Auta amerykańskie  »  Aktualności  »  Cam Shaft Cadillac CTS-V - czterodrzwiowa ZR1
Cam Shaft Cadillac CTS-V

Cam Shaft Cadillac CTS-V - czterodrzwiowa ZR1

2010-12-20 - A. Łukasiewicz     Tagi: Cadillac, Cadillac CTS-V, Cam Shaft
Dawno, dawno, no może nie aż tak dawno temu po amerykańskich drogach jeździły krążowniki, które były duże, ciężkie, nie do końca ekologiczne i ociekały chromem. Bardzo skrajny i uproszczony wstęp, ale już wtedy rodziły się hot rody i customizing - odpowiedniki aktualnych modyfikacji, które są szerzej znane pod pojęciem samochodowego tuningu. A jak jest dzisiaj? Cóż, klasyczne krążowniki odchodzą do lamusa, (choć np. taki Chrysler 300 lub Dodge Charger pozostają w produkcji), a ich miejsce zajęły wygodne SUV-y lub pickupy, albo... gorące sedany z V8 pod maską!

Niemiecka firma Cam Shaft ze Steinbach w landzie Turyngia specjalizuje się w oklejaniu aut, czyli inaczej niż sugerowałaby jej nazwa. Celem stworzenia demo cara wzięto na warsztat najgorętszego i najmniej typowego Cadillaca do tej pory - CTS-V. W Cam Shaft najwidoczniej nie przepadają za błyskiem, dlatego Caddy sleeper’a oklejono na biały mat.
Cam Shaft Cadillac CTS-VCam Shaft Cadillac CTS-V
Nowy, ekonomiczny „trend” w tuningu, który niekoniecznie podzielamy, ale ma to swoją zaletę, że w każdej chwili można usunąć. Na życzenie mogą dodatkowo okleić także widoczne zakamarki, jak wnęki drzwi, bagażnika, klapy itp. Matowa barwa karoserii to nie wszystko - lusterka, elementy fabrycznie pokryte chromem (felgi, grill, listwy ozdobne) pozbawiono błyszczącego pierwiastka i… tym razem polakierowano na czarny mat. Nie pominięto nawet śrub do kół, które z kolei poniklowano na czarno. Oklejenie auta wyniosło 2’250 EUR, z kolei pokrycie 25 elementów czarnym matem oraz śruby - 3’250 EUR.
Jeśli chodzi o wygląd to tyle na temat czarno-białego muscle sedana. Pod maską mały upgrade na wzór ZR1 (w końcu to ten sam motor LS9). Kompresor firmy Wait4Me Performance, powiększony, polerowany układ dolotowy powietrza i przeprogramowany komputer oraz zwiększone ciśnienie doładowania o 0,4 Bara. W sumie 630 KM katapultuje sportowego Cadillaca do granic zarezerwowanych dla aut supersportowych, takich jak siostrzana Corvette ZR1! Upgrade silnika wraz z montażem kosztuje 3’800 EUR i jest w tym wypadku chyba najlepiej zainwestowaną kwotą.



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Cam Shaft Cadillac CTS-V - czterodrzwiowa ZR1