Auta amerykańskie  »  Aktualności  »  Ram TR - lifestyle-owy pickup w 2012 roku?
Ram TR - lifestyle-owy pickup w 2012 roku?

Ram TR - lifestyle-owy pickup w 2012 roku?

2011-06-07 - A. Łukasiewicz     Tagi: Pickup, Ram, Dodge Durango, Ram TR
Obecną ofertę Ramów, serii pickupów i półciężarówek koncernu Chrysler, stanowią modele Dakota (medium truck), 1500 oraz Heavy Duty (2500 - 5500 w tym kabiny z wolną ramą pod komercyjną zabudowę). Czy widzicie tutaj jakąś lukę? Pewnie z chęcią widzielibyście powrót full size vana Ram Wagon, ale to chyba już nierealne… Alternatywą może okazać model niszowy. Chrysler ujawniając plany na najbliższe kilka lat zdradził, że chciałby zbudować lekkiego pickupa, który niekoniecznie musi odwalać ciężką robotę i być możliwie najbardziej praktyczny, wytrzymały dzięki sztywnej konstrukcji ramowej. Rama TR upatruje się jako następcy Dakoty, propozycji dla ludzi szukających tzw. „lifestyle-owego” pickupa - auta mniejszego o karoserii pickupa, lecz charakterze SUV niż rasowego woła roboczego.

Podobnie z konstrukcją lżejszej z karoserii samonośnej (ang. unibody) i oszczędniejszymi silnikami. Najprawdopodobniej powstałby na płycie podłogowej od minivana czyt. Dodge Grand Caravan/Chrysler Town & Country, czyli standardowy napęd przedni, opcjonalnie wszystkich kół (AWD). Stylistycznie orientowałby się na lubianych Ramach, tudzież SUV-ie Durango. Często jako odpowiednika przytacza się amerykańską Hondę Ridgeline, a więc „sportowego pickupa” na podwoziu auta osobowego z funkcjonalnym bagażnikiem-paką. Choć Honda ta zadebiutowała w 2005 i jest czymś kompletnie innym na amerykańskim rynku pickupów (przynajmniej od momentu zaprzestana produkcji Subaru Baja, które zalegało u dealerów jeszcze przez parę lat od zaprzestania produkcji), jej sprzedaż kuleje. Są ku temu dwa powody - cena oraz fakt, iż jedyną konkurencją są (nieprodukowany) Ford Explorer Sport Trac, czy większy Chevy Avalanche, a te oferują swoim właścicielom więcej możliwości.
GM na poważnie rozważa reanimację El Camino (ex Pontiac G8 ST)! Dodge, który nie oferował lekkiego pickupa od czasu A-serii, szacuje roczną sprzedaż na poziomie 15-20 tys. sztuk. Dla przykładu Ridgeline sprzedała się w ilości 16.142 szt. zeszłego roku. Ram TR najprawdopodobniej miałby powstawać w fabryce w Windsor (Ontario) w Kanadzie, aktualnie powstają tam vany Chryslera i Dodge albo w siedzibie w Auburn Hills (Michigan). Część rozwiązań wykorzystałby z konceptu Dodge Rampage.



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Ram TR - lifestyle-owy pickup w 2012 roku?