Auta amerykańskie  »  Aktualności  »  Chevrolet Camaro Z/28 - powrót po latach!
Camaro Z/28

Chevrolet Camaro Z/28 - powrót po latach!

2013-03-28 - R. Bednarz     Tagi: Chevrolet, Chevrolet Camaro, Chevrolet Camaro Z28
Podczas Salonu Samochodowego w Nowym Jorku Chevrolet zaprezentował model Camaro w wersji Z/28. Modele Camaro 2014 wyróżniają się przeprojektowanym nadwoziem, które zostało aerodynamicznie wyprofilowane w celu usprawnienia chłodzenia i stabilności pojazdu podczas jazdy z dużą prędkością. Nowe Camaro Z/28 zawiera również pełny pakiet aerodynamiczny zapewniający wyższą siłę docisku, co sprawia, iż pod kątem jazdy torowej model ten jest najbardziej wydajnym Camaro w historii.
Camaro Z/28Camaro Z/28
"Najnowsze Camaro kontynuuje dzieło oryginalnego modelu Z/28 i potwierdza kompetencje Chevroleta, jako producenta najlepiej sprzedających się samochodów sportowych na świecie," powiedział Mark Reuss, prezes GM North America. "Konstrukcja auta przypadnie do gustu każdemu entuzjaście wyścigów; samochód posiada lekki silnik LS7 o wysokoobrotowym charakterze, ceramiczne tarcze hamulcowe, zintegrowane elementy chłodzące przydatne podczas jazdy po torze, aerodynamiczne podzespoły zapewniające większą siłę docisku, a także odznacza się zredukowaną masą własną. Takie auto mógł stworzyć tylko Chevrolet, a w jego nazwie mogło się znaleźć tylko jedno oznaczenie - Z/28."
Camaro Z/28Camaro Z/28
Pierwsze Camaro Z/28 zadebiutowało na rynku w 1967 roku i powstało z myślą o uczestnictwie w wyścigach Trans-Am klasy 2 organizowanych przez Sports Car Club of America. Samochód był wyposażony w mniejszy i lżejszy silnik V8 o pojemności 302 cali sześciennych, który zapewniał lepsze wyważenie, układ kierowniczy o krótszym przełożeniu oraz wytrzymałe zawieszenie do jazdy torowej. Z uwagi na czysto sportowy charakter auta producent nie oferował w modelu Camaro Z/28 z 1968 roku klimatyzacji ani automatycznej skrzyni biegów.
Mimo, że nowe Camaro Z/28 nie jest przeznaczone do uczestnictwa w konkretnej serii wyścigowej, powstało z myślą o wykorzystaniu na torze wyścigowym. Pierwsze testy dowiodły, że wersja Z/28 jest o trzy sekundy szybsza na każdym okrążeniu od Camaro ZL1. Wyższa wydajność dynamiczna to zasługa:
  • Poprawionej przyczepności: dzięki zmianom wprowadzonym w podwoziu model Z/28 może osiągnąć przeciążenie w zakręcie rzędu 1,05 g
  • Zwiększonej siły hamowania: odmiana Z/28 została wyposażona w węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe Brembo zdolne do wytworzenia przeciążenia podczas hamowania na poziomie 1,5 g; układ odznacza się także niezmiennym wyczuciem pedału hamulca, niezależnie od stopnia rozgrzania
  • Zredukowanej masy własnej: wolnossący silnik pracujący pod maską Z/28 jest lżejszy o około 136 kilogramów od doładowanej jednostki napędzającej model Camaro ZL1; zastosowano też m.in. lżejsze koła i cieńsze szkło w tylnej szybie.
Podobnie, jak oryginał, Camaro Z/28 2014 jest oferowane wyłącznie z manualną skrzynią biegów. Z kolei klimatyzacja jest dostępna w ramach wyposażenia opcjonalnego."Naszym celem było stworzenie najszybszego wyścigowego Camaro w dziejach, które byłoby jednocześnie dopuszczone do ruchu ulicznego," powiedział Al Oppenheiser, główny inżynier Camaro. "Podczas, gdy Camaro ZL1 oferuje doskonałe osiągi w codziennej eksploatacji, w wyścigach równoległych i na torze wyścigowym, wersja Z/28 jest w stu procentach nastawiona na jazdę torową. Dla wielu kierowców Camaro Z/28 będzie zbyt radykalne, jednak prawdziwi miłośnicy wyścigów docenią jego sportowy charakter."Nowa gama modeli Camaro 2014 pojawi się w salonach sprzedaży Chevroleta jeszcze w 2013 roku.



źródło: Mototarget

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
2

Komentarze do:

Chevrolet Camaro Z/28 - powrót po latach!

Chevrolet Camaro Z/28 - powrót po latach!
manhak 14 2013-03-29 18:55
tylko czekam na bossa 429
SARTO
Chevrolet Camaro Z/28 - powrót po latach!
SARTO 2013-03-30 02:53
Nie jestem wielkim fanem nowych Camaro, ale tego pragnę :] "wyłącznie z manualną skrzynią biegów" - jak to cudownie brzmi w dzisiejszych czasach. Rozwaliło mnie kiedy Reuss mówił, że musieli zostawić jeden głośnik w aucie, żeby o niezapiętych pasach przypomniał :-P