Auta amerykańskie  »  Aktualności  »  Chrysler Town & Country Johna Lennona na sprzedaż
Chrysler Town & Country Johna Lennona na sprzedaż

Chrysler Town & Country Johna Lennona na sprzedaż

2010-12-23 - A. Łukasiewicz     Tagi: Chrysler, Chrysler Town & Country, John Lennon
Lennon wraz ze swoja żoną Yoko Ono nabyli zielone kombi w 1972, zaraz po przeprowadzce do Nowego Jorku, w kilka lat po rozłamie grupy i rozpoczęciu kariery solowej, w tym antywojennego aktywisty. Choć mogli pozwolić sobie praktycznie na każde auto, to poczciwy „Komiak” był ich ulubionym wozem, bo dzięki niemu mogli przemknąć przez zatłoczone uliczki metropolii incognito. Auto zarejestrowane było na Apple Records i służyło głównie do jazdy miejskiej, kursów pomiędzy apartamentem na Manhatanie, a posiadłością na Long Island, choć czasami pokonywało trasę przez Stany, aż do San Francisco m.in. na antynarkotykową terapię hipisowskiej pary.

Używane było regularnie przez osobistych asystentów Lennonów na codzienne zakupy. Gdy jeden z nich skarżył się na słabe hamulce i prawie całkowicie zużyte opony, Yoko zasugerowała kupno w jego miejsce Mercedesa 300 kombi. Po tragicznej śmierci Lennona w 1980 auto zostało sprzedane i odnalazło się dopiero w 1996. 1972 Chrysler Town & Country ex-Lennon nie jest już pierwszej świeżości, ale w dalszym ciągu sprawnie się porusza. Ma jakąś wgniecenie, czy jakąś rysę tu i tam, lecz ważniejsze, iż jest w oryginalnym stanie wraz z dokumentem rejestracyjnym i title’em. Jego ViN - CP46M2C243086. Licytacja odbędzie się w Nowy Rok w Norwalk (Connecticut) wraz z innymi akcesoriami po muzyku.
Model Town & Country (T&C) sprzedawany był przez dłuższy okres (1941-89) jako duże i luksusowe kombi flagowej marki koncernu z logo Pentastar, czyli Chryslera. Był to pierwszy tzw. Woodzie wagon, czyli kombi ze słynnymi, drewnianymi elementami karoserii. Jego produkcję przerwała nagle II Wojna Światowa i militaryzacja gospodarcza USA, po której T&C powrócił w 1946, ale już nie jako kombi, a sedan, coupe, czy convertible (cabrio), choć były od niego gabarytowo nawet większe. Wraz z wprowadzeniem do sprzedaży 2-giej generacji Town & country Chrysler powrócił do pierwotnego konceptu, oferując klientom wygodne, obszerne kombi. Od tego momentu T&C był full size z klasycznym układem napędowym (silnik przód, napęd na tył). Debiut tej i kolejnej generacji to także wprowadzenie wiele nowinek technicznych nie tylko w firmie, ale i ogólnie wśród samochodów. Zastosowano w nim pierwszy chryslerowski V8 nazwany „FireDome”, a później przechrzczony na dziś już kultowy Hemi. Inne ciekawe rozwiązania to opuszczana tylna szyba w 5 klapie bagażnika (1951), która ponadto miała wycieraczkę (1968), 3-ci rząd siedzeń zwrócony tyłem do kierunku jazdy (1957), zintegrowane owiewki szyb (1969), czy automatycznie ryglujący się zamek, chroniąc m.in. dzieci przed otwarciem drzwi w czasie jazdy (1971).

Na ostatnią generację tzw. K-Cars (’82-’88) Chrysler powrócił do pomysłu z drewnem oferując specyficzne okleiny, „boazerię” karoserii. Od roku 1990 T&C jest luksusową odmianą popularnego vana Chryslera, bliźniaczego z Dodge’em Caravan, czy nie istniejącym już Plymouth’em Yoyager (w EU dostępny jako Chrysler).



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Chrysler Town & Country Johna Lennona na sprzedaż