa (bez tylnych foteli), inny wał napędowy z zabezpieczeniem, blokada dyferencjału z przełożeniem 3,50:1, 20-calowe felgi Shelby Alcoa, inna maska z funkcjonalnymi wlotami, 6-biegowa skrzynia z short shifterem, karbonowe elementy zderzaka, progów, lusterek bocznych, inne emblematy na karoserii i nakładka na boczne okienka, skórzane dwukolorowe wykończenie wnętrza z perforowaną skórą na sportowych fotelach. Last but not east dla znudzonych dźwiękiem turbo-silnika - system audio Kickera. Auto skonstruowano mimo potężnych osiągów jako „daily driver” (tak też go testowano), lecz my nie polecamy jazdy na co dzień i to nie z powodu mocy, a ryzyka ew. kolizji drogowej - 100’000 USD to kwota całej przeróbki nie wliczając w to kosztu samego GT500!!!



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
1

Komentarze do:

Mustang Shelby GT500 Code Red z silnikiem NRE

Mustang Shelby GT500 Code Red z silnikiem NRE
chuck norris 2012-08-20 13:11
ale bryka to się nazywa mustang ihaha