Auta amerykańskie » Aktualności » Cadillac CTS-V Coupe HPE Twin-Turbo V1000 - parszywa dwunastka

Cadillac CTS-V Coupe HPE Twin-Turbo V1000 - parszywa dwunastka
2011-07-29 - A. Łukasiewicz Tagi: Cadillac, Hennessey, Cadillac CTS-V, Cadillac CTS-V Coupe
HPE, czyli Hennessey Performance Engineering do znana nam dobrze i dosyć często pojawiająca się na naszych lamach nazwa. Teksański tuner przede wszystkim US Cars, ale nie tylko, bo też niektórych „egzotyków”, czy „Japończyków” udowodnił nam dobitnie i to nie raz, że w miejscowości Sealy jest prawdziwa kuźnia licznych koni mechanicznych, więc „Don’t Mess with Texas”! Od jakiegoś czasu HPE ma także swojego dystrybutora w Europie - holenderska firmę Hammink Performance.
Najnowszy projekt HPE to mocno zmodyfikowany, seryjnie najmocniejszy Cadillac wszechczasów - CTS-V. Pod trochę przydługawą nazwą CTS-V HPE V1000 Twin-Turbo kryje się teksańska masakra koniami mechanicznymi. Sam CTS-V nie należy fabrycznie do słabeuszy - druga generacja, produkowana od 2008 ma pod powiększoną maską silnik V8 z Corvette ZR1 zdławiony do „jedynie” 556 KM i 747 Nm.
Hennessey poszedł nieco inną drogą, niemalże podwajając moc do niesamowitego 1000 KM, osiąganych przy 6400 obr. i 1288 Nm przy 4000. Możliwe to było dzieki nowemu silnikowi V8 GM LS 427 (7 L), któremu wszczepiono aż dwie turbosprężarki (twin-turbo) zaworem wastegate na każdą i elektroniczną kontrolą ciśnienia doładowania. Lecz to nie wszystko, szereg modyfikacji obejmuje kute tłoki o niskiej kompresji i korbowody oraz wał korbowy Callies 4340 - planowane i wyważane. Śruby montażowe podzespołu silnika pochodzą od ARP. Ma on wysokoprzepływowe głowice cylindrów, wałek rozrządu HPE V1000, poprawiony cały układ paliwowy (od pompy po wtryski), chłodnica powietrza doładowującego, wydajny filtr K&N, nowy termostat i skalibrowany ECU. Wydech sportowy jest ze stali nierdzewnej. Po każdej instalacji motor jest testowany i dostrajany na hamowni i sąsiednim torze, dzięki czemu mamy 1 rok/12’000 mil gwarancji na silnik i robociznę, ponadto ma swój numer seryjny.
Przyrost mocy wymaga w przypadku manuala wymiany sprzęgła na podwójne-wzmocnione Centerforce, a jak mamy automat, to m.in. wzmocnienia konwertera. Układ hamulcowy Brembo ma ceramiczne tarcze o średnicy 15,1 cala z zaciskami 8-tłoczkowymi przód i 6 tył., które wyglądają poprzez ramiona 20-calowych felg Hennessey z oponami Michelin Pilot Super Sport (275x30 przód i 345x30 tył). Adaptacyjne zawieszenie obniżono o 1 cal i skalibrowano na nowo przy pomocy emerytowanego kierowcy testowego GM - Johna Heinricy.
Z zewnątrz brutalne coupe wyróżnia się karbonowym body kitem poszerzającym nadwozie oraz maską z wylotami chłodzącymi - większość elementów polakierowano w kolorze nadwozia. Mały upgrade przeszło także wnętrze. Doszła częściowo nowa skóra i szwy, podsufitkę obszyto alkantarą, na zagłówkach wyhaftowano logo tunera, dołożono nowe dywaniki i karbonowe nakładki progowe.
HPE stworzy jedynie limitowane 12 egzemplarzy CTS-V Coupe Twin-Turbo V1000 i biada, kto przypadkowo będzie chciał zmierzyć się z jednym z „parszywej dwunastki” na ulicy, czy torze. Ten Caddy ma bombowe osiągi, więc nabywca otrzyma dodatkowo jednodniowe szkolenie na torze pod okiem Johna Heinricy w prezencie.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
1
Komentarze do:
Cadillac CTS-V Coupe HPE Twin-Turbo V1000 - parszywa dwunastka
Podobne: Cadillac CTS-V Coupe HPE Twin-Turbo V1000 - parszywa dwunastka



Podobne galerie: Cadillac CTS-V Coupe HPE Twin-Turbo V1000 - parszywa dwunastka



Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Cadillac
Newsletter
Galerie zdjęć