Auta amerykańskie » Aktualności » Chevrolet Volt oszczędniejszy, niż sądzono

Chevrolet Volt oszczędniejszy, niż sądzono
2013-04-09 - R. Bednarz Tagi: Chevrolet, Auta hybrydowe, Chevrolet Volt, Auta elektryczne
Właściciele Chevroletów Voltów z USA nieustannie osiągają, a także przekraczają oszacowany przez amerykańską Agencję Ochrony Środowiska (EPA) ekwiwalent 98 MPGe podczas jazdy w trybie elektrycznym. To dość nietypowe zjawisko, gdyż zazwyczaj w normalnym użytkowaniu zużycie paliwa jest wyższe, niż podawane przez producenta.
Nabywcy tego modelu do tej pory przejechali łącznie około 241 milionów kilometrów, wykorzystując wyłącznie napęd elektryczny - to dystans odpowiadający odległości między Ziemią a Marsem. Przeciętny użytkownik Chevroleta Volta dzięki regularnemu ładowaniu akumulatorów pokonuje około 1 448 kilometrów pomiędzy kolejnymi wizytami na stacji benzynowej. W ten sposób kierowcy oszczędzają przy dystrybutorze około 1 011 euro (1 300 dolarów) rocznie.
W Stanach Zjednoczonych ekonomikę pojazdów w cyklu MPGe wyznacza się na podstawie średniego dystansu przejechanego przez dany pojazd przy zużyciu jednej jednostki energii. Amerykańska Agencja Ochrony Środowiska (EPA) wykorzystuje ten przelicznik do porównywania wydajności paliwowej samochodów zasilanych alternatywnymi paliwami, hybryd typu plug-in oraz innych zaawansowanych technologicznie aut ze zużyciem paliwa w pojazdach z tradycyjnymi silnikami spalinowymi. Wynik podawany jest w milach przypadających na jeden amerykański galon paliwa. Celem niektórych kierowców jest omijanie stacji benzynowych.
„W 21 miesięcy przejechałem swoim Voltem ponad 23 500 mil (37 820 km), a na stacji benzynowej byłem tylko dwa razy”, powiedział Brent Waldrep z Auburn Hills w stanie Michigan. „Ostatni raz podjechałem pod dystrybutor w sierpniu 2012 roku i do tej pory zbiornik paliwa w moim aucie jest wypełniony w 65 procentach. Pomiędzy kolejnymi tankowaniami przejeżdżam zwykle około 9 000 - 10 000 mil (14 500 - 16 000 km)”.
Przypadek Waldrepa jest nietypowy, ale nie jedyny.
„Przejechałem już ponad 5 000 mil (8 000 km) i tankowałem tylko raz, nie wliczając w to pierwszego tankowania wykonanego przez dilera”, powiedział Larry Read z Canyon Lake w stanie Teksas. Z kolei Paul Friday z San Jose w stanie Kalifornia twierdzi, że pomiędzy kolejnymi wizytami na stacji benzynowej pokonuje około 11 265 kilometrów, a co trzy miesiące dolewa do zbiornika swojego Volta około 11,4 litra (trzy amerykańskie galony) benzyny.„Wiemy, że nabywcy Voltów uzyskują doskonałe wyniki w zakresie ekonomiki jazdy, a wielu z nich jeździ jeszcze oszczędniej, niż to wynika z oficjalnych szacunków EPA”, powiedziała Cristi Landy, dyrektor marketingu ds. Chevroleta Volta. „Nasi klienci wykorzystują potencjał elektrycznego napędu i dobrze się przy tym bawią”.Nabywcy Chevroletów Voltów ze Stanów Zjednoczonych już od dwóch lat pozostają najbardziej usatysfakcjonowanymi kierowcami w całym przemyśle motoryzacyjnym. Dziewięciu na dziesięciu z nich przyznaje, że kupiłoby kolejnego Volta. Chevrolet Volt pierwsze 80 kilometrów pokonuje korzystając z energii elektrycznej zgromadzonej w akumulatorze 16 kWh. Po wyczerpaniu energii akumulatora uruchamiana jest jednostka benzynowa (generator), która zasila silnik elektryczny.
„W 21 miesięcy przejechałem swoim Voltem ponad 23 500 mil (37 820 km), a na stacji benzynowej byłem tylko dwa razy”, powiedział Brent Waldrep z Auburn Hills w stanie Michigan. „Ostatni raz podjechałem pod dystrybutor w sierpniu 2012 roku i do tej pory zbiornik paliwa w moim aucie jest wypełniony w 65 procentach. Pomiędzy kolejnymi tankowaniami przejeżdżam zwykle około 9 000 - 10 000 mil (14 500 - 16 000 km)”.
„Przejechałem już ponad 5 000 mil (8 000 km) i tankowałem tylko raz, nie wliczając w to pierwszego tankowania wykonanego przez dilera”, powiedział Larry Read z Canyon Lake w stanie Teksas.
źródło: Mototarget
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
1
Komentarze do:
Chevrolet Volt oszczędniejszy, niż sądzono
Podobne: Chevrolet Volt oszczędniejszy, niż sądzono




Podobne galerie: Chevrolet Volt oszczędniejszy, niż sądzono



Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Chevrolet
Galerie zdjęć
Newsletter