Auta amerykańskie  »  Aktualności  »  SEMA 2011 - D3 Cadillac CTS-V Coupe Le Monstre
SEMA 2011 - D3 Cadillac CTS-V Coupe Le Monstre

SEMA 2011 - D3 Cadillac CTS-V Coupe Le Monstre

2011-11-05 - A. Łukasiewicz     Tagi: Cadillac, Sema, Tuning, Cadillac CTS-V, Cadillac CTS-V Coupe
Jeśli któryś z Cadillaków zasługuje na miano zwariowanego, nietypowego to na pewno będzie to model CTS-V. Dlaczego? To bardzo proste, bo jest to aktualnie najmocniejszy, najszybszy, najmniejszy, najlepiej prowadzący, najbardziej sportowy oraz dostępny także w wersji kombi… Niby nic w tym nadzwyczajnego, ale dla przeciętnej, luksusowej marki z Good ol’ Germany, a nie dla Cadillaka!
SEMA 2011 - D3 Cadillac CTS-V Coupe Le MonstreSEMA 2011 - D3 Cadillac CTS-V Coupe Le Monstre
Przez długi czas auta tej marki Cadillac słynęły z prestiżu, luksusu, wygody, ceny i mocy. Przez ten cały czas udało zachować się te „cechy charakteru”, a popularność wśród cele brytów na pewno w tym pomogła. Ba nawet w naszym, motoryzacyjnie ciężkim kraju, odpowiedź „Cadillac” na pytanie „czym jeździsz?” powoduje niemałe zaskoczenie...
SEMA 2011 - D3 Cadillac CTS-V Coupe Le MonstreSEMA 2011 - D3 Cadillac CTS-V Coupe Le Monstre
Firma D3 z Signal Hill w Kalifornii od lat angażuje się w sportach motorowych. Ma własne zaplecze do formowania elementów z aluminium, włókna węglowego, plastiku, czy infuzji próżniowej. Dzięki bliskiej kooperacji z GM przy pierwszym Cadillacu z sufiksem „V” w nazwie, udało się rozwinąć program tuningu, dzięki czemu D3 wyrobiło sobie renomę w modyfikacjach nowoczesnych Cadillaców.
Cadillac CTS-V Race Car

Na SEMA na stoisku firmy oponiarskiej Toyo możemy m.in. podziwiać ich najnowsze dzieło - Cadillac CTS-V Coupe Le Monstre. Przydomek wymyśliły media francuskie na określenie Cadillaca Coupe Series 61, którym Briggs Cunnigham wystartował w 24-godzinnym wyścigu Le Mans w 1950. Les Monstre A.D. 2011 to bagatela 1001-konny CTS-V Coupe z maksymalnym momentem obrotowym 1358 Nm! Tak monstrualna moc czerpana jest z silnika 427 (7 Litrów) wyposażonego w kompresor o pojemności 3.6 L.
SEMA 2011 - D3 Cadillac CTS-V Coupe Le MonstreSEMA 2011 - D3 Cadillac CTS-V Coupe Le Monstre
Całe zawieszenie i podwozie zostało specjalnie przygotowane na tor wyścigowy, choć i na równej drodze nie powinno zawieść. Auto ma specjalne, lekkie, 20 calowe felgi z oponami letnimi Toyo Proxes T1R o rozmiarze 275/30ZR20 przód i 345/25ZR20 na tyle albo wyczynowymi Roxes R888, gdyż ten Caddy to nie tylko show car, ale i funkcjonalny pojazd wyścigowy.
SEMA 2011 - D3 Cadillac CTS-V Coupe Le MonstreSEMA 2011 - D3 Cadillac CTS-V Coupe Le Monstre
Le Monstre weźmie udział w zawodach Time Attack w przyszłym roku. Wyścigowo-torowy image pogłębia specjalnie opracowany w tym celu body kit z konkretnym, karbonowym spojlerem na tylnej klapie i dodatkowym wybrzuszeniem z otworami chłodzącymi na masce. Czarno-matowe nadwozie tylko go pogłębia, choć to nie lakier, a samochodowa okleina Wraptivo od Meguiar’s.Gdzieniegdzie przebijają się żółte akcenty serii-V. Wszystkie chromy pomalowano na czarno, łącznie z felgami, a światła tylne przyciemniono. Również wydech zdaje się nie być seryjny, ale za to wnętrze oferuje odrobinę luksusu. To najbardziej brutalny Caddy, jakie widzieliśmy i trudno o bardziej adekwatną ksywkę niż to, co wymyślili Francuzi…



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
1

Komentarze do:

SEMA 2011 - D3 Cadillac CTS-V Coupe Le Monstre

SEMA 2011 - D3 Cadillac CTS-V Coupe Le Monstre
V24 2011-11-08 17:45
Poezja i potęga w jednym.Wypas Cadillac.