Auta amerykańskie » Aktualności » SEMA 2009: 1934 Ford Hot Rod z V6 EcoBoost

FoMoCo wiąże ogromne nadzieje ze swoim nowoczesnym silnikiem 3.5 V6 EcoBoost (twin-turbo) - jego osiągi jak na amerykańskie warunki są bardzo imponujące i mogą zawstydzić nie jedną V-ósemke (porównywalny z większym 302ci V8), no może poza walorami akustycznymi...
Jak do tej pory oferowany jest on w modelach Taurus SHO, Flex oraz Lincolnach MKS i MKT. Pogłoski mówią, iż ma on trafić także pod maskę zdecydowanie większego (i cięższego) pickupa F-150. W przyszłości dojść mają mniejsze jednostki z tej serii jak np. 2.0 R4, także na rynki poza USA/Kanady. Najnowszy projekt, który zadebiutuje na tegorocznym SEMA, to Ford model B Hot Rod (a właśc. Street Rod - ze względu na nowoczesne rozwiązania techniczne) 3-Window (też zapisywane: 3-W) Coupe z 1934. Nie jest to oryginalny Ford B, gdyż o taki egzemplarz dziś już bardzo trudno, lecz projekt stworzony w kooperacji z Detroit Street Rods oraz Experi-metal. Po maską niebieskawego Roda nietypowo, bo V6 EcoBoost zamiast bulgoczącego small blocka V8, ale mocno podkręcony - w sumie 400 KM i 543 Nm (seryjnie 340 KM oraz 466 Nm). Jak widać silnik ten ma spory zapas mocy i oto właśnie chodziło inżynierom FoMoCo, by pokazać tunerom co z ich „silniczka” można wykrzesać.
Cały potencjał ukryto pod lekką karoserią (z typowo dla rodów, częściowo odsłoniętym silnikiem) i przenoszony jest na koła za pomocą manualnej 5-biegowej skrzyni Tremec w nietypowy jak dotychczas w przypadku tego silnika sposób - tylko na koła tylne.
Zobacz także: Hot Rod na gaz! »Metalowa replika to wersja bardziej ucywilizowana, a więc tzw. „fully fendered” (z kompletnymi błotnikami) plus przeprojektowane zderzaki, ale opcją otwartego wydechu (tzw. „open headers”). Wnętrze także bardziej przytulne - prócz dwóch pojedynczych foteli z tapicerką w stylu tuck’n’roll zamontowano automatyczne opuszczanie szyb oraz klimatyzację.
Premiera tego niezwykłego Forda Hot/Street Roda już na dniach, a my nie możemy odeprzeć się pokusie o stwierdzenie, iż FoMoCo niejako poszedł w ślady GM z ich E85 Chevym Salt Flat Rod, z 1934, który także zadebiutował w Las Vegas, ale 2 lata wcześniej. Oby jak najwięcej takich projektów!
Jak do tej pory oferowany jest on w modelach Taurus SHO, Flex oraz Lincolnach MKS i MKT. Pogłoski mówią, iż ma on trafić także pod maskę zdecydowanie większego (i cięższego) pickupa F-150. W przyszłości dojść mają mniejsze jednostki z tej serii jak np. 2.0 R4, także na rynki poza USA/Kanady. Najnowszy projekt, który zadebiutuje na tegorocznym SEMA, to Ford model B Hot Rod (a właśc. Street Rod - ze względu na nowoczesne rozwiązania techniczne) 3-Window (też zapisywane: 3-W) Coupe z 1934. Nie jest to oryginalny Ford B, gdyż o taki egzemplarz dziś już bardzo trudno, lecz projekt stworzony w kooperacji z Detroit Street Rods oraz Experi-metal. Po maską niebieskawego Roda nietypowo, bo V6 EcoBoost zamiast bulgoczącego small blocka V8, ale mocno podkręcony - w sumie 400 KM i 543 Nm (seryjnie 340 KM oraz 466 Nm). Jak widać silnik ten ma spory zapas mocy i oto właśnie chodziło inżynierom FoMoCo, by pokazać tunerom co z ich „silniczka” można wykrzesać.
Zobacz także: Hot Rod na gaz! »
Premiera tego niezwykłego Forda Hot/Street Roda już na dniach, a my nie możemy odeprzeć się pokusie o stwierdzenie, iż FoMoCo niejako poszedł w ślady GM z ich E85 Chevym Salt Flat Rod, z 1934, który także zadebiutował w Las Vegas, ale 2 lata wcześniej. Oby jak najwięcej takich projektów!
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
1
Komentarze do:
SEMA 2009: 1934 Ford Hot Rod z V6 EcoBoost
Podobne: SEMA 2009: 1934 Ford Hot Rod z V6 EcoBoost




Podobne galerie: SEMA 2009: 1934 Ford Hot Rod z V6 EcoBoost
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Ford