Auta amerykańskie  »  Aktualności  »  Ram Cargo Van - dla drobnych przedsiębiorców
Ram Cargo Van

Ram Cargo Van - dla drobnych przedsiębiorców

2011-03-13 - A. Łukasiewicz     Tagi: Van, Minivan, Ram Cargo Van
Na odbywających się targach samochodów użytkowych w wyścigowym mieście Indianapolis (Indiana) koncern Chrysler zaprezentował użytkową wersję swojego klasyka wśród (mini)vanów. Ram Cargo Van to próba zapełnienia luki po klasycznie amerykańskim full size Dodge Ram Van/Wagon oraz odpowiedź na coraz większe zainteresowanie amerykańskich przedsiębiorców niewielkimi dostawczakami, typu Ford Transit Connect. Ram C/V powstał w oparciu o Dodge Grand Caravana, jednakże boczne szyby zastąpiły solidne panele, choć z tyłu opcjonalnie możemy wybrać szybę. Wyleciała reszta foteli, a na podłodze znalazły się gładkie panele aluminiowe ułatwiające załadunek, tudzież dodatkowe schowki w podłodze. Ładowność C/V wynosi 816,4 kg i może ciągnąc przyczepę o masie całkowitej do 1633 kg. Ciężki ładunek albo pełna paka nie powinny nastręczać zbytnich problemów, gdyż typowo w amerykańskim stylu pod maską pracuje silnik benzynowy V6 Pentastar ze zmiennymi fazami rozrządu o pojemności 3.6 litra i mocy 283 KM i 353 Nm. Taki motor czyni Rama C/V najmocniejszym pojazdem tego typu na rynku, choć średnie zużycie ok. 10 L/100 km jest rewelacyjnym wynikiem. Pomaga w tym poprawiona aerodynamika, jak i opony o zmieszonym oporze toczenia, a ponadto kierowca może wybrać przyciskiem tryb ekonomiczny 6-biegowego automatu. W bezpiecznym transporcie ładunku pomaga standardowy ABS z ESC (ESP), samopoziomujące się zawieszenie oraz monitorowanie ciśnienia w kołach.
Chociaż C/V jest autem typowo użytkowym, to błotniki ma lakierowanie w kolorze nadwozia. Wg amerykańskiego standardu otrzymamy seryjnie m.in. chłodnice oleju w silniku oraz skrzyni biegów, elektrycznie składane i podgrzewane boczne lusterka, dwustrefową (!) klimatyzację, wzmocniony alternator, opony całoroczne, 12 V gniazdka z przodu i na tyle, wspomaganie skalibrowane dla lepszego wyczucia pojazdu, samo ściemniające się lusterka, drzwi przesuwane po obydwu stronach, bezkluczykowy centralny zamek, tempomat, elektrycznie sterowane szyby, kierownicę ze sterowaniem radiem i ustawianą w 2-óch płaszczyznach, aktywne zagłówki, dwustopniowe poduszki pow. oraz wiele innych drobiazgów. Bogate jest też wyposażenie dodatkowe, choć naszym zdaniem panel oddzielający przestrzeń ładunkową od kierowcy powinien być akurat w standardzie. Vanowaty charakter C/V zdradzają pozostałości w postaci tylnych pojemników na kubki, czy beżowa kolorystyka kabiny, a nawet drewnopodobne wstawki w kabinie - w wersji produkcyjnej inżynierowie nad tym chyba jeszcze popracują, bo nie służy to praktyczności… C/V w sprzedaży w 3. kwartale tego toku (MY 2012) w 4 kolorach do wyboru: srebrny metalik, biały albo czarna lub niebieska perła - ciekawe kombinacje, jak na auto użytkowe.



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
3

Komentarze do:

Ram Cargo Van - dla drobnych przedsiębiorców

Ram Cargo Van - dla drobnych przedsiębiorców
michl 2011-03-13 16:47
szkoda ze chrysler nie robi juz zadnej salonki, typu chevrolet express i ford econoline :-(
Chevy Suburban
Ram Cargo Van - dla drobnych przedsiębiorców
Chevy Suburban 2011-03-14 00:51
Z tym czarnym grillem wygląda niczym wersja SRT... Ciekawa opcja dla drobnego przedsiębiorcy, ale wnętrze faktycznie do "poprawki"-a raczej do uprzemysłowienia.
ARON
Ram Cargo Van - dla drobnych przedsiębiorców
ARON 2011-03-14 21:27
No niestety, produkcja ostatniego Dodge Ram'a Wagona lub Tradesman'a się zakończyła w 2003, a faworyzowany jest pickup Ram, zwłaszcza, że bardzo podoba mi się ostatnia generacja prawdziwie amerykańskiego full size vana, jednak żaden z Trójcy Świętej z MoTown nie oferuje salonki, te są zazwyczaj konwersją firm się w tym specjalizujących - u GM lub FoMoCo można nabyć co najwyżej wersje przeszkolone osobowe.