Auta amerykańskie » Aktualności » WOODN8R - hawajski Ford Woodie Kustom na aukcji Barrett-Jackson

WOODN8R - hawajski Ford Woodie Kustom na aukcji Barrett-Jackson
2011-01-21 - A. Łukasiewicz Tagi: Ford, Oldtimer, Barrett-Jackson, Woodie
11 stycznia w Scottsdale (Arizona) ruszyła kolejna edycja jednej z naszych ulubionych aukcji - Barrett-Jackson - znanej z ciekawych i drogich okazów US Cars. Jednym z licytowanych rodzynków będzie Ford Country Squire „WOODN8R” z 1950. Kompleksowy Kustom-Woodie należy do gitarzysty The Eliminators - zespołu muzycznego, który zdefiniował na nowo oraz przyczynił się do odrodzenia instrumentalnego surf rock’a.
A propos „Woodie”, jak nazywane są samochody z drewnianą konstrukcją karoserii lub podwozia, to takowa Eko-konstrukcja rozwinęła się w latach 30-tych zeszłego wieku. Swoją rozpiętością obejmowała zarówno pojazdy tanie, jak i luksusowe, od sedanów, poprzez kabriolety, a na najczęściej spotykanych kombi kończąc. Drewniane konwersje przygotowywane były przez profesjonalne firmy na podzlecenie producentów lub na indywidualne zamówienia przez stolarzy-tapicerów, czy wprawnych majsterkowiczów.
To, co wykończyło te auta to nowe standardy bezpieczeństwa. Najdłużej produkowanym, prawdziwym Woodie był brytyjski Morris Minor Traveler (do 1971), później wprowadzono stosowane aż do lat 90-tych drewniane bądź drewnopodobne okleiny, potocznie określane „boazerią”.
Szczególną popularnością Woodie cieszyły się w USA, gdzie zwłaszcza w późnym okresie swojej egzystencji (lata 60-te) zjednały sobie sympatię wielu młodych ludzi z Zachodniego Wybrzeża, zwłaszcza surferów.
Niestety niewiele z nich przetrwało do dziś i to nie ze względu chociażby na korozję, tylko problem z kornikami. Oryginały rozchwytywane są przez kolekcjonerów, natomiast odrestaurowywane często poddawane są dodatkowym modyfikacjom. Jeden z takich przepięknie zrobionych egzemplarzy poszedł pod młotek…
Projekt przeszło 60-letniego Ford „WOODN8R” pochodzi od Jimmy C. Kustoms i został zbudowany przez Randy’ego Ward’a z Rod Benders Hot Rods w ramach 3-letniego procesu restaurowania. Rama posiada przednie zawieszenie typu coilover od Fat Man Stage II z amortyzatorami Aldan Eagle, z kolei z tyłu 9” most Forda od Currie na pojedynczych resorach piórowych.Pod maską znalazł się fordowski 302 (5 L) V8 Small Block z autorskim układem dolotowym powietrza typu ram-air. Za przeniesienie mocy na koła odpowiada skrzynia automatyczna C4 z 10” konwerterem momentu obrotowego od Art Carr.
Wnętrze posiada 3 rzędy siedzeń (3. można łatwo zdemontować) z zamontowanymi pasami bezpieczeństwa zaprojektowanymi przez Glide engineering and Custom Accessories oraz indywidualne wskaźniki Classic Instruments. Doszło trochę elektroniki w postaci sprzętu car-audio obsługiwanego przez jednostkę Pioneer BT980 i elektrycznych szyb. Podsufitkę pokryto oryginalnym materiałem kurtynowym z lat 50-tych od Trader Vic’s, bambusowo-brązowa wykładzina podłogi pochodzi z palety Mercedesa a drążek zmiany biegów wraz z przyciskami zamków w stylu tiki to indywidualny projekt. Część metalową karoserii pokryto lakierem „Hawaian Teal” z palety PPG, z kolei drewniane elementy wykonano z drewna łączonego - mahoniowo-klonowego. Dyskretnie kontrastujące pin stripe’y, jedyne w swoim rodzaju emblematy i ornament na masce, dodatkowy daszek słoneczny, klasyczne felgi i tylne światła wykonało Custom Classics and Rods. Zwycięzca licytacji otrzyma dodatkowo jedyną w swoim rodzaju gitarę Fender Telecaster z autografem i zabytkową oliwiarką, ręcznie pomalowaną przez słynnego pin striper’a Jimmiego C., twórcę Rat Fink’a - kultowej, hot rodowej „maskotki” szczura. WOODN8R otrzymał wiele nagród, w tym prestiżowe 1. miejsca na Grand National Roadster Show, czy dwa lata z rzędu na Goodguys.
Wnętrze posiada 3 rzędy siedzeń (3. można łatwo zdemontować) z zamontowanymi pasami bezpieczeństwa zaprojektowanymi przez Glide engineering and Custom Accessories oraz indywidualne wskaźniki Classic Instruments. Doszło trochę elektroniki w postaci sprzętu car-audio obsługiwanego przez jednostkę Pioneer BT980 i elektrycznych szyb. Podsufitkę pokryto oryginalnym materiałem kurtynowym z lat 50-tych od Trader Vic’s, bambusowo-brązowa wykładzina podłogi pochodzi z palety Mercedesa a drążek zmiany biegów wraz z przyciskami zamków w stylu tiki to indywidualny projekt. Część metalową karoserii pokryto lakierem „Hawaian Teal” z palety PPG, z kolei drewniane elementy wykonano z drewna łączonego - mahoniowo-klonowego. Dyskretnie kontrastujące pin stripe’y, jedyne w swoim rodzaju emblematy i ornament na masce, dodatkowy daszek słoneczny, klasyczne felgi i tylne światła wykonało Custom Classics and Rods. Zwycięzca licytacji otrzyma dodatkowo jedyną w swoim rodzaju gitarę Fender Telecaster z autografem i zabytkową oliwiarką, ręcznie pomalowaną przez słynnego pin striper’a Jimmiego C., twórcę Rat Fink’a - kultowej, hot rodowej „maskotki” szczura. WOODN8R otrzymał wiele nagród, w tym prestiżowe 1. miejsca na Grand National Roadster Show, czy dwa lata z rzędu na Goodguys.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
WOODN8R - hawajski Ford Woodie Kustom na aukcji Barrett-Jackson
Podobne: WOODN8R - hawajski Ford Woodie Kustom na aukcji Barrett-Jackson




Podobne galerie: WOODN8R - hawajski Ford Woodie Kustom na aukcji Barrett-Jackson



Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Ford
Newsletter
Galerie zdjęć