Auta amerykańskie » Aktualności » Barrett-Jackson: Plymouth Road Runner aka "Hammer"

Barrett-Jackson: Plymouth Road Runner aka "Hammer"
2010-06-30 - A. Łukasiewicz Tagi: Oldtimer, Plymouth, Barrett-Jackson, Plymouth Road Runner
Na odbywającej się ostatniego weekendu w Orange County (Kalifornia) aukcji Barrett-Jackson nowego właściciela znalazł niesamowity Plymouth Road Runner aka „Hammer“. Cóż w nim takiego wyjątkowego pomijając samego oldtimera z „glory days” (dni sławy) amerykańskiej motoryzacji?
Zacznijmy od tego, że model Road Runner powstał jako próba reanimacji oryginalnej formuły muscle car’a. Na myśli mamy auto klasy full size z dużym i bardzo mocnym silnikiem V8 big block. Mimo, że Plymouth jako marka budżetowa w koncernie Chryslera oferował w 1968 muscle-model GTX (na bazie Belvedere, Satellite), to dla większości młodych kupców był on po prostu zbyt drogi.
Potrzebnego auto, które było w stanie pokonać „ćwiartkę” w 14 s i przede wszystkim kosztować poniżej 3’000 USD nie posiadano. Jako nazwę wykorzystano słynnego strusia pędziwiatra z kreskówki Warner Bros. pod tytułem „Willy Coyote and the Road Runner” - mimo upływu czasu popularnej do dziś. Czadowym elementem charakterystycznym był klakson wydający dźwięk „beep, beep” co owy struś!
Road Runner jako model dedykowany ludziom młodym przetrwał 3 generacje, czyli lata produkcji 1968-1980. Dziś najbardziej cenionymi egzemplarzami są gen. I i II, szczególnie z opcjonalnymi big blockami 440 Six Pack (7.2 L) i legendarnym 426 Hemi (7 L).
Jednym z ciekawszych i godnych uwagi projektów Road Runnera jest „Hammer” (ang. młot) od Pure Vision Design. Rocznik 1970 utrzymano w konwencji „pro touring”, czyli klasycznej „obudowie” z nowoczesnymi rozwiązaniami technicznymi. Auto pokryto szarym lakierem Glasurit „Sterling Gray” z fabryczną, czarną grafiką. Całe nieco zmienione odmienione zbudowano od nowa. Pod maską aluminiowy 528ci (8.7L!) V8 Hemi Wedge zbudowany przez Kibler's Performance, wspomagany kompresorem i elektronicznym wtryskiem paliwa. W sumie godne respektu 750 KM przenoszone jest na 4-stopniową skrzynię biegów A833 ze wzmocnionym sprzęgłem Centerforce - lewa noga na siłowni! Auto z kompletnie nowym zawieszeniem i układem hamulcowym od Wilwood porusza się na 18x10 i 19x12 felgach 3-częściowych od Kinesis Motorsport. Na nie założono sportowe opony Michelin Pilot-Z.
Auto ma niezłą karierę za sobą - wpierw było bohaterem własnego odcinka serii TLC „Rides”, później (honorowe) miejsce na oficjalnym stoisku MoPara na SEMA (= duże wyróżnienie), aż na kinowej taśmie w końcowym epizodzie „Szybcy i Wściekli: Tokyo Drift” z Domem Toretto (Vin Diesel) za kierownicą oraz ostatnim sequelu pt. „Szybko i Wściekle” skończywszy. Za 175’000 USD w zeszły weekend Hammer zmienił właściciela i wierzcie mi na słowo, że tyle włożonej w niego pracy warte było każdego centa
Jednym z ciekawszych i godnych uwagi projektów Road Runnera jest „Hammer” (ang. młot) od Pure Vision Design. Rocznik 1970 utrzymano w konwencji „pro touring”, czyli klasycznej „obudowie” z nowoczesnymi rozwiązaniami technicznymi. Auto pokryto szarym lakierem Glasurit „Sterling Gray” z fabryczną, czarną grafiką. Całe nieco zmienione odmienione zbudowano od nowa. Pod maską aluminiowy 528ci (8.7L!) V8 Hemi Wedge zbudowany przez Kibler's Performance, wspomagany kompresorem i elektronicznym wtryskiem paliwa. W sumie godne respektu 750 KM przenoszone jest na 4-stopniową skrzynię biegów A833 ze wzmocnionym sprzęgłem Centerforce - lewa noga na siłowni! Auto z kompletnie nowym zawieszeniem i układem hamulcowym od Wilwood porusza się na 18x10 i 19x12 felgach 3-częściowych od Kinesis Motorsport. Na nie założono sportowe opony Michelin Pilot-Z.
Auto ma niezłą karierę za sobą - wpierw było bohaterem własnego odcinka serii TLC „Rides”, później (honorowe) miejsce na oficjalnym stoisku MoPara na SEMA (= duże wyróżnienie), aż na kinowej taśmie w końcowym epizodzie „Szybcy i Wściekli: Tokyo Drift” z Domem Toretto (Vin Diesel) za kierownicą oraz ostatnim sequelu pt. „Szybko i Wściekle” skończywszy. Za 175’000 USD w zeszły weekend Hammer zmienił właściciela i wierzcie mi na słowo, że tyle włożonej w niego pracy warte było każdego centa
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Barrett-Jackson: Plymouth Road Runner aka "Hammer"
Podobne: Barrett-Jackson: Plymouth Road Runner aka "Hammer"




Podobne galerie: Barrett-Jackson: Plymouth Road Runner aka "Hammer"



Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć