Auta amerykańskie » Aktualności » Chevrolet Cobalt odchodzi na emeryturę

Chevrolet Cobalt odchodzi na emeryturę
2010-06-23 - A. Łukasiewicz Tagi: Chevrolet, Chevrolet Cobalt
Kolejny amerykański model samochodu odchodzi na emeryturę. Tym razem jest to mało znany poza granicami Ameryki Północnej Chevrolet Cobalt. W tym tygodniu ostatni egzemplarz opuści taśmy fabryki w Lordstown w Stanie Ohio. Następcą jest globalny model Chevrolet Cruz, nieco większy i jakościowo bardziej dopracowany.
Kompaktowy Cobalt został zaprezentowany w 2004 roku i już jako rocznik modelowy 2005 wszedł do sprzedaży. Oparty na płycie podwoziowej GM Delta (także m.in. HHR, Pontiac G5, Opel Astra) kompakt, dostępny w sedanie albo coupe, zastąpił wysłużonego Cavalier i Prizm (produkowany na licencji Toyoty).
Mimo dopracowanej konstrukcji nie udało mu się powtórzyć sukcesu rynkowego Cavalier’a oraz nawiązać realnej konkurencji z klasowymi liderami jak Honda Civic, czy Toyota Corrolla. Ciekawszą karierę miała topowa odmiana sportowa - nazwana u Chevroleta tradycyjnie jako „Super Sport” (SS)…
Wersję SS opracowano w odpowiedzi GM na mocne, usportowione kompakty, głównie azjatyckie „importy” popularne wśród młodszych kierowców oraz fanów tuningu. Pod maską ma 2-litrowy, 4-cylindrowy silnik rzędowy doładowany z początku kompresorem (206 KM), a od 2008 turbosprężarką (260 KM) - w krótkim epizodzie montowano też wolnossący 2.4 (174 KM), który później przemianowano na odmianę „Sport”. Elementem wyróżniającym SS z pozostałych wersji był m.in. body kit, 18-calowe koła i niemały tylny spojler.
GM poważnie podszedł do tematu sportowego kompaktu, jakim niewątpliwie jest Cobalt SS. Auto nie tylko potrafiło rozpędzić się 0-60 mph w 5.5 s i pokonać ¼ mili w 13.9 s (wynik godny muscle cara), ale i bardzo dobrze się prowadziło. Dopracowanie mechaniczne konstrukcji potwierdziły niezależne testy dziennikarskie, w tym bardzo ciekawy przeprowadzony przez magazyn Car and Driver - test porównawczy aut sportowych różnego kalibru na torze Virginia International Raceway.Jego wynik jest zaskakujący… Cobalt SS uplasował się w pierwszej 10tce, pokonując nie tylko te znacznie mocniejsze, ale i wielokrotnie droższe auta, jak np. Mitsubishi Evo X MR, BMW 135i, Lexusa IS-F, Audi S5, Hondę S2000 CR, Subaru Imprezę WRX STi, VW Golfa R32, Hondę Civic Mugen Si, czy Lotusa Elise SC! Miażdżąca dla oponentów okazała się też cena w granicach 25’000 USD!
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
2
Komentarze do:
Chevrolet Cobalt odchodzi na emeryturę

Chevrolet Cobalt odchodzi na emeryturę
Chevy Suburban 2010-06-24 21:23
Troszkę taka Korea, ale bez przesady, szczególnie uwzględniając w.w. osiągi wersji SS. Niemniej Cruze jest ciekawszym autem-może także doczekamy się wersji SS. P.S. A jaki ma napęd Cobalt SS-nie jest to przód przypadkiem i taki wynik?
Podobne: Chevrolet Cobalt odchodzi na emeryturę




Podobne galerie: Chevrolet Cobalt odchodzi na emeryturę



Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Chevrolet
Newsletter
Galerie zdjęć