Auta amerykańskie » Aktualności » Hennessey VR1200 - gonimy Veyrona!

Hennessey VR1200 - gonimy Veyrona!
2012-09-10 - R. Bednarz Tagi: Hennessey, Tuning, Cadillac CTS-V, Cadillac CTS-V Coupe
Cadillac to marka, która w ostatnich kilkunastu latach przeszła największą metamorfozę wśród amerykańskich marek. Od tradycyjnie stylizowanych, ultrawygodnych, ociekających chromem karoc dla amerykańskich emerytów, którym w życiu powiodło się całkiem nieźle, tudzież alfonsów w futrach mających na rękach więcej złota, niż Amber Gold - do agresywnie stylizowanych, dobrze prowadzących aut, którym w głowie walka ze sportowymi brykami rodem z niemiec, które mocy mają mniej więcej tyle, ile sportowcy rodem z NRD.
W zmianie wizerunku Cadillac'a mają swój udział również tunerzy. Tutaj brym wiedzie Hennessey, który wyciska z Caddy'ch pokłady mocy o których nie śniło się inżynierom GM. Najnowszy przykład budzi wręcz strach. To Hennessey VR1200. Bazę stanowi już i tak wystarczająco szybki model CTS-V Coupe. W końcu pod maską drzemie silnik rodem z Corvette ZR1.
Po kuracji Hennessey, mamy do dyspozycji... 1200 KM i moment obrotowy przekraczający 900 Nm. Przy takiej mocy przyśpieszenie do 100 km/h nie ma znaczenia, gdyż kluczowe jest łagodne obchodzenie się z pedałem gazu a nie wciskanie go do deski. Ciekawsze są inne parametry - prędkość maksymalna przekracza 380 km/h. Słowem, za kółkiem VR1200 możemy na niemieckiej autostradzie minąć seryjnego CTS-V mknącego "ile fabryka dała" z różnicą prędkości sięgającą 100 km/h.
Zobacz także: Hennessey VR1200 - galeria 49 zdjęć »
Taki wulkan mocy wymaga zdecydowanych kontrargumentów w postaci hamulców. Nic dziwnego, że seryjne hamulce CTS-V trafiły do czerwonego krzyża w ramach pomocy humanitarnej dla krajów w których odsetek samochodów jest zdecydowanie niższy, niż w USA. Hennessey zaaplikował VR1200 ceramiczne tarcze hamulcowe o średnicy przekraczającej 15 cali. Po naszych ulicach kręci się całkiem sporo aut, których średnica kół ma ten rozmiar. W miłosnym uścisku trzymają je 8-tłoczkowe zaciski z przodu i 6-tłoczkowe z tyłu.Zawieszenie wyposażone w osławiony system - magnetic ride control, zostało dopieszczone przez samego Johna Heinricy. Jeżeli nie kojarzycie gościa to wyjaśnijmy, że odpowiadał on w GM za rozwój Corvette i był dyrektorem GM Performance Division. Powiecie - "gość w krawacie ma mi ustawiać zawieszenie?". Uspokojamy - gość z sukcesami startował w wyścigach SCCA i na Nurburgringu w Cadillacu CTS-V wykręcił czas poniżej 8 minut.Hennessey VR1200 choć w kolorze czarnym to będzie prawdziwy biały kruk. Przyczyna jest prozaiczna. Tuner planuje wyprodukować serie liczącą jedynie 12 egzemplarzy. Skromne plany. Pójdziemy o zakład, że na świecie kręci sporo więcej osób, które by mocno przewietrzyły swoje konto, by dodać do swojej kolekcji takiego diabełka...
Zobacz także: Hennessey VR1200 - galeria 49 zdjęć »
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
4
Komentarze do:
Hennessey VR1200 - gonimy Veyrona!
Hennessey VR1200 - gonimy Veyrona!
eXtremista 2012-09-10 17:37
Za tydzień pewnie będzie w garażu Jaya Leno :-P

Hennessey VR1200 - gonimy Veyrona!
slawex1983 2012-09-10 19:36
Już go zamówiłem. Za tydzień ma być.
Hennessey VR1200 - gonimy Veyrona!
Piter46 2012-09-11 07:58
Auto wygląda tak sobie, już lepiej wyglądałby w sedanie... Ale i tak czekam na wieści kiedy ten motor znajdzie się w Camaro!
Podobne: Hennessey VR1200 - gonimy Veyrona!



Podobne galerie: Hennessey VR1200 - gonimy Veyrona!



Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Cadillac
Galerie zdjęć
Newsletter