Auta amerykańskie » Aktualności » Cadillac BLS niechciany w Europie

General Motors zapowiedział drastyczne zmniejszenie produkcji najmniejszego modelu Cadillaca - BLS. Powodem takiej decyzji jest niespełnienie pokładanych w nim nadziei (marketingowych). Nie oznacza to jednak końca kariery Cadillaca w Europie.
BLS, którego Cadillac wprowadził po raz pierwszy w 2006 roku na rynki zagraniczne (w USA nie był oferowany) został stworzony pod wymagania europejskiej klienteli. Powstawał on na bazie Saaba 9-3, z którym dzielił większość podzespołów. W rok później światło dzienne ujrzał model kombi. BLS był zarazem pierwszym modelem w historii tej marki, którego oferowano z silnikiem wysokoprężnym, jak i o zabudowie nadwozia typu kombi. Od momentu rozpoczęcia sprzedaży GM sprzedał jedynie 7356 egzemplarzy BLS-a w obydwu kombinacjach nadwoziowych, co jest bardzo mizernym wynikiem jak na taki rodzaj pojazdu. Choć posiadał on praktycznie wszystko, czego by można było oczekiwać od auta klasy średniej, to jednak nie udało mu się zaznajomić sympatii wystarczającej ilości klientów. Jak powiedział Bryan Nesbitt - świeżo upieczony główny manager Cadillaca - od tego momentu GM zmienia priorytety w stosunku do tzw. „baby Caddy”. Produkcja BLS-a będzie koncentrować się na najbardziej obiecujących rynkach świata jak Rosja, czy China, aczkolwiek Cadillac nie wyprowadza się z Europy. Już teraz trwają prace nad następcą, który ma być identyczny na wszystkie ryki, w tym także amerykański.
Miejmy nadzieję, że tym razem Cadillacowi szczęście będzie bardziej sprzyjać, szkoda by zaprzepaścić takich szans, choć wina nie leży po stronie producenta, a potencjalnych klientów - czy tym razem przełamią w sobie lody by jeździć czymś bardziej oryginalnym i nietuzinkowym?
BLS, którego Cadillac wprowadził po raz pierwszy w 2006 roku na rynki zagraniczne (w USA nie był oferowany) został stworzony pod wymagania europejskiej klienteli. Powstawał on na bazie Saaba 9-3, z którym dzielił większość podzespołów. W rok później światło dzienne ujrzał model kombi. BLS był zarazem pierwszym modelem w historii tej marki, którego oferowano z silnikiem wysokoprężnym, jak i o zabudowie nadwozia typu kombi. Od momentu rozpoczęcia sprzedaży GM sprzedał jedynie 7356 egzemplarzy BLS-a w obydwu kombinacjach nadwoziowych, co jest bardzo mizernym wynikiem jak na taki rodzaj pojazdu. Choć posiadał on praktycznie wszystko, czego by można było oczekiwać od auta klasy średniej, to jednak nie udało mu się zaznajomić sympatii wystarczającej ilości klientów. Jak powiedział Bryan Nesbitt - świeżo upieczony główny manager Cadillaca - od tego momentu GM zmienia priorytety w stosunku do tzw. „baby Caddy”. Produkcja BLS-a będzie koncentrować się na najbardziej obiecujących rynkach świata jak Rosja, czy China, aczkolwiek Cadillac nie wyprowadza się z Europy. Już teraz trwają prace nad następcą, który ma być identyczny na wszystkie ryki, w tym także amerykański.
źródło: GM
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Cadillac BLS niechciany w Europie
Podobne: Cadillac BLS niechciany w Europie




Podobne galerie: Cadillac BLS niechciany w Europie



Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Cadillac
Galerie zdjęć
Newsletter